Dom sista dagarna så har vi myst med våra vänner. En kväll köpte vi olika ostar och kex och gjorde tapas, galet mysigt med dom lokala 🤗
Igår fixade vi naglarna som tyvärr gick av efter 5 timmar men fixade till dom idag.
Det har varit ganska regnigt igår och idag så stranden har fått vila.
Om två timmar så går taxin som tar oss till flygplatsen där vi flyger till KL och imorgon natt så bär det av hemåt till er ❤️
Min månad har varit fantastisk och är så glad över alla fina själar jag träffat.
Jag får berätta allt bättre när vi ses då det är svårt att uttrycka och förklara sig bra i bloggen.
Ses snart ❣️

Vi mår bra !
Igår så tog vi det ganska lugnt. Började dagen med jobb och sen åt vi lunch på vägen hemåt.
Vi bestämde oss för att ha en strand dag men efter två timmar så började det ös regna, haha.. vi drog oss tillbaka och duschade för att köra en tidig middag vid 17.30 för att vi var hungriga så vi köpte en pizza med olika ostar och satte oss på stranden. Efter en liten stund så kom våra kompisar, gamla som unga, en efter den andra och sällskapade oss och slutade med att vi blev ett stort gäng som sen gick och lyssnade på en kompis som spelade på en restaurang.
Kvällen sluta som vanligt på mitt favoritställe, katt hostelet.

Idag så cyklade jag till mitt kära jobb men sema stanna hemma då hon fick soleksem igår.

Nattmarknaden var hetsig och mycket folk igår, maten var sådär igår, eller allmänt men första gången jag åt på riktigt där och det är väldigt mycket halv fabrikat och "falsk" krabba och fisk, kyckling spetten var goda dock.

Idag så jobbade vi och direkt efter jobbet så drog vi iväg med bilen vi hyrde. En fransk gubbe ville följa med som vi pratat med tidigare och såklart han ska !!
Vi åkte till vattenfallet som jag varit vid tidigare för att ta ett avsvalkande dopp, sen så åkte vi till ett ställe som hade varmkällar vatten (??) vet inte riktigt vad det kallas men det är naturligt varmt vatten, ja ni fattar.. där sa dom att det var 15 RM alltså ca 32 svenska kronor för att komma in pga showen dom hade idag, hmm vi hade ingen aning om en show men vi kom dit en minut innan så varför inte ! Showen var grym ! Dom sa att det var en klassisk langkiwi show och vi var imponerade, bjöd även upp för dans efter och jaa såklart man hakar på. Efter så gick vi till varmvattnet och fick billig massage, aj !! Ont som tusan men ack så skönt efter, haha.. drog oss sen hem och skyndades oss till solnedgången och sen blev det live musik från våran vän.

Vi har dock båda ätit något konstigt då båda mår dåligt, inte extremt men var tvungna att åka hem tidigare.. uppdaterar snabbt nu innan säng..

Igår kväll så myste vi med några kompisar på stranden och drack vin till solnedgången och satt kvar ett tag och pratade, sen blev det musik på gatan, våra kompisar (lokalbefolkning och dom som vill), varje regnfri kväll så spelar dom på gatan och ibland börjar dom endast två personer och fler och fler hakar på med sina instrument, magiskt !
Idag efter jobbet så åt vi lunch och sen blev det utflykt 🤗
Vi hyrde en bil som vi har till imorgon kväll.
Vi åkte först till en krokodil farm, var kul att mata krokodilerna men stöttar inte krokodil show så vi gick. Efter så åkte vi till ett ställe som heter birdparadise wildlife, jätte härligt ställe !! Bra miljö, bra temperatur och sjukt trevlig personal !
Nu ska vi till nattmarknaden och jag lovar att ta bilder !!

