Tja tja!

Idag var vi på ett zoo (typ), men det var så GALET stort att man var tvungen att åka omkring med bilen. Det var ganska coolt faktiskt! Det är inte så mycket att skriva om så ni får bilder istället.

Tja tja!

Flygresan gick bara bra, fyra timmar går ändå ganska snabbt när man har bra musik i öronen och en bra bok med sig.
Denna flygtur har också fått mig att inse hur "privata" svenskar är (generellt, alla är absolut inte det). Detta insåg jag då jag på väg till planet träffade en amerikan som började snacka med mig. Och han var fett trevlig och roligt. Sen när jag väntade på väskan träffade jag en annan som också började prata med mig. Det är inte många svenskar som skulle börja prata med någon främling på det sättet. Jag har i alla fall aldrig varit med om det.
Dessutom när vi har varit ute på restauranger här i Spanien så är alla servitörer så mycket mer personliga och skämtar. Gillar faktiskt det "beteendet" mer :).

Med det sagt tänkte jag berätta om min resa hittills. Jag landade ca kl.18 igår och efter det åkte vi en timme i bilen för att komma till en stad som heter Segovia. Det är typ en gammal stad från romartiden. Den är känd för sin akvedukt. Super mysig stad och vi bodde på världens finaste hotell (fem stjärningt hehe). Vi åt en väldigt sen middag, det började med att vi gick till en bar där vi tog typ tre smårätter och sen tror vi vidare till den "riktiga" restaurangen på plaza mayor där vi beställde tre "vanliga rätter". Sen vid 00.30 kom vi tillbaka till hotellet. Då låg jag och Carlota och snackade.

Idag, så sov vi till 11 då Carlotas mamma kom och väckte oss. Sen begav vi oss mot plaza mayor igen för att äta frukost. Sen gick vi runt och kollade lite i stan och efter det blev det en guidad tur på ett slott. Sen var det dags för lunch och sen tillbaka till hotellet för att hämta väskorna och åka mot norra Spanien där vi ska vara.

Ikväll ska vi ut och äta middag för Carlotas familjekompis fyller år.

Tja tja!

Det var ett tag sen (not) :)
När jag skriver det här inlägget sitter jag själv på planet på väg till España! Tagga!

Vad ska jag dit och göra kanske ni undrar?
Jo jag ska hälsa på en kompis. I sexan så hade vi ett utbyte med en spansk skolan och jag och Carlota, min utbytesstudent, klickade väldigt bra och hållit kontakten sedan dess.
Förrförra sommaren kom hon ner till Kroatien med oss, förra sommaren åkte jag till henne och i vintras kom hon och hälsade på i Sverige. Så nu är det min tur att åka till henne. Där av att jag sitter på ett plan mot Madrid :).
Det ska bli asroligt att få träffa henne igen och vi ska göra massor av roliga saker. Bl.a. gå på surfingkurs, vi får se hur det går hahah.

Mot värmen... igen! :)

Tja tja!

Det var egentligen meningen att detta inlägg skulle komma upp samma dag som jag kom hem men orkade verkligen inte skriva något då, så ni får istället två inlägg på rad nu.

En vecka där gick alldeles för snabbt, det kändes absolut inte som en vecka, snarare några dagar. Antar att uttrycket tiden går snabbt när man har roligt tillkom av en anledning. Nej men veckan har varit hur bra som helst och det har verkligen varit roligt att vara där med Sara (Sara om du ser det här, tack tack tack för en underbar vecka!<3). Vi hade ju verkligen tur med vädret också vilket var ett stort plus.

