Titta på denna tallrik alltså!! Helt fantastisk, vi är verkligen i tacolandet. Det bästa är guacamolen, pico de gallon och nachochipsen. Sen behövs inte mycket mer egentligen. Denna tallrik kommer stå framför mig på många luncher denna resa. Förstår inte hur det kan bli så mycket bättre här, kanske har känslan av att just vara här och äta det grunden till en del. Men ändå, är galen i tacos hemma och det lugnar sig inte här.

Godmorgon! Klockan börjar närma sig halv åtta här och solen har precis gått upp, vaknade ganska tidigt och gick ut på terrassen och möttes av detta. Kommer aldrig vänja mig vid denna utsikt, han dock missa det mesta av soluppgången. Tänkte nån dag kliva upp ännu tidigare och gå ned på stranden och titta.

Idag verkar vi få kanonväder, det är redan kring 25 grader. Ser fram emot en heldag vid poolen, äta lite guacamole med nachos till lunch och bada massor. Vi hörs lite senare!

Rummen är så himla fina här, vi fick ett fantastiskt bra läge också! Med tanke på att hotellområdet är så himla stort kan man hamna lite var som helst, men vi fick verkligen toppläge. Älskar att detaljerna i rummet är blått, guld och marmor. Verkligen wow! Jag och Adam bor i ett rum och mamma och pappa bor i rummet bredvid.

Ett stort plus med badkar! Älskar att få lägga mig i badet efter en heldag vid poolen/stranden. Mycket roligare än att bara duscha.

Sen har vi utsikten från rummet! Vi bor på bottenvåningen så har en liten terass att sitta på och titta ut över infinity poolen och havet. Livskvalité.

Hej på er! Efter en lång resa, lite krångel och en jet-lag som spökar så känns det nu som semestern börjar på riktigt. Vi kom fram på eftermiddagen igår, extremt sega i kropp och huvud så vi tog bara något att äta till middag och sen gick upp på rummen. Vi är tillbaka på Grand Bahia principe, samma hotell som förra gången. Det är helt fantastiskt. Dock denna gång valde vi till en början ett annat "område", hotellet är uppdelat i olika delar som har lite olika standarder och passar för olika mål. Nästan direkt när vi kom hit kände vi att det första området vi bodde på var mycket bättre, lite lugnare, i princip på stranden och högre standard. Så vi sov en natt där vi bokade från början sen uppgraderade till där vi är nu. Vilket vi inte ångrar en sekund. Hela processen tog dock fruktansvärt lång tid, tur så var vi fortfarande lite sega och solen hade inte kikat fram så gjorde som inget egentligen. Vi fick någon soltimme på eftermiddagen vid poolen men inte mer än det idag. Imorgon hoppas vi att den visar sitt fina ansikte.

Hej på er! Har alldeles precis landat i en jätteskön hotellsäng i favoritstaden New York. Efter en oerhört lång resa så får vi några timmars sömn innan sista flyget till Cancun går imorgon. Jag önskar ändå lite att vi kunde stanna här nån dag, bara få strosa runt på gatorna här igen. Men! Nästa gång kanske. Ska dock bli väldigt skönt att äntligen komma fram imorgon! Klockan är just nu tio över tolv på natten här i NY, vi började vår resan kl 8 från Umeå. Nästan 24h sen. Jag kan inte heller sova på flygplan (eller nått annat fordon för den delen) så jag har plöjt igenom en massa poddar och serier på planen, så har ändå gått hyfsat fort. Men nu ska vi släcka ned och försöka somna. Mexiko, ses snart!

Hej på er! Dagen med stora D närmar sig med stormsteg, en hel-dag kvar sen torsdag så beger vi oss! Åå vad skönt det ska bli, bort från Umeå och Sverige. Gör mitt sista arbetsplats imorgonkväll och sen ska jag försöka sova tidigt. Lycka till till mig! Hehe. Idag tog jag en sväng förbi musikhjälpen som är här i Umeå i år. Lite synd att vi inte är hemma för hela, hade varit kul att åka ned på stan lite fler gånger. Det är sååå viktigt allt arbete dessa personer lägger ned, alla som har möjlighet- BIDRA! Varje krona räknas.

HISS
Mysig stämning nästan hela december! Mycket tända ljus i kontrast med det mörka vädret utomhus

All god mat och framförallt julgodiset (!!)

Julpynt (i lagom mängder), lite fina ljusstakar, tomtar och grejer. Tycker också att rött är så himla fint så blir extra bra. Är också mysigt när affärer, caféer och affärer börjar pynta

Måste också säga att julklapparna är en hiss, både att få och ge

Umgänge med släkt och vänner

Julmust

Årets jul - i Mexiko!! Värme och allt det där

Julmarknader!

DISS
Julmusik... inte ett stort fan

Julbordsmaten tar aldrig slut. Rester dag ut och dag in, räcker en eller två. Dock kan godiset gärna få räcka länge :)

Längesen vi hade en sån där vit jul, mest bara regn och rusk

Även fast det inte är snö, är det fortfarande kallt. Är ingen vintermänniska jag inte

Traditionen med glögg, no thanks

Även fast jag ser så mycket fram emot Mexiko så tappar man liiiite julstämning utomlands, en liten diss

Köttkonsumtionen ökar under julen...

Hej på er! Hoppas alla haft en bra lördag, jag har då haft fullt upp. Tog en skön sovmorgon innan jag åkte till samlingen för en match mot Mariehem. Tyvärr en förlust som kunde ha slutat annorlunda, men ibland är turen inte alltid på vår sida. Åkte direkt hem och bytte om till lite festligare kläder. Eftersom vi är borta under riktiga julafton så firade vi det lite innan med släkten. En god middag, inte vanligt julbord med tycker att vi klarar oss utan det hehe, plus lite glögg och en fantastiskt god saffranscheesecake till efterrätt. Dom åkte hem för inte alls längesen och jag har precis landat i sängen och Lucifer snurrar på teven i bakgrunden.
När avsnittet är slut så är även jag, Godnatt!

Jag blev så fruktansvärt lycklig när jag för några månader sen fick veta att Alex och Sigge kommer till Umeå, två av mina inspirationer och idoler. Jag skulle ha biljetter, och ja. Idag kom dagen. Ska jag vara ärlig så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig, men den slog ändå allt. Snacka om en resa i deras psyke och liv, blandat av humor och allvar. Jag gick därifrån nöjd!