Idag fyller jag 21 och min dag har varit helt okej faktiskt 🥂! Jag har fått lite födelsedagspengar och en hel del gratulationer. Pojkvännen ville även bjuda på en fika så jag blev firad ☺️.

Godmorgon bloggen!

I fredags förmiddag runt elva var jag och Alex äntligen framme i England. När vi landade på Gatewick flygplats var vi tvungna att ta tunnelbanan in till London och det tog ungefär en halvtimme. Efter att vi gick av tåget i London började vi gå sakta men säkert till vårt hotell. Det var en ganska bra bit till vårt hotell men vi ville verkligen gå för att se allt fint i staden men även för att det var skönt att röra på sig lite. Vi gick genom hela Hyde Park och där såg vi så mycket fint som ekorrar, fina fåglar, monument och en hel del annat. Hyde Park är en jättestor park i London. När vi gått en bit i parken började vi bli hungriga och vi hade sån tur att där fanns ett litet stånd med våfflor & paninins. Vi köpte oss en varsin panini, satte oss ner på en bänk & bara njöt av solen och den fina utsikten.

När vi hade laddat om med ny energi var vi redo att fortsätta gå & sen äntligen kom vi fram till vårat hotell. Vi checkade in direkt, gick upp till hotellrummet och installerade oss. Efter att ha gått ca 45 min var vi ganska trötta så vi slappade på hotellrummet ett tag och sedan tog vi en dusch. När vi hade gjort vid oss tog vi en taxi in till Oxford där alla shoppinggator & restauranger ligger. Jag var så himla ivrig för att vi äntligen var i London, jag ville verkligen bara hitta på en massa saker att göra direkt haha. Iallafall när vi hoppade av på Oxford Street gick vi in till Top Shop och lite andra affärer för att shoppa. Efter att ha varit inne i ett par affärer blev vi hungriga och hittade en jättefin restaurang som hette angus steakhouse där dem hade grillat kött och andra goda saker så vi satte oss där och käkade och jag måste säga f*n vilken god mat!

Jag orkade inte ens äta upp all kyckling så jag gav den till Alex haha & vi blev så mätta och belåtna. Efter maten tog vi oss en tur på stan igen och hittade faktiskt lite grejer. När vi kände oss klara tog vi en taxi hem till hotellet och la oss i sängen, bara slappade framför tvn och mobilerna tills vi somnade.

Världens största kyckling!

På lördagen gick vi upp halv 9 för att gå ner och käka frulle, asså man bara måste älska hotellfrukost! Efter frukosten tog vi en busstur runt London, där vi fick se alla kända monument såsom Big Ben, London Eye, London Bridge, Buckingham Palace mm. Bussturen varade i 3 timmar och det var verkligen en upplevelse för livet! Det var så intressant, roligt & spännande! Både jag och Alex njöt rejält av bussturen och det var så mysigt. När turen var slut gick vi till vårt rum för att varma oss lite & sedan blev det en mysig promenad ner till Oxford för mer shopping och en bit mat. Vi gick även in i butiken Disney och åh vad cool affär! Det var verkligen som en saga där inne. Efter shoppingen åt vi på pizzaexpress, men pizzan var dock ganska liten så vi blev inte särskilt mätta och därför bestämde vi oss för att ta en varm & god våffla på vägen hem.

Glad Pojkvän!

Älskade Big Ben!

London Eye

På söndagen var det dags för hemresa och vi skulle checka ut senast kl 12.00 från hotellet men vi var klara redan vid kvart i tolv så vi checkade ut då. Efter att ha lämnat hotellet gick vi till Hyde Park och njöt av en mysig promenad i solen tillsammans med våra resväskor! Vi gick ungefär halvvägs och sen ville vi ta en taxi till stationen, så det gjorde vi. När vi kom fram till flygplatsen köpte jag lite snacks att ha på hemresan och sedan tog vi en bit mat så vi inte skulle bli så hungriga sen när vi satt på planet och tåget på väg till Sverige.

Detta var verkligen en underbar & fantastisk resa, jag vill redan tillbaka dit

Hej bloggen! Klockan ringde 04.00 inatt då vi skulle med tåget till Köpenhamn som gick 05.24! Snacka om att vara trött men det var bara till att klä på sig och göra sig redo inför resan idag.

När tåget var framme på Kastrup flygplats gick jag & Alex direkt till incheckningen utav bagage, efter att vi fixat med vårt bagage tog vi oss en runda i butikerna på taxfreen och sen blev det även frukost där! Efter att ha chillat ett tag på flygplatsen var det sedan dags att gå ombord på planet.

Nu är vi äntligen framme i London! Jag är så j*vla taggad asså!! Vi har nu gjort vid oss och ska ta en taxi mot Oxford för en shopping tur. 😍

Ni kommer få fler uppdateringar om London men vet inte om det blir imon eller på söndag kväll!

Kram // Jasmine ✨

Kära måndag!

Idag vart jag ledig då vi skulle jobba hemifrån. Man bara måste älska såna dagar man får lite ledighet! Vaknade runt 10, åt frulle och startade en film. Sedan färgade jag håret & påbörjade min packning inför London.

Jag gillar aldrig när man ska packa sin resväska för jag vet aldrig vad jag ska ha med mig! Det slutar med att jag har med mig halva garderoben haha.

Nu ligger jag i sängen och har precis pratat klart med en kompis i telefon & när vi två snackar blir det alltid lika länge haha.

Godmorgon på er!

Min helg har varit ganska bra & mysig. Efter att Alex kom hem från jobbet i fredags ville han bjuda ut mig på middag, så det blev en tur in till stan på kvällskvisten! När vi kom hem från stan bäddade vi ner oss i sängen och startade en film & båda var trötta så vi somnade till filmen haha.

I lördags åkte vi till gymmet och det var min första gång på typ tre månader eller något. Iallafall så körde vi 45 minuter på stairmastern & för er som undrar vad en stairmaster är så är det en maskin som är som trappor och där går man liksom precis som om det vore en vanlig trappa typ. Snacka om jobbigt men dock väldigt bra träning, både för lår och rumpa! Efter gymmet åkte vi hem och käkade lite mat & sen tog vi oss en dusch!

När vi hade duschat tog vi det bara lugnt, men vi blev inte hemma särskilt länge eftersom att vi hade bokat bio till kl 6 så vi gjorde oss i ordning och när klockan var 5 körde vi mot stan igen, eftersom att biljetterna skulle hämtas 17.30. Filmen vi såg var Star Wars & den var hyfsat bra. Dock inte lika bra som förra årets men ändå värd att se!

Idag söndag ska vi köra och handla lite och bara slappa resten av dagen! ☺️

Jag har inte varit så aktiv här på bloggen denna veckan, så jag tänkte bara göra en liten snabb uppdatering om hur min vecka har sett ut.

Mån: Jag gick upp 08.20, åt frukost och gjorde mig i ordning inför skolan. Det blev en ganska lugn måndag för min del. Jag var i skolan och kom hem. Gjorde faktiskt inte så mkt mer den dagen, det blev mest en slapp dag med lite plugg & Youtube.

Tis: På tisdagen blev det en snabb vända till skolan & sedan hem, för vår lärare var sjuk. Känns lönt att börja halv 9 och få åka hem igen 9.45. Jag var hemma ungefär en timme sen tog jag bussen igen för att åka till min terapeut. Därefter blev det en tur på stan.

Ons: Vaknade 8.20, åt frulle och fixade min matlåda. Sedan tog jag bussen vid halv 10 för att åka till min praktikplats. Det blev en lång dag för mig, delvis för att jag bara hade sovit 2 timmar allt som allt på natten, men även då jag kom hem halv 6 på kvällen. Första dagen efter lovet på praktiken var jobbig, så efter praktiken var det bara att åka hem, äta, duscha & slappa vid datorn tills jag somnade.

Tor: Det var praktik i torsdags också, efter praktiken åkte jag hem och käkade. Sedan skulle Alex komma hem till mig och sova där, då jag ska vara ensam hemma fram till tisdag. Så vi tog oss ett varmt & mysigt bad tillsammans och bara hade en lugn, mysig kväll. Jag kände verkligen att det var välbehövligt med ett varmt bad i denna kylan, men även för att varva ner och må lite bättre.

Fre: Idag var det skola, men började inte förens 11.00 idag då vi har uf företag och vi driver en kiosk. Efter skolan åkte jag in till stan och tog tåget till Alex. Nu sitter jag här och väntar på att han ska komma hem från jobbet. Jag vet faktiskt inte vad som händer ikväll.

Sitter nu och kollar på cancergalan, jag hoppas att fler gör det. Cancer är en utav de värsta sjukdomarna man kan få & jag önskar och hoppas att cancer dör ut. Det är allt för många som drabbas av denna hemska sjukdom & jag vill att vi människor ska lyckas besegra cancern en vacker dag !

FUCK CANCER !

Nu är 2017 här och många av er har säkert gjort nyårslöften. Själv tror jag inte på nyårslöften för man bryter alltid dem förr eller senare. Oftast iallafall, haha !

Som ni alla redan vet var 2016 INTE mitt år. Jag har alltid varit en av dem personerna som tror att bara för ett nytt år börjar så är det nya möjligheter och att det nya året ska bli till det bästa. Men för att vara ärlig så blir åren aldrig som man har tänkt sig eller planerat. Det händer alltid något dåligt, som gör att man tappar hoppet. För mig har det varit så iallafall.. Jag sa att 2016 skulle bli mitt år, men blev ett utav mina värsta. Därför har jag slutat tro att efter nyår ska allt bli "bra" igen och att man kan börja om på nytt, för så är det inte alltid.

Hoppas ju såklart att 2017 ska bli mitt år eller att det ska bli ett bättre år iallafall, men vågar inte hoppas för mycket. Jag kommer ju bära med mig utav vad som har hänt från 2016, men jag ska blicka framåt och försöka tänka positivt från och med nu.

Det som hänt har på något sätt ändå varit bra för mig, för jag har blivit mycket starkare som person, vuxit i mig själv & tagit tag i grejor jag aldrig skulle vågat innan mm.

Med andra ord har 2016 minst sagt varit ett händelserikt år!

Jag är lite efter med detta jag vet, meen fan vad bra skam är! Jag började titta på säsong 1 idag & nu är jag redan på sista avsnittet, så bra är det. Trodde faktiskt inte att det var så bra som alla sa. Det som gör hela serien så bra är att den handlar om hur det är att leva som tonåring och deras problem mm. Man kan liksom relatera till sig själv när man var i deras ålder.

Ni som inte har sett det, borde se de !