Imorse mötte jag Vendela, Matilda och hennes lilla vovve Svea för att äta en frukost på Bar Foxx. Älskar det stället, det är verkligen perfekt frukost, mysigt och ligger bara nedanför backen från mig. Vi delade på en stor frukost och då ingår det ägg, färskpressad juice, kaffe, yoghurt med granola och färskt bröd med massa pålägg. Så gott! De har blivit lite av en standard frukost för oss att sätta sig där nu.

För två veckor sedan tog jag och Elof en mini weekend trip till Malmö och Köpenhamn. Vi kom ner till Malmö på kvällen och hade bokat bord på en restaurang som heter Siesta där jag åt fisk med kantareller och vitvinsås och elof tog lammracks med rödvinssås, båda vad riktigt goda! Sen blev det inte så mycket mer så vi åkte till Elofs pappas lägenhet och sov där.

Dagen efter märkte vi att vi först hade bokat brunchstället helt fel dag så då åt vi frukost på Elite Hotel i Malmö innan vi skulle åka över till Köpenhamn och strosa runt där. Mitt i frukosten märker vi att vi har tagit helt fel på tiden så vi missar vårat tåg vi hade bokat haha. Det blev verkligen helt fel alltihopa..
Men de löste sig ganska bra ändå med ny tågbiljett och en lunch i Köpenhamn istället för brunch.

Vi åt på the Union Kitchen som jag har varit på tidigare, för va två månader sen med mina vänner. Men deras avotoast och våffla är sååå god så det fick bli en lunch där med exakt dem sakerna. Det var så galet mycket folk så det var inte alls en mysig brunch/lunch stämning men tur att maten var så god! Men kommer nog inte tillbaka nästa gång jag ska till Köpenhamn..

Vårat tåg till Göteborg gick inte förrän kl 18 så vi hade några timmar över till shopping och till att strosa runt. Jag fick med mig lite träningskläder och en kortärmad cashmere tröja som var de mjukaste jag köpt i hela mitt liv och Elof fick också köpt träningskläder och två tröjor.
Så mysigt att komma iväg lite på helgen!! Man behöver lite miljöombyte ibland.

En liten facelook igår från när jag precis hade fixat mig innan jag mötte Theo och Matilda i stan. Kände mig så fräsch! Var nyduschad och året la sig sådär perfekt och sminket blev så bra så de fick bli lite selfies innan jag drog hehe.

Jag mötte Theo i stan och tog en Cappucino på Cappucino (lol) för att catcha upp lite innan Matilda kom och då tog vi en promenad upp till Toso! Theo är från Stockholm så vi tänkte att vi skulle visa han en av våra favvorestauranger här i Göteborg.

Jag tog en softbun med fläsksida, päron, cashew och tryffel! Den var god men tycker Made in China har dem godaste softbunsen jag smakat, sen tog jag en laxtartar och vietnamesiska vårrullar och båda var supergoda!! Matilda provade massa nytt med bland annat tonfisk som såg såå fräscht ut!

Efter det tog vi en promenad till Gothia Towers där Theo bodde och tog några drinkar på Heaven 23. Gud vad mysigt det är att sitta där uppe! Så himla fint och så himla fin utsikt. Hade verkligen så trevlig kväll!

Denna blusen bara skriker mig! Den är i 100% silke, den är i champagnebeige, den har hög krage och känns hur mjuk som helst mot kroppen. Älskar den verkligen. En sån blus man kan klä upp till ett par utsvänga kostym byxor eller klä ner med ett bar jeans och snygga boots till. Beställde den från Wakakuu för några veckor sedan och den är från märket Vince.

I lördags fyllde ingen mindre än Matilda 21 år!! Självklart skulle hon firas på bästa sätt! Jag och Anton planerade lite dagen innan och jag skulle komma med frukost på morgonen, detta blev lite fail eftersom Matildas mamma hade missuppfattat och hann före så hon fick börja dagen med två frukostar haha! Men vi fick oss ett gott skratt! På kvällen hade Matilda bokat en svit på Clarion för att fira sig, så vi började med middag nere på Norda restaurangen och fortsatte med förkrök uppe i sviten innan vi dansade vidare på BonBon och Push. Jag ville aldrig att natten skulle sluta så Elof fick dra med mig hem när jag drog till Park Lane ensam haha. Men det var en superkväll och ett stort Grattis och Tack till min bästavän för att hon är de finaste jag har och grym på att fixa sådana här kvällar!

