Igår kunde jag inte få tag på wi-fi, gick till och med till ett jätte bra ställe där wi-fin är svin bra och beställde en dyr förrätt men funka inte där heller, jaja..
igår så jobbade jag på morgonen och det regnade men sen när jag sluta så sprack det upp och blev mega sol, första riktiga soldagen på hela min resa. Blev att sitta i skuggan på stranden och bada i det ljumna vattnet. På kvällen så hände jag med en kompis från Frankrike och vi drack öl på stranden till sent, solnedgången igår var så mäktig, vackraste jag sett ! Bilden gör ingen rättvisa..
Idag så gick jag till jobbet med en tjej jag bor med från Italien som har jobbat där tidigare, gick in till katterna idag 😻 haha snacka om ren lycka !
Frågade veterinären om lilla katten jag hittade och hon sa att den var så illa att dom var tvungna att avlida den, tråkigt men ändå skönt att den fick ett rättvist slut på lidandet.
Idag så tittar solen fram lite men värmen är extrem, svettas som en gris och så ser man en tjej gå med svarta långbyxor och jacka utan att ens glänsa i ansiktet... jahaaaappp helt normalt, not !
Nu ska jag strosa runt lite och se om något kul händer.

Bild på när han ritade av mig, en bild på smidig av dukning på restaurangen, haha servisen som jag är.. och bilder på centret, svårt att få bra bilder där.

Vilken dag !
Igår så gick jag hem efter middagen och pratade lite med han som äger stället jag bor på och hans (nu mina också) kompisar, sen gick jag och la mig.

Idag gick jag upp klockan 9 på strålande humör !
För att komma till centret så måste jag gå på bilvägen i ca 20 min så det är ju inte jätte mysigt men motion skadar ju aldrig, haha.. kom fram dit vid 10.40 och började prata med en kille som har varit där i ca en vecka och det var hans sista dag, han visade mig vilka hundar vi skulle börja med att gå med, vi var ca 7 personer som skulle rasta alla hundar. Vissa hudar gick ett varv, ca 10 min, andra två varv och lilla valpen och hundarna i rullstol eller gå svårigheter fick mysa runt på framsidan.
Det är ett sånt extrem system och massor med dörrar för att hålla hundarna ifrån varandra, imponerande !
Alla hundarna var snälla men kunde skälla ordentligt på andra hundar.
Efter så gick vi runt till alla rum och inhägnaden för att mata alla, lyx mat.
Jag gullade massor med katterna men gick inte in till dom idag, dom sa att jag skulle bli attackerad av katter som ville få min uppmärksamhet för kel, jo tack märktes det när jag sträckte in fingret i gallret, haha <3
Efter så drog jag mig hemåt och åt lite soppa på vägen, tom yum med kyckling, gott.
Gick runt lite och sen gick jag till mitt boende och läste ut min bok, ganska bra faktist. Gick då och köpte en ny, dom hade böcker på svenska men jag valde en på engelska, murder in Mississippi hette den nog.
Senare skulle jag ge mig ut och äta middag, neeeej.. lättare sagt än gjort ! Mitt i vägen hittar jag världen minsta svarta krabat, mini mini katt unge.. jag kollade om jag kunde se mamman eller något syskon men nej.. jag bestämde mig då för att gå till centret, kom fram och det var helt mörkt, gick runt och kollade om jag såg någon någonstans men helt dött förutom hundarna som skällde. Tillslut kom någon på moppe och jag sprang efter, hon bad mig lämna honom i ute buren så skulle hon ta han om den när hon kom tillbaka lite senare, skönt !
Gick då tillbaka mot stan och blev multihungrig, pizza får det bli ikväll för att jag vill !

