Nu är vi på Amsterdams flygplats. Och väntar på att få checka in väskorna. Denna dag har gått otroligt trögt, och kan säga att jag längtar hem. Vårt flyg lyfter först om 4h men vi gillar ju att va i tid så. Vårt kappsäck är proppfull och väger 21.1kg haha.

Cyckel mängden utanför hotellet på järnvägsstation... Åt ena hållet. De stjäls ca 16 tusen cycklar i året i Amsterdam, helt sjukt!

Amsterdam Centraal är byggnaden ni ser längst bort alltså tågstationen.

Igår strosade vi runt på kvällen i Redlight district och runtom Dam. Det är pridefestival idag så massor med pride relaterade dekorationer osv.

Hejdå Amsterdam och Holland tills vi ses igen!👋🏽

Idag har vi bara shoppat och besökt Amsterdam Dungeon. Har inte hittat särkskilt mycket pga olika orsaker men är ändå nöjd med mina köp. Och skall vi vara ärliga kanske det är lika bra, lär ju behöva pengarna till annat.

Vi började dagen med att åka till Zaandam, jätte mysig speciell stad var vi besökte Primark (klädaffär).

Här skulle man lätt kunna bo!

Första dagen i Amsterdam undan

Bilderna säger väl sitt, vi har haft en super dag med sightseen och båt turer! Amsterdam är en så vacker stad, fast vi tappar bort oss hela tiden...

ps. Pappa , 2 st 24 pack heineken öllådor kostar 20€...

• Holland

Idag har vi mest hängt på gården med hästarna, och sett oss bättre omkring här.

Här bor vi.

Här finns 3 stycken hundar som bor permanent här, två enorma hundar. Först var jag nog rädd skall jag erkänna. Till höften kommer de om man står... Men de är riktigt snälla!

"Ute stallet"

Fred fick rida lite idag också

Dom odlar mycket majs här och här en jämförelse så ni ser hur höga de är.

Mitt i ingenstans finns ett "cafe" där du gratis får ta kaffe eller te, när du är ute och vandrar.

Här finns både vanlig ridplan och en derbyplan

Ikväll skall vill åka till Ommen och äta, så ännu en ny stad. Imorgon har vi tänkt åka till Amsterdam ca. 10 så vi är i tid!

• Holland

Länge sen sist jag vet, men detta är ju min reseblogg och har inte rest sen senast jag skrev. Men nu är det dax igen!

Imorse var det väckning 3.30, och 4.30 bar det av till flygfältet. Flygresan gick jätte bra. Vi åkade buss från flygfältet till Bijlmer ArenaA och sedan tåg därifrån till Zwolle, det räckte ungefär allt ihop 1,5h.

Ca. 60 vindmyllor innom en syn radie. Det finns en hel del...

Chali, Cathrinen och Fred kom emot oss till Zwolle och vi bestämde oss för att gå och äta lunch i centrum på en mysig restaurang. Tydligen äter alla till lunch här bröd i alla former så, blev ett semle aktigt bröd med tonfisk.

Gatorna i Zwolle. Finns mycket mysiga ute restauranger.

Sen blev det att åka mot Dalfsen (där vi kommer bo). Staden var jätte mysig och fanns en gågata med en massa butiker. Två kyrkor fanns det också, sedan var det dax för att handla mat i Jumbo. Priserna jämfört med Finland är billigare.

Sen har vi hunnit utforska gården här också. Och annat kan jag inte säga än att den är enorm och jätte fin!

Här bor vi. Har hunnit bli lite stökigt då Fred inspekterat alla våra saker. Men är jätte nytt o fint!

Sen till dagens konstiga. Typiskt Hollänsk frukost, bröd med smör och strössel. Sabina gillade det, men för mig var det nog ingen hit...

Snart skall vi laga mat och gå och lägga oss imorgon ska vi åka och utforska lite till. Troligtvis blir det Ommen iallafall! Men vi hörs mer imorgon.

Godmorgon från Finland!

Nu sitter jag här i vardagsrummet med laptopen i famnen med katten bredvid. Allt känns så overkligt att vara hemma igen , vart har tiden gått? Ja, för stunden känns det skönt att vara hemma efter den långa flygturen. Att få äta ett ordentligt morgonmål, egen säng, katten och ja allt som finns omkring mig här hemma.

Flygresan gick riktigt bra, sov stor del av tiden.

Nu skall jag bara lyssna på en massa musik som jag missat när jag varit borta och mysa med Abbe, att få ha spotify premium igen är guld.

Efter lite yras till fel flygfält osv. sitter vi nu och väntar på planet.

Nu har vi 13h till Oslo och borde landa runt klockan 16(lokal tid), vi flyger först mot Helsingfors klockan 21 (lokal tid) och ska vara framme 11 tiden ikväll finsk tid. Ser inte frammemot denna resa.

Berättar lite mer senare, en kort uppdate att mamma vet att vi är påväg haha.

Vi hörs i Helsinki!

• Thailand

Ikväll har vi spenderat tid uppe i Thailands högsta byggnad, Baiyoke Sky.

Vi betalade 400bath (ca.10€) för att få åka till Rooftop baren på 83 våningen. En drink var inkluderad i priset.

Första hissen tog oss till 77våningen, sedan böt vi hiss till den som gick ända upp.

Våra drinkar som var inkluderade i priset, så häftigt att dricka en drink med denna utsikt.

Och lite bilder på utsikten/oss

Bra avslut på denna resa. Verkar bli en tradition att besöka högsta byggnaden där vi är då vi gjorde det i London också!

Idag har det varit shopping på schemat.

Vi har besökt två shoppingcentrum, och imorgon tar vi det 3:dje.

Khao San Road, där kan du tillomed köpa fejk ID eller ta en skorpion till lunch!

• Thailand

Äntligen framme i Bangkok efter 4h flygresa.
Flygresan gick rätt så smärtfritt, sovde ganska mycket.

Vi har nu hittat ett homestay här i Bangkok på Khao San Road, partygatan vi aaaaldrig skulle bo på. Well här är vi nu och det ser lovande ut med shoppingen iallafall.

Vårt sovrum, 5.30€ betalar vi per natt.

Thailändare är inte välkommna här.

"Tamburen" in till huset vi bor, som ni ser är det inte direkt lyx men det duger. Vi har varit så bortskämda när vi bott på hotell.
Trappan på vänstra sidan leder upp till rummen