Införskaffat mig nya solbrillor som jag är totalt kär i!! Så fina! Köpte även äntligen en "kortficka" som jag velat ha jättelänge. Så ja, två bra inköp har jag gjort i veckan, alltid roligt.

xx/J

För någon dag sedan så var vi ute på en moppetur och hamnade tillslut på ett ställe där de hade elefanter. Här fick elefanterna gå fria och blev behandlade bra, de räddade även elefanter som varit på hemska ställen där de fått slita hela tiden. Därför tyckte vi det kändes okej att rida en liten sväng på elefanterna och sedan matade vi dem med bananer. Det var otroligt roligt att se hur glada elefanterna blev när vi gick fram till dem, och såklart ännu gladare när de också fick lite banan.

xx/J

Jag älskar palmer och palmblad, de är så otroligt vackra. Och jag verkligen ÄLSKAR att fota detta vackra träd. Har redan massvis med bilder på dem i mobilen och massor av fler bilder på dessa vackra träd blir det garanterat innan jag åker hem!

Här spenderade jag min gårdag och det var verkligen helt underbart! Som man kan se på bilderna så var det dock lite molnigt ett tag men det gjorde ingenting och det sprack även upp lite senare och blev blå himmel.

Idag var det en vecka sedan jag lämnade svensk mark och bar av mot Bangkok. Det har gått otroligt snabbt samtidigt som jag hunnit med att göra massor. Så otroligt härlig är det här, gud vad jag njuter av detta! Hoppas ni alla haft/har en bra tisdag.

xx/J

Denna dagen har bestått av poolhäng och strandpromenad, superhärligt! Det har blåst väldigt under dagen vilket innebar att alla kitesurfare direkt var ute bland vågorna och jag tycker det ser så himla härligt ut måste jag säga. Om en liten stund ska jag och mamma vandra oss ut på gatorna och försöka hitta något gott att äta. Hoppas ni har en bra dag!!

xx./J

Igår så blev det ca 3,5h bussresa från Bangkok och till Hua hon där jag nu ska hålla hus. Första dagen här har bestått av sol, bad och ännu mer sol. Hur underbart?!

Efter ännu en dag i Bangkok så måste jag säga att jag inte hade förstått riktigt hur stort det var förrän nu när jag är här. Idag var det lite sevärdheter och cykeltur på schemat, riktigt roligt men fruktansvärt svettigt!

Vi började dagen med att åka till Wat Pho som är ett tempel där det finns massor av fina byggnader i guld och en enorm liggande buddha som är hela 46 meter lång och i guld. Måste säga att detta var otroligt vackert och häftigt att se. Efter det blev det middag innan cykelturen på ca 4,5h skulle börja. Det var verkligen intressant då man verkligen fick se alla olika delar av staden. Medan vi cyklade så stekte solen och svetten rann hur mycket som helst, så direkt när vi kom tillbaka till hotellet blev det ett dopp i poolen.

Hoppas ni har det super.