Torsdagen (27) blev sista dagen på stranden och fett slutade med att vi hade vatten/manet krig. Jag och Sara mot Alexander. Super roligt!
Fredagen (28) vilket var sista dagen åkte vi till Borgholm för att få lite variation från stranden och gick runt lite i affärerna där. Det var en väldigt fin och fotovänlig stad så jag och Sara passade på att ha lite photoshoots :)

När jag kom hem runt 17-tiden på lördagen så åt jag en god middag med mamma och pappa. Kvällen avslutades med en film. Det var roligt att se dom, hade ju saknat dom lite men samtidigt som det var ganska skönt att vara ifrån dom några dagar efter en väldigt intensiv månad med dom i Kroatien.
Söndag (igår) gick åt att packa om resväskan för nästa äventyr. Åker nämligen till Spanien idag (mer om det kommer i nästa inlägg)

Kramis!

Hej alla läsare, idag är det inte Carro som skriver utan idag gästar jag Sara.
Ni kanske hört mitt namn förut vilket inte är så konstigt eftersom jag och Carro är bästa vänner som hänger väldigt ofta, ibland för ofta. Men vad gör det om 100 år känner jag. Jag menar allt kan ju hända nu för tiden. Så hur började vi känna varandra egentligen? Jo, när vi va bebisar jobbade våra mammor på samma jobb och var då mammalediga samtidigt och tog en lunch sådär mammigt. Carro hade aldrig velat ta nappflaskan tidigare och gjorde det inte nu heller, men jag snuttade på min nappflaska för fullt. Sen när vi kom hem så börjar Carro äntligen dricka ur sin och redan då började jag att lära henne saker.
Vi har varit vänner sen dess och gick 4 år i skolan tillsammans sen splittrades våra klasser sen några år senare bytte den lilla filuren skola. Men vad gjorde det? För vi har blivit tightare o varit bästa vänner sen dess. Det var allt för mig för denna gången, men vi hörs säkert igen.
Puss o kram, skumbanan.❤️

Tja tja!

Igår gjorde vi inte så mycket mer än att ligga på stranden och sola. Vi åkte dock till en annan strand som heter lyckrasand men det var lite kaos där så vi bestämde att det fick bli den enda dagen på den stranden. Det blåste ganska mycket där så jag satt med en svart munkjacka och handdukens som täcke medans alla andra på hela stranden hade bikini. Hahah dom måste trott att jag var lite konstig. Men efter det drog vi hem och spelade lie kubb, kort och åt middag. Det blev inte så mycket mer än så men det år skönt att ta det lite lugnt inland också.
Justja, efter stranden också vi till staden Byxelkrok och satt vid hamnen och tog en glass -mysigt!

Just nu sitter jag på stranden igen (surprise). Jag och Sara ska troligtvis dra till ett café i närheten lite senare. Annas ska vi inte göra nåt speciellt tror jag, spela kort :)

Tja tja!

Idag spenderades största delen av dagen på stranden i solen. Jag och Sara (hon jag är här med) blev lite uttråkade så vi tog fram färgpennor och en målarbok och låg och ritade medans vi passade på att sola ryggen. Sen hade jag och Sara lite lera/vatten-krig. När vi var trötta på det tog vi en promis till Ica och skulle kolla om dom fått in den där nocco glassen som jag skrev om igår. Men det hade dom såklart inte :(. Men vi köpte en pucko istället och sen en glass vid stranden. Trots besvikelsen med glassen så var promenaden mysig och jag och Sara kunde snacka om saker som hänt under den månaden då jag var utomlands och vi inte kunde snacka med varandra. Det var mycket att prata om kan jag säga.

Sen cyklade vi hem, det var så sjukt varmt så jag tog en kall dusch när jag kom hem.
Efter det spelade vi lite skippo och sen var det dags för en kubbmatch som var på blodigt allvar. Jag och Sara mot Alexander (Saras familjekompis) och hans pappa. Vi vann 2 av 4 gånger. Man vann bara när man stod på ena sidan där det var lite nedåt lutning hahah.

Sen var det allsång på Skansen som gällde.

Tja tja!

