View tracker

​Har varit enormt mycket att göra dessa senaste veckor. Försökt komma ikapp med all träning och byggt upp min styrka igen från det långa lovet. Haft mycket rep sent på kvällarna och nästa vecka med start imorgon börjar dans-proven. Hela veckan kommer vi bli observerade och bedömda på vår utveckling och framgång. Så idag består även en söndag full av plugg och mat. 
Förra söndagen kom min roomis pojkvän hit och hälsade på, och det först vi gjorde var att ta tillfället i akt och åka ut i havet och paddel-surfa. Vilket var förvånatsvärt svårt i början men blev mer stabilt tillslut. Har inte känt sådan glädje och spontanitet på länge. Behövde den dagen för att överleva denna veckan som närmar sig nu. 

Efter all dansprov och essays är inlämnade kan vi äntligen pusta ut och njuta av staden och landet vi lever i. Så vi har börjat att skriva en lista på vad vi vill hinna med innan vi åker hem över sommarn. Det är så mycket man inte orkat eller hunnit göra. Men det ska det bli ändring på. 

Bara 1 månad kvar exakt idag tills jag återvänder hem till Sverige. Nu ska jag passa på att njuta av det lilla jag har kvar!!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

HEM LJUVA HEM

​Tillbaka till mitt hem äntligen. Innan skolan börjar imorgon fick jag med mina kära vänner Julia och Moa och även bonusmamman Tina och hennes vän Mirre och min älskade lillasyster hit. Har varit underbara dagar att ha dessa människor här nu innan allvaret börjar. Nu känner jag glädje och lycka igen och även styrka för att klara dessa 2 månader som är kvar i skolan. Snart kommer även min saknade sambo Emilia hem så blir troligen en riktig myskväll med mycket prat. Har varit så skönt att få varit hemma och hämta kraft från familj och vänner. På återseende 1 juni Sverige! ☀🌴😄

Likes

Comments

View tracker

Hittade ett fräscht smarrigt recept på Pinterest häromdagen så bestämde mig för att testa det idag. Fantastiskt gott blev det! Tillbehör kan man variera men tyckte sötpotatis och spenat passade bra ikväll.

Kyckling med fyllning (4st)

1. Sätt ugnen på 200 grader. Ta fram en plåt med bakplåtspapper på.

2. Skiva 4 kycklingfiléer på mitten (gör inget om botten är lite tjockare än toppen). På nederdelen smöra på ett lager färskost, lägg på spenatblad, över det 2 skivor lufttorkad skinka och tillslut lite soltorkade-tomater (hackade).

3. Lägg på överdelen av filén och för att fästa ihop det kör in två tandpetare igenom, en i början och en i slutet.

4. Ta fram en hög stekpanna/gryta och 2 msk kokosolja. Stek kycklingarna så de får en gyllene färg på både sidor i bara någon minut.

5. Lägg de på plåten och in i ugnen. 6 minuter i mitten av ugnen + 6 minuter till men vänd på filéerna + 3 minuter på högsta grillvärme.

6. Ta ut plåten & låt de svalna en aning. Antingen servera filé-vis eller skär upp i mindre bitar. Välj tillbehör du själv tycker passar fint!


Ett super lång-fredag recept! ENJOY! 🐣

Likes

Comments

Dessa super mumsiga hallonmuffins med vitchokladglasyr på är ett toppen val till påskfikat! Gillat från både stora och små :)

Hallonmuffins (12st)

1. Sätt på ugnen på 225 grader. Lägg upp muffinsformar på en plåt med bakplåtspapper.

2. Smält 50g smör. Vispa 3 ägg och 2 dl socker pösigt. Tillsätt 1 dl mjölk och det smälta smöret.

3. Blanda 4 dl mjöl och 2 tsk bakpulver och rör ner i smeten. Blanda till tjock och slät.

4. Fyll upp muffinsformarna till hälften lägg i en mängd hallon efter smak för att sedan hälla på mer av smeten så det täcker toppen.

5. Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter. Låt muffinsen svalna lite.

Vitchokladglasyr (12 st muffins)

1. Smält 100g vitchoklad över vattenbad och låt den sedan svala något.

2. Vispa upp 150g mjukt smör riktigt krämigt och tillsätt sedan den vita chokladen och fortsätt vispa.

3. Väg upp 250g florsocker och tillsätt det tillsammans med 150g philadelphiaost och vispa det ganska länge tills det blir fluffigt och lent.

4. Spritsa på muffinsen och servera!



Alltid kul att testa nya recept! ENJOY! 🐣

Likes

Comments

​Älskar star att man har så små syskon så man fortfarande tar del av allt påskpyssel, som att måla ägg. Känner sakta att våren närmar sig. Men skönt att man själv får värmen snabbare när man bor i Spanien, en av fördelarna med att bo där. Älskar solen. 

