Hinner knappt med att blogg nuförtiden känns det som.. Är uppe i Byron Bay och gör inget annat än att steka på stranden och gå ut och dansa på kvällarna. Väldigt härligt kan jag meddela..

Men även om Byron är en sån härligt relaxed liten beach town med massor av hippies och glada människor, så åker jag imorrn vidare till Surfers Paradise på Gold coast. Har varit inne på en resebyrå här i Byron och planerat upp en grovplan över min resa upp längs kusten. Jag kände att om jag vill kunna göra nån större resa innan jag börjar jobba måste jag göra den relativt snart, så att pengarna räcker till. Så inom en månad ska jag vara i Cairns och upplevt allt det härliga på vägen <33

Här får ni några bilder från underbara Byron! Kramar till alla er där hemma<3

Dagarna bara flyger förbi här könns det som! I tisdags flyttade jag ut ur rummet på Surry Hills och in på ett hostel i Bondi. På ett sätt var det skönt att få komma till ett hostel och lära känna massa nya människor även om ett hostel inte är drömboendet.

Så fem dagar spenderades i Bondi och Sydney innan det var dags att bege mig till farmen! Jag blev upphämtad av Matildas gudmor Sal, tillsammans med en fransk kille som också ska jobba på farmen, Florian. Det blev en 6 timmars bilresa upp till Kempsey där vitlöksfarmen ligger. Sal, som äger farmen, är verkligen hur underbar som helst. Första kvällen blev vi bjuda på middag tillsammans med hela familjen, och fick sedan flytta in i stugan där vi ska bo under den här tiden.

På söndagen tog Matilda med oss till stränderna som ligger i närheten. En av stränderna brukade vara full med kängurus, så vi såg några som hoppade omkring. Det är så häftigt att se! Dock blev vi nästan påhoppade av dem när vi försökte komma närmre. Eftersom att människor ofta kommer dit och matar dem är dem inte så skygga... Hahah.

Idag vaknade vi 7 för att jobba hela förmiddagen på farmen. Jobbet bestod i princip av att öppna upp vitlökarna och lägga klyftorna i separata påsar för att kunna använda till nästa skörd! Lite monotont, men men.

En liten snabb update från down under <33 saknar er där hemma!!

Bondi beach

I måndags gick jag och fina Ellinor på promenaden från Bondi beach till Coogee beach.

På Harbour bridge.

Royal Botanic Garden i Sydney.

Kempsey.

Idag tog jag färjan över till Manly för att hänga med Victoria och Julia. Det blev en mysig dag med strandhäng och lunch.

På tisdag flyttar jag ut ur rummet i Surry Hills för att bo på hostel på Bondi beach i 4 nätter. Därefter bär det av till en vitlöksfarm för att jobba och bo där en vecka. En av tjejerna i huset har nämligen en gudmor som har en farm halvvägs upp mot Byron, så hon erbjöd sig att kolla om det fanns plats för mig! Sedan drar vi vidare upp till Byron Bay, så får vi se vart jag åker vidare från det!

Liten update här från down under<3

Idag mötte jag upp Ellinor i Bondi, som precis landade i Sydney idag. Vi fick även sällskap av Emelie som kom hit för en vecka sedan. Det blev myslunch i det fina vädret och lite bad. Det blåste så mycket idag att man knappt kunde vara i vattnet pga vågorna. Men härligt var det!!

Fick även pröva min efterlängtade acai bowl! Så gott<3

Hej alla mina bloggläsare!

Nu sitter jag och njuter av jordgubbar på soffan i Surry. Det är härligt så mycket frukt och fräsch mat det finns här- älskar det!!

Dem senaste dagarna har jag fixat med bankkort, australienskt mobilnummer och lite så. Det känns skönt att jag börjat komma in lite i livet här, fattar numera lite mer vad jag håller på med och går bara vilse en gång om dagen istället för sju.

Igår fyllde bästa Josephine år så det firade vi med utgång inne i staden! Vi gick till klubben the Argyle, sjukt stor klubb med lite hawaii-influenser. Så kul! <33

Men idag blir det nog bara till att sitta kvar på soffan här och vila upp mig från igår haha.

Kram på er<3

Shoppingcentrumet "Broadway".

Jossan och Nellie<33

Häromdan gick jag lite vilse och hamnade mitt i en kinesisk "lantern festival".

Idag tog jag tåget till Cronulla som ligger lite längre söderut i Sydney. Där mötte jag upp med Josephine, Moa och Nellie - mysigaste tjejerna! Från Cronulla tog vi färjan till the Royal National Park och vandrade runt där i cirka 4 timmar. Det är en kustpromenad med massa höga klippor och fina träd och så. Trött blev man, men värt var det.

Imorgon ska jag börja ta tag i mitt liv här borta. Fixa australiskt mobilnummer, bankkort osv. Kanske skaffa ett jobb. Kan ju vara bra.

PUSS O KRAM

Dag två strax avklarad i fina Sydney. Idag kändes allt lite bättre än igår. Jetlag och hemlängtan är inte en jättebra kombo om man säger så..

Dagen inleddes med gröt och lite färsk frukt och sedan begav jag mig in mot staden. Det var shopping som gällde på agendan och shopping hittade jag. Jag vandrade upp på Market Street och sedan Pitt Street och kollade runt i alla affärer. Pitt Street; otroligt fin gata. Sedan tog jag lunch på ett mysigt café. Men snart måste jag hitta lite vänner, att sitta ensam och äta lunch är kul nån gång ibland bara.

En sväng förbi Svenska kyrkan blev det också, skönt att få prata lite svenska med nån.

Och hörrni.. Jag har hittat en FLÄKT. Nu blir det till att sova gott inatt.

PUSS OCH KRAM

Blev även ett besök i Hyde Park.

Klockan är kvart i 5 på morgonen här i Sydney, men det är inte lätt att sova i 28 graders värme.

Igår landade jag halv 10 i Sydney och det var så skönt att komma av planet efter att ha rest i över 28 timmar. Särskilt efter att ha suttit bakom en man med en mycket stark svettodör. Det var skönt att komma fram till lägenheten och kunna ställt av sig allt.

Sedan tog jag en promenad i området och det är verkligen så fint här i Sydney! Jag tog tåget in till the Circle Quay och kollade på operahuset och Harbour Bridge bla. Sen irrade jag såklart bort mig men efter lite lunch lyckades jag ta mig hem tillslut.

Nu har jag hunnit sova ut, var så jäkla trött igår, och sitter och äter jordgubbar på sängen. Försöker hålla koll så att kackerlackorna inte klättrar upp i sängen #mysigt. Idag är planen att shoppa lite i centrum och kanske ta en sväng förbi Svenska kyrkan för att hitta vänner haha!

Puss o kram

Snart går jag på planet och påbörjar den 28 timmar långa resan till Sydney. Det känns jättejobbigt och samtidigt jättekul.. lite tårar och lite skratt. Jag ska försöka att inte tänka så mycket, snart är jag i sol och värme🌴