Jag vet själv inte om jag fortfarande är kvar i Sverige, på Öland för att vara exakt, eller om jag är utomlands!
Det är nämligen så galet bra väder här! Trodde helt ärligt inte det kunde vara så bra väder i Sverige.
Det var nog runt 20 grader i skuggan mitt på dagen, men i solen var det betydligt mycket varmare. Bättrade på min bränna "lite" till hahha. Stranden här är ju också väldigt fin, vit och fin sand. Jag som inte gillar att sola tyckte till och med att det var lite för varmt. Nej, jag borde faktiskt inte klaga på att det är fint väder. Vattnet var dock iskallt, men jag lyckades bada två gånger i alla fall! Vilket är sjukt bra för att vara en sån badkruka som jag är hehe, så jag är lite stolt över mig själv faktiskt :)

Vid 15-tiden cyklade vi hem till stugan för att göra oss iordning och duscha inför räkfrossan som var på kvällen. Räkfrossa är något som dom har här på Öland varje måndag om jag inte minns helt fel. Där betalar man en viss summa och får äta hur mycket räkor, västerbottenspaj osv man vill. Supergott!!

Sen drog vi "ungdomar" hem och spelade kort medans föräldrarna satt kvar. En riktig sommarkväll! På väg hem cyklade vi förbi Ica och köpte glass. Vi var sugna på att prova den nya calippo-glassen med nocco's caribbien smak. Men dom va slut :( så vi fick nöja oss med vanlig gammaldags vaniljglass med chokladkross. Men det var ganska gott det också. Vi får hålla tummarna att dom har fyllt på med nya sånna imorgon.

Hot dogs or legs? :)

Tja tja!

Borta bra men hemma bäst, eller?
På natten för två dagar sen kom vi hem från Kroatien. Blandade känslor faktiskt. När vi rullande av färgan på eftermiddag så regnade det, senare på kvällen var det 14 grader och jag höll på att frysa ihjäl. Att gå från typ 28-32 grader till 14 är inte najs! Nu är det väl bara att packa undan shortsen och ta fram långbyxorna och tjocktröjorna för att vara redo för den kommande veckan.
En rolig sak med att ha kommit hem är att jag äntligen kan träffa kompisar!

Men annars så har Kroatien varit superduper bra, en månad utomlans är inte så dåligt :). Det har varit en skön mix av lite "roliga" aktiviteter och chilldagar som spenderades på stranden i solen med en (eller flera) bra böcker. Riktigt lyckad resa. Tipasar starkt om att åka till Kroatien <3

(Det var meningen att inlägget skulle upp samma dag som vi kom hem men jag var för lat för att skriva det)

I alla fall, nu sitter jag i bilen påväg till Öland med min bästis Sara, hennes föräldrar och några familjekompisar. Vi ska vara där en vecka och det ska bli så roligt. Det ska bli roligt lite svensk sommar (och lite skönt att vara ifrån mina föräldrar som jag jag konstant har varit med den senaste månaden)

Kramis!

Justja, har har ni lite bilder från Kroatien som jag aldrig la upp.

Tja tja!

Orkade inte skriva ett inlägg igår så gör det idag istället. Tänkte berätta lite kort om vad vi gjorde igår.

11.30 väckte mina föräldrar mig för att vid 12-tiden skulle vi nämligen åka till en vingård och gå på vinprovning. Självklart fick inte jag göra det utan det var dom vuxna. Vi barn satt bredvid och drack vatten...yey, jätteroligt...
Men vi spelade lite kort medans dom babblade på om sina viner och hur dom gjorde vinet.
Efter det åkte vi till en by ca 30 min från vingården där vi åt en smarrig lunch. Jag, mamma och en annan familjs mamma delade på en stor "white fish" som dom kallar det. Den var uppfiskad samma dag så den var väldigt färsk och hur god som helst! Jag är vanligtvis ingen fiskmänniska (brukar dra till Donken på fisk-onsdagar i skolan hahahah) men här nere är all fisk så god att jag ofta tar det när vi äter ute. Mums!

När vi kom hem var klockan ganska mycket så vi tog det bara lugnt resten av kvällen.

Kramis!

Det var dom få bilder jag tog på vingården, resten är från byn där vi ät lunch