Likes

Comments

​1 / HÄR  2 / HÄR  3 / HÄR  4/Daniel Wellington watch.  5 / HÄR  6 / HÄR 


Nya fynd från Nelly.com. Alltid kul att fräscha till vår & sommar-garderoben i den dystra kylan. Men snart flyger jag tillbaka till mitt hem i Spanien och kan redan då använda mig av en mer vårlik garderob. LÄNGTAR!! 

Likes

Comments

KYCKLING I TOMATSÅS MED PASTA OCH PARMESANTOPPING

En smidig & lättlagad fräsch mat. Toppen lunch att ha med till jobbet. Om man vill ha mer långsamma kolhydrater kan man byta till bulgur istället för pastan men ibland ska man lyxa till det tycker jag.

1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.

2. Finhacka 1/2 gullök och skiva 250g körsbärstomater.

3. Fräs lök, tomater och 2 pressade vitlöksklyftor i 3 msk olivolja i en stekgryta.

4. Lägg i 3 msk tomatpuré, 2 dl vatten, 1 msk torkad oregano, 1/2 msk socker, 1 tsk torkad basilika och 1 tärning grönsaksbuljong. Låt sjuda under lock.

5. Skiva 600g kycklinginnerfilé i små bitar och krydda med peppar och salt. Lägg ner i tomatsåsen och sjud under lock i ca 5 min tills genomstekt.

6. Blanda lite skivad gurka och rucola i en skål med olivolja, balsamvinäger och salt & peppar.

7. Smula över parmesan på den smarriga maten och servera! 🍝


Recept från "Linas Matkasse"!

ENJOY!

Likes

Comments

HAMBURGARE AVOKADORÖRA  VITLÖKSROSTADE MORÖTTER

Lättlagat och otroligt gott! Tar ca 20-30 minuter. Om man vill ha mindre kolhydrater så ta bort brödet eller ersätt med fullkorn. Perfekt för en mysig fredagskväll framför tvn. 🖥

1. Sätt ugnen på 250 grader.

2. Skala och skär 500g morötter och lägg i en ugnsform. Blanda med 2 pressade vitlöksklyftor, olivolja och flingsalt. Tillaga högst upp i ugnen 15-17 minuter.

3. Fräs 500g nötfärs i olivolja/kokosolja i en stekpanna tills brun. Lägg i 2 pressade vitlöksklyftor, 3/4 msk paprikakrydda, 1/2 msk malen ingefära, 2 msk tomatpuré, salt, 2 tsk honung, 1 tsk kinesisk soja, peppar och 1 dl vatten. Sänk värmen och låt puttra en stund.

4. Avokadoröran: grovhacka 1/2 ask mynta, 2 avokado, 2 tsk pressad saft av lime, 1/2 tsk spiskummin och salt. Mixa ihop allt och sedan smaka av med lite chili flakes i taget, beroende på hur starkt du vill ha det.

5. Skiva önskade grönsaker och sedan servera!

Även ett recept från "Linas Matkasse", och otroligt smarrigt! ENJOY! 🍔👌🏽

Likes

Comments

SMARRIGA CHOKLADBOLLAR

Mitt nya favvo snack till kaffet!! ☕️  Smackar lika gott som vanliga chokladbollar men nu kan man äta en varje dag med gott samvete! Lugnar sockersuget också! 

8-9 st

2,5 dl havregryn

0,75 dl kokosolja (med eller utan lukt/smak)

8 st dadlar (blötlägg i 15 min om de inte redan är färska dadlar)

1,5 msk kakao

2 msk kaffe

Kokosflingor eller pärlsocker att rulla i. 

ENJOY! 

Likes

Comments

GRÖN ÄRTLASAGNE & TOMATSALLAD

En smarrig nyttig vegetarisk lasagne att laga ☺️🍴

1. Sätt på ugnen på 225 grader. 

2. Skiva 1/2 gullök och 2 vitlöksklyftor. 

3. Hetta upp olivolja i en större stekpanna. Fräs all lök, 1 förp gröna ärter och 1 pkt sojabönor, pudra sedan över 2 tsk vetemjöl.

4. Tillsätt 1/2 ask mynta (hackad), rivet skal av 1 citron, 3 dl mjölk och 1 tärning grönsaksbuljong. Låt sjuda. 

5. Ta bort stekpannan från värmen och häll i 1 pkt keso. Krydda med salt och peppar. 

6. Smörj en ugnsform. Varva ärtröran med 250 g färska lasagneplattor, börja och avsluta med ärtröran. Smula över fetaost. Tillaga mitt i ugnen 15-20 min.

7. Tomatsallad: dela tomaterna, blanda med saften från den använda citronen och krutonger. Servera! 


Allt från "Linas Matkasse" ! 


Likes

Comments