(Tyvärr inga bilder på centret än men ska fixa det)

Heeej !!
Min mobil lever än och även jag, haha..
Igår på kvällen så gick vi till restaurangen där dom tillagade våran fisk med tillbehör och hängde i någon timme, super gott !!
Vi drog oss sen vidare till ett ställe som en av dom äger, ett frukostställe, men vi satt där ändå och pratade allihopa. En som kom dit hade haft flickvänner i Sverige så han kunde lite svenska, han hade mest varit i Örebro och Västerås, även en annan kille har varit i Stockholm några gånger då han är artist och reser runt mycket, alltid kul :)
Idag så gick jag en promenad på ca 25 minuter för att komma till en katt och hund center som jag har hört talas om. Väl framme, wooow !
Snacka om organiserat och fixat i minsta detalj..
Dom har olika avdelningar för alla olika hundar som kommer överens med vem och katter, ca 100 hundar och 50 katter på en väldigt stor yta. Scheman för rastning, lek tid och mat. Dom har en stor ute plats där hundarna turas om för att gå ut då dom inte kommer överens och alla hundar går ut på promenad på ca 1,5-2 timmar varje morgon. Jag ska dit imorgon och rast dom och mysa. Känns bra att kunna ha en syssla på dagarna, någon är gå upp till.

Efter mitt besök där så satte jag mig på stranden och åt lite mat och tog en öl, första strand dagen på min resa, dock inget bad.. ganska tomt då dock.
Senare på kvällen var det väldigt många badsugna, från nästan tomt till massvis, ovanligt..
Nu sitter jag och äter middag.
Mycket ensam tid då det är svårt att hitta någon man klickar med.. hänger mest tillfälligt med folk jag träffar men men, klagar inte allt för mycket.

Kramisar !! (Dåligt med bilder idag, bara mat, haha)

Efter en lugn och härlig kväll igår så var det säng tidigt för att komma upp pigg och glad idag.
Klockan 12 så gav vi oss, två tjejer, jag och två lokala för att äta lunch hemma hos en av dom, det blev ris och fisk innan vi skulle ge oss iväg på seriös fiske !
Vi var ute i ca 5 timmar och jag fångade en liten och en stor !!
Det var kul men blev lite långtråkigt också, haha inget tålamod.
Trötta så gav vi oss tillbaka för att kolla på en kvällsmarknad dom har en gång i veckan. Jag gick ensam för dom sega, det var inget speciellt, typ 30 stånd med mat, leksaker och kläder. Var där i ca 10 min..
nu sitter jag på ett turkiskt ställe och lånar wi-fi.
Snart ska vi mötas upp igen på en resturang där vi lämnar vår fisk och dom lagar, nice ju !

Jätte PS: min mobil mår jätte dåligt och kan dö när som helst.. wi-fi är väldigt svårt att få tag på också, det vi har vid rummet är endast i 20 min.. haha.
Ska försöka hitta ett ställe imorgon där dom kanske kan rädda min stackars mobil, tror det är pga att skärmen är trasig och det är väldigt fuktigt här..
Dethär inlägget tog väldigt lång tid att skriva pga det så överseende med fel ! Haha..
DS.

Tog snabb båten över till langkiwi klockan 14 och kom fram vid 17, därifrån tog jag taxi i 30 minuter för 60 kr, smidigt och bra !
Kommer fram till en gågata med massa restauranger och svänger in vid en sväng där det skyltades om hostel och andra boende. Gick i typ 4 minuter och såg ett jätte mysigt ställe där det var dorming för tjejer, fick genast ett härligt välkomnande och jag satt med några lokala och åt sen lunch, jätte god nudel soppa.
Dom bjöd in mig på en fisketur imorgon som jag såklart tacka ja till. Han tog sen upp ett block och började rita av mig med kålkrita, fick inte bilden dock, sååå duktig !
Tog sen en promenad på stranden och nu sitter vi på trappen och en tjej försöker lära sig spela lukelele(vet inte hur det stavas, haha) och snart ska vi kolla på en kompis som spelar på en restaurang.

Skulle ta båten igår över till langkiwi men missade den.. typiskt ! Som tur var så träffa jag nya vänner, två tjejer från England. Känns som att alla som bor här är från England, haha..
Började prata med dom på dagen och vi bestämde oss för att äta middag ihop.
Vid 19 så gick vi och en kille som precis checkat in till en typ mat hall, vi beställde från olika mat stånd. Först så delade vi på kokt grod gryta med ris, ganska smaklöst faktist, påminde om överkokt vit fisk.. sen blev det en omgång sushi, gott ! Vi var där i typ 1,5 timme innan vi gick tillbaka för några omgångar lekar. Det var inte så många som var och festade på kvällen så alla körde en lek tillsammans, väldigt trevligt !
Det hela slutade med dans battle på en väldigt tomm bar innan vi gick hem vid 1.
Idag så blir det båt över till min nya destination !

