Lookbookstore jacket // Mango bag // Bikbok pants

Hej vänner! Jag minns inte sista gången jag har legat i sängen så länge som idag. Har typ inte lämnat den sen igår eftermiddag... Jag vet inte om det var när vi gick ut i förrgår kväll (hade kanske inte riktigt kläder på mig som matchade vädret), om det är det konstanta regnet, eller kanske lite för mycket träning, men jag har iaf blivit sjuk. Så segt att vara sjuk och må dåligt när man bor själv och inte har en mamma runt omkring sig som tar hand om en.... Sen är detta också den tråkigaste helgen att vara sjuk på. Dult börjar idag vilket motsvarar oktoberfest och jag vill.så.gärna.dit. Hoppas att jag blir frisk igen så snart som möjligt ❤

• Mode

Idag är det grått, men det gör mig för en gångs skull inget vidare för att jag kommer sitta i hörsalar hela dagen ändå. Mellan mina föreläsningar ska jag gå på balett vilket jag hoppas på ska bli kul, så länge det inte blir töntigt på något sätt (vilket jag tror att det lätt kan bli när nybörjaren försöker sig på balett);) Har ni förresten lyssnat in Harry styles nya låt? Jag vet att den har varit ute ett bra tag nu, men om ni inte har lyssnat på den så gör det! ❤ --> sign of the times

Har fortfarande så många bilder kvar från Thailand, och på brist på annat är dessa nog bättre än ingenting ;) En dag paddlade vi iaf genom en canyon och en mangroveskog vilket var helt fantastiskt och något av det bästa under hela resan.

Hej vänner! :) På måndag började mina föreläsningar på universitetet och nu rullar vardagen på igen. Men ändå lite lugnare i början. Känns nästan som om jag är mer på universitet för att träna än för att plugga, haha. Men det kommer nog ändra sig snart igen. Igår lirade jag handboll igen, för första gången på flera år. Lite läskigt i början, men åh vad jag har saknat det ändå! Nu ska jag strax iväg på ett cirkelträningpass och ikväll ska mina kompisar komma över. Puss och kram ❤

Sista middagen @Pier16 på Lidingö (Gåshaga)

Hola vänner! Efter två långa och energikrävande nätter i Passaus klubbar är jag lite trött idag, men det ska inte hindra mig från att träffa min kompis för vi ska gå och bada :) Minns knappt den sista gången jag var i en simhall, men det ska nog bli kul. Antar att vi ändå kommer spendera mer tid i bubbelpoolen än i den stora bassängen, haha :)

Dress from Dresslink

Hej vänner! Nu efter 24 timmar tillbaka i Passau börjar jag känna mig mer och mer hemma igen. Resan igår var lång, började klockan 03:45 på morgonen och slutade runt 13:00, vilket gjorde att jag var ganska trött och rätt så seg i kroppen hela dagen. Leena ich jag flög från Arlanda till München, från flygplatsen åkte vi hem till min syrra och sen tog jag bilen till Passau vilket tog mig två timmar till. En annan grej, förutom tröttheten, som gjorde att jag kände mig väldig otrygg här hemma var att jag hade en död duva på balkongen. Jag darrade som in i helvete och kunde inte gå runt i min lilla etta efter att jag hade upptäckt duvan. Jag vet verkligen inte hur man kan ha en sån sjuk ångest över en liten fågel, men jag var så jäkla rädd och äcklad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Nu är den iaf borta, solen skiner idag och jag har precis varit en sväng på marknaden. Nu känns det härligt att vara tillbaka! :) Äppelträden framför min balkong blommar och det luktar gräs. :)
Snart ska jag in till stan för att krama om mina vänner igen + fika och ikväll står det utgång på schemat. :)) Puss o kram

Vi paddlade in i en liten grotta med en undangömd liten strand (Tha lane bay)

Hej vänner! Idag vaknade jag upp lite vemodigt, för idag är min sista dag hemma i Stockholm. Så tråkigt! Självklart saknar jag mina vänner hemma i Tyskland och det ska bli skönt att komma "hem" igen till lilla Passau. Men jag har ändå varit här ett bra tag nu och då blir det alltid svårare att lämna. Boarding är iaf klockan 5:35 imorgon, så det lär nog inte bli så jobbigt att säga hejdå såpass tidigt på morgonen, haha :)

Bangkok! En stad som jag faktiskt tycker om ooootroligt mycket, fast jag inte riktigt kan sätta fingret på vad exakt jag tycker om med denna gigantiska och kaotiska stad...
Tidigt på morgonen lämnade vi fina Krabi och flög till Bangkok. I Bangkok besökte vi två stora tempel (Wat arun och lying Buddha) och åkte därefter en rundtur med gondolen. Vi hade redan gjort gondolturen för flera år sen, ibland fick jag flashbacks men allt för mycket kom jag faktiskt inte ihåg... ;) Därefter gick vi genom stan en sväng, shoppade lite och på kvällen åkte vi till en fantastisk marknad ( asiatique market) som jag bara kan tipsa om ifall ni är i krokarna. ;)

Hej kära ni ❤ Glad påsk på er ! Hoppas att ni har fått i er några chokladägg idag :))

En av dagarna i Krabi vandrade vi upp för ett berg. Det tog inte bara väldigt länge utan var också väldigt jobbigt. De flesta bilder på mig kan jag inte visa här på bloggen för att de är lite äckliga pga allt svett, haha ;) Men vi hade en härlig utsikt från toppen och kom även förbi ett litet vattenfall. :)

Igår firade vi som sagt nyår och det var faktiskt ännu en höjdare. Vi började med en liten ceremoni, sedan spelade vi spel som liknade barnkalaslekar. Med vattenballonger, dans och hela programmet ;) Därefter satte vi oss i hotellets jeep, som var laddad med vatten i stora tunnor och vi var rustade med vattenpistoler och små hinkar. Vi körde till Ao Nang stranden och det slängdes vatten och färg från alla håll och vi slängde såklart tillbaka. Det var som att åka flak fast inte med öl utan vatten. Tänk vad roliga alla våra nyårs fester skulle vara om de hade varit på sommaren ;)