Scones med marmelad, creme cheese och prästost på en ledig söndag. Alltså den meningen är ju livet. Det kändes verkligen som att jag hade ett litet carpe diem moment imorse! Jag sov hos Elof i Hjuvik och vi båda somnade vid 22 igår och jag vaknade kl 8 så sov alltså 10h och sedan tog jag ett varmt bad innan jag väckte Elof. Vi bakade scones tillsammans som vi åt när solen sken imorse. Så himla härligt! Efter det tog vi en promenad i Hjuvik vid marinan och sen till utsiktsplatsen. En lugn och härlig söndag!!

I måndags efter jag hade varit hos frisören så hämtade min kompis Theo mig och vi åkte till han för att catcha upp, äta middag och hänga lite. Vi gjorde chevretoast med en sallad som hade avokado och päron i, det var sååå gott! Så enkelt att göra och nyttigt också. Han är verkligen jätteduktig på att äta och laga bra mat så känner att jag behövde lite inspo på den fronten. Om jag hade fått bestämma hade det blivit pasta hehe🙋🏼
Efter det snackade vi skit om allt till ett avsnitt gossip girl och sen på Paradise Hotel. Älskar verkligen denna säsongen!! Så bra med alla allstars, kollade inte ett enda avsnitt förra året..

Igår startade jag min vecka med en ledig dag! Vilket resulterade i en ordentlig uppfräschning av mig själv. Har inte mått så bra den senaste perioden, mycket psykiskt och har varit megasjuk med luftrörsinflammation och öroninflammation osv. Har varit dålig på att ta hand om mig helt enkelt så denna veckan fick bli lite nystart. Tänkte ta tag i allt jobbigt jag bara skjutit undan och se till att sköta resten så hoppas jag att allt känns bättre.
Igår började jag med utseendet då haha lol, men kände mig så jävla höstrisig när man börjar bli blek osv. Fyllde på mina fransar på morgonen så nu är dem sådär extra fylliga och långa. På eftermiddagen spenderade jag några timmar i frisörstolen. Dem två senaste gångerna har jag klippt mig på NK och blir verkligen såå nöjd varje gång! Jag slingade utväxten, la i en nyansering, körde en olaplexbehandling och klippte topparna rakt av. Känner mig verkligen som en ny människa!

Hade så galet kul förra helgen! Så synd att jag inte tog mer bilder. Jag jobbade hela dagen och sen direkt in i bilen för att åka till Willén där hon hade styrt upp en kräftskiva! Så himla trevligt och ääälskar verkligen räkor. Det var extra kul för det blev som en liten minireunion med tjejerna jag umgicks med från klassen och det var så kul att catcha upp, vi bestämde att vi får ta några glas vin någon kväll. Vi åkte vidare till Clarion där dem har öppnat en ny klubb som heter Bon Bon, vi tog några drinkar där eftersom Matildas bror jobbar där. Så trevligt! Kan verkligen tänka mig att dra dit igen. Senare gick vi vidare till push där vi festade till det hela natten, hade verkligen så galet kul. Kan inte fatta att jag orkade jobba 8h dagen efter haha.. var ganska paj dock..

I söndags var det sista dagen hemma i Göteborg för Jolina innan hon skulle flytta till Uppsala och plugga där. Så ledsamt.. jag har känt Jolina sen jag var 8 år och vi har varit supertighta fram tills vi var 15 och nu efter 6 år tog vi kontakt igen och allt kändes precis som vanligt med henne och det kändes så bra att ha henne nära igen men så ska hon vidare på andra äventyr.. måste se till att hälsa på henne mycket! Jag bjöd henne på middag på Dinner 22, ingen av oss hade ätit där innan men båda blev väldigt positivt överraskade! Jag tog en Oxfilé med potatis och rödvinssky och Jolina tog en ryggbiff med pommes och bea. Vi skulle dela på en chokladmousse och en creme brulée till efterrätt men det slutade med att jag tog chokladen och hon creme bruléen som vanligt haha. Caprice slöt upp senare och vi pratade om allt i livet. Uppskattar så mycket att jag har dem i mitt liv.