Min mobil nådde tillslut bristningen och la av på morgonen när sema skulle komma och jag hade ingen aning om när hon skulle komma och hon visste inte vart jag var...... typiskt !
Jag går till gallerian efter jobbet och lämnar in min mobil och han säger att den kommer vara klar vid 19.. jag hade sagt innan att jag bodde på ett ställe som heter queens men det är ett så litet ställe så många taxis hittar inte dit. Jag satt där hela dagen ifall att hon hitta och inte fick tag på mig. Jag går och hämtar min mobil 18.45 och hade då ett meddelande från sema att hon skulle vara framme 19, tur ! 🤗 vi möttes och jag visade runt henne lite, framför allt alla katter.. haha. Sen gick vi och åt mys middag vid stranden och drack drinkar, dock en tidig kväll då jag skulle visa henne mitt jobb idag.
Jobbet idag gick bra, sema har aldrig varit med hundar förut så hon fick kämpa lite men tyckte det var kul.

Bild på min lunch, sötis katter och fina sema igår 😍

Dåligt wi-fi igår..
Iförregårkväll så lyssnade vi på live musik och åt jätte räkor som dom grillade, smaskens.
Efter det så gick vi till ett nyöppnat ställe där live musiken fortsatte.
Igår när jag satt och åt lunch vid två tiden så droppar hela gänget jag hängde med igår, jag gick hem ganska tidigt, in och tydligen så hade som hållet igång hela natten och morgonen och skulle nu till stranden, jag hakade på. Vi hängde på stranden i ca 4 timmar och bara snackade, perfekt väder då det var molnigt. Efter det så gick vi och åt maaaassor med lamm, super gott !
Trötta som dom var så gick dom hem och duschade och somna så sött, jag gick och myste med katterna och snackade med lite folk som hängde på hostelet.
Idag så var jag och jobbade, allt gick felfritt denna morgon, haha.. nu äter jag soppa och går se vad jag gör sen.
Ser fram emot imorgon kväll då Sema kommer hit ! 😍

Igår så blev det stranden hela dagen, kändes bra att göra stranden på riktigt, denna gång så hade jag sällskap av min amerikanska vän så det var nice, hon åkte vidare idag dock så det var tråkigt. Blev middag på stranden för att se solnedgången men den var en stor besvikelse igår.. jaja.. idag så blev det inget jobb 😞 vaknade en kvart innan jag började och insåg att jag inte hade kontanter för att hyra cykel och mina fötter är inte jätte glada på mina skor så kanske bra med att vila fötterna en dag. Efter att chillat ett tag så var jag sååå uttråkad och ägaren kände desamma så vi tog en tripp till ett annat vattenfall, så skönt !! Kallt och fint. Massa monkeys också 😍 åkte även förbi en fyr och ett ställe där liftar går upp till bergen, för lång kö dock så vi mata fiskarna och åt lunch istället. nu sitter jag och myser med katterna som vanligt 🙈 snart ska vi några stycken bege oss till ett ställe som har band och bbq ikväll 😊

Kan verkligen förstå att man kan fastna här, när jag ska någonstans som ligger 5 min bort så tar det kanske 30 min för jag träffar så många jag lärt känna och även fast jag varit här så kort tid så känns det lite hemma 🐥

Heej Heej 🤗
Igår så började med att hyra en cykel för att ta mig till jobbet, sjukt intensivt att cykla i stress med alla bilar på vägen, svettades onormalt mycket !
Går med hundarna som vanligt men sista hunden för dagen så tappar jag kopplet och får lätt panik att han (pippin är namnet) ska springa iväg och bråka med dom andra hundarna så jag springer till för att fånga kopplet igen men då tror han att jag leker och börjar springa så jag slänger mig, fångar kopplet och glider en bit.... haha aj ! Pippin stannar och förvirras över varför jag bara ligger där och vrider mig... några som jobbade där såg ju såklart detta och kom springandes.. jag mår bra ! Måste tvätta måste tvätta sa alla till mig och pekade på såren, slutade med att veterinären tog hand om mig som det djuret jag är 😂
Nog om det !
Efter jobbet cyklade svettklumpen hem och gick för att hitta ett nytt sopp ställe. Blev inte bra alls, gick i typ 20 min och hamnade på ett jätte fint ställe med trevlig personal men soppan var smaklös och tråkig och ganska dyr.. jaja nu vet jag det så idag är jag tillbaka på ett av mina stammis stället.
På kvällen igår så var det nattmarknad igen som är varje torsdag, så svårt att gå där hungrig då allt ser så gott ut. Jag och mina nya vänner hade bestämmer oss bbq på kvällen på "katt hostelet" som ligger bredvid där jag bor och vi gick dit för att köpa bläckfisk och fisk men köpte lite smått att tugga på ändå som förrätt ✌🏻️ grabbarna grillade och en tjej fixa sallad, jag satt och gosade med katterna 😻
Sjukt dålig på att ta bilder !! Inga bilder på marknaden eller maten igår 😞 efter maten så kollade vi på film på gården.