Min kära vän sema skrev också, enligt hennes planer så är hon tillbaka till Malaysia den 12e, ser väldigt mycket framemot att träffa henne !

Rastlös !
Idag så har jag varit och köpt min båtbiljett som ska ta mig till Langkiwi imorgon klockan 14.00, den tar ca tre timmar.
I övrigt så har jag idag gjort absolut ingenting..
Lekt med sötis katterna och hängt lite med personalen.
Jag är uttråkad för tillfället och hoppas på äventyr på min nästa destination.
Igår så var jag och gjorde en fotbehandling, usch, haha.. det är inte så härligt men mina fötter blev bebis fötter och nu så känner jag allt jag kliver på väldigt väl. På kvällen så käkade jag lite indiskt och sen hängde på en bar men några från Australien där dom hade live musik, mysigt.
Nu ska jag tråka vidare, haha..

Hej heeeeej !
Nu har jag äntligen hittat ett ställe med wi-fi som var öppet.
Igår så gick jag från hostelet vid 11 tiden och gick för att hitta någon buss som skulle ta mig till bussterminalen där alla bussar går, irrar runt som en vilsen skäl, haha..
En knäpp liten man kommer fram och frågar vart jag ska och jag säger att jag letar efter bussen. Han visar mig till en gömd liten försäljning att buss biljetter där jag köper en biljett och sen visar han mig till bussen.
Kommer fram till terminalen vid 12.30 och min buss går 14.00.
Här existerar inte bubbel vatten och jag lider av detta ! I få få få butiker säljer dom soda vatten men det är en nål i en höstack.. skönt att få ur mig det, haha..

Bussen tog ca 6,5 timme och sen taxi 20 minuter till mitt hostel, mega partyhostel..
Anländer vid 9 tiden och går in i en mega fest och starkt förfriskade beerpong spelare. Innan jag hinner säga att jag vill checka in så erbjuds jag öl och shots, haha jag väntar gärna till jag har lämnat allt.
Kvällen blir ändå lugn då jag inte hade samma feeling som alla andra och jag hängde mest på och kollade runt på deras lilla pubrunda.
Idag vakna jag pigg och glad i mitt mega dorming rum på 8 sängar. Tog en liten promenad men mina flipflop skaver så och åskan drog igång så visste att regnet skulle komma snart.
Nu sitter jag här och kollar på spöregnet och äter nudlar med julmusik i högtalarna.

Bild på en katt av tre och en av alla 100 ödlor som bor på hostelet.
Även bild på toaletten i bussterminalen..

Idag var jag trött och bara ville ta det lugnt.
Gick till en restaurang för sen lunch och beställde in en tomat pasta och en mynta lemonad, kom med en glass i. Haha..
Dom sålde även Swedish meetballs med jordgubbssylt......
Resten av dagen/kvällen så har jag legat på "altanen" och ritat (Andreas gav min ett skiss kit) och läääääst halva min bok, väldigt imponerad av mig själv måste jag säga !
Imorgon ska jag ta en buss på 6 timmar som tar mig till en ö om det går för sig.

Gonatt från mig ❤️

Ja igår blev en lång och fart full dag. Efter att jag checka in så gick jag på upptäcks färd genom china town och genom dess marknad och stånd, köpte en liten magväska som den turist jag är, haha.. hittade ett mysigt reggae cafe på vägen och satte mig där och bara några minuter senare blev det mega ös regn och ett extremt åsk oväder, tur. Blev fast där i typ 1,5 timme tills det lugnade ner sig.
Gick tillbaka till rummet för att byta om och sen gav jag mig ut igen och gick och gick och gick tills jag blev hungrig och gick tillbaka till cafét för middag vid 8 tiden, blev svamp soppa och toast, helt okej.
Bredvid satt två killar som inte kände varandra och började prata som sen bjöd in mig i samtalet, ena killen kompisar kom och vi blev tillslut ett stort gäng. Dom var från London och en tjej från Tyskland men hade flyttar hit.
Slutade med att dom visade mig fest gatan och det blev dans på hög nivå ! Ringen med alla kineser, haha.. väldigt kul måste jag säga.
Idag vet jag inte vad som händer, ska titta in på lite bussar och tåg som kan ta mig vidare imorgon eller så.
Kram på eeeeer !

Två bilder på terrassen där jag bor.