Hej bloggen!
Jag kan äntligen berätta hur det har gått med resan. Jag ville vänta lite med att gå ut med det innan jag visste säkert hur det blir. Som ni kanske räknade ut när ni läste rubriken så kommer jag inte att åka. Hela situationen är väldigt komplicerad och vi har bestämt oss att inte söka visum och vänta med resan istället. Det beror på en del personliga anledningar men vi har bestämt att så fort vi får chansen så åker vi. Jag var väldigt ledsen i början men jag har accepterat det nu och jag stöttar mina föråldras val.

Vi hörs snart

Kram Jasmine
❤️
(Och ja jag ska börja skriva Jasmine ist)

Hejjj❤️

Det var ett tag sen jag uppdaterade nu. Det har hänt en del saker angående vår resa till LA den senaste veckan så därför tänkte jag berätta hur det ligger till.

Som ni kanske vet så bokade vi hela resan dit för några månader sedan. Pågrund av alla terroristattacker på sistone så har USA infört en ny lag som säger att de som har besökt länderna, Iran, Irak, Syrien osv... Får inte komma in i landet utan ett visum. Om ni inte vet vad ett visum är så är det liksom som tillståndet vi söker när vi ska komma in i USA. Fast ett visum är lite dyrare och jobbigare att få.

Vi har dock aldrig sökt ett visum förut men mina kusiner har gjort det när de kommit till Sverige från Iran. Kort sagt så var jag och min familj i Iran förra året och därför kan ingen av oss komma in i landet utan visum. Detta är väldigt konstigt för många eftersom att Iran inte haft något och göra med terrorist attackerna. Just nu är allting lite förvirrande eftersom att USA inte satt ett datum om när lagen ska införas och därför vet vi inte säkert om vi behöver ett visum. Ett visum kostar mycket pengar och du kan bli intagen på intervjuer, därför så inväntar vi tills vi säkert vet att vi behöver ett.

Vi har sökt ett tillstånd för att se om vi får de och vi kommer få svaret i eftermiddag därför är jag lite nervös.

Så ligger det till just nu och jag hoppas att ni inte blivit allt förvirrade. Ha en fortsatt bra dag så kommer jag uppdatera om vad som händer

Hallå människor👅
På torsdag går jag på jullov och beger mig mot Spanien. Det ska bli super härligt med lite värme och sol nu mitt i vintern. Vi ska fira jul där med mina kusiner från Frankrike. Så taggad på att få dekorera lägenheten och bara skapa lite julstämning. Dessutom så har jag inte köpt en enda julklapp ännu så det måste bli gjort där med. Ikea finns i närheten med så vi kanske kan äta lite svensk julmat och köpa andra roliga saker
🤘👅
Håll er uppdaterade för annat roligt!

En spontan selfie👅

Hej hörni!

Senast jag uppdaterade på bloggen var från Budapest. Jag har verkligen inte haft lust att ta upp datorn och blogga​ nu under denna tiden. Jag har haft väldigt mycket med skolan och annat och jag kände att det går före. Men nu är jag tillbaka igen och det är jag väldigt glad över. Fler resor är på väg och jag vill dela med mig av mina upplevelser med er!

Hoppas ni får en bra början av veckan så hörs vi!

Hej hörni!
Nu är vi äntligen framme i Budapest. Just ni sitter jag på ett shoppingcenter som ligger ungefär 5 minuter från vårat hotell, alltså gångsavstånd! Klockan är snart tre så när mamma och pappa kommit ut ur mataffären så ska vi ge oss tillbaka till hotellet. Imorse så vaknade vi vid halv nio och sen vid nio var vi färdiga för att gå ner och äta frukost på hotellet. Nästan direkt efter frukosten så promenerade vi till stan. Vi gick runt i stan ett tag och sedan åt vi lunch på någon restaurang där också. Jag tog en sallad som var väldigt god men baconen var inte alls som i Sverige som var sega och äckliga. Sen så var vi också i saluhallen. För er som inte vet var det är så är det typ en jätte stor marknad fast inomhus som säljer en massa olika saker som grönsaker, frukt och kött. Sen efter det så promenerade vi tillbaka mot hotellet och