Idag så har jag cyklat igen och jobbat, får se vad jag gör efter min soppa. Regn perioden är över nu så nu är alla boenden fulla ikl där jag bor som har varit ganska tomt tidigare. Det är mega sol och svin varmt så det blir lugna dagar.

En bild på stranden, i hålen kommer det upp små mini mini krabbor och "smulorna" runt är det dom har grävt upp.

Blev ingen uppdatering igår så blir en sammanfattning av båda dagarna :)

Iförregårkväll så var det en tjejs sista dag som jag bor med, alla samlades och vi hängde allihopa hela kvällen och drack öl på stranden, jätte trevligt !
Igår så blev det rikligt med kärlek från hundarna i form av många hopp och lekar, satte sina spår (se bild, haha)
Efter så åt jag.... gissa..... soooppaaa ! :D
Gick hem och duschade för att sen gå och till hostelet med katterna och blev vän med några som bodde precis utanför grindarna.
Gick sen och åt pasta, carbonara, ganska god !
Efter så mötte jag samma gäng igen som tidigare på dagen och snackade till det var dags för säng.
Idag var det upp och jobba, lite lugnare idag, haha.
Gick hem och åt och sen så erbjöd sig han som äger stället jag bor på att visa runt mig på ön, ja tack ! Vi hoppade på scootern och vi åkte runt till olika platser. Först kom vi till ett trähus, det var lite förfallet men dom fixar det tydligen lite då och då med hjälp av volontärer som också har bott där, svin coolt ! Efter det så kom vi till en strand där man kunde se Thailand, bara ca 5 kilometer bort.. efter så åkte vi till en strand med massor med apor 😻. Sista stoppet blev vattenfall, så jäkla fint och mäktigt !

När vi var påväg hem så såg vi regnet närma sig, ville ju hinna tillbaka innan, jätte konstigt så fick vi inget regn på oss men vi såg att marken var helt blöt med stora vattenpölar, det hade tydligen blivit världens skur och blåst, haha skönt.
Nu sitter jag och ska äta soppa nr 2 för dagen.

Väldigt sammanfattat blev det, haha ❤️

Igår kunde jag inte få tag på wi-fi, gick till och med till ett jätte bra ställe där wi-fin är svin bra och beställde en dyr förrätt men funka inte där heller, jaja..
igår så jobbade jag på morgonen och det regnade men sen när jag sluta så sprack det upp och blev mega sol, första riktiga soldagen på hela min resa. Blev att sitta i skuggan på stranden och bada i det ljumna vattnet. På kvällen så hände jag med en kompis från Frankrike och vi drack öl på stranden till sent, solnedgången igår var så mäktig, vackraste jag sett ! Bilden gör ingen rättvisa..
Idag så gick jag till jobbet med en tjej jag bor med från Italien som har jobbat där tidigare, gick in till katterna idag 😻 haha snacka om ren lycka !
Frågade veterinären om lilla katten jag hittade och hon sa att den var så illa att dom var tvungna att avlida den, tråkigt men ändå skönt att den fick ett rättvist slut på lidandet.
Idag så tittar solen fram lite men värmen är extrem, svettas som en gris och så ser man en tjej gå med svarta långbyxor och jacka utan att ens glänsa i ansiktet... jahaaaappp helt normalt, not !
Nu ska jag strosa runt lite och se om något kul händer.

Bild på när han ritade av mig, en bild på smidig av dukning på restaurangen, haha servisen som jag är.. och bilder på centret, svårt att få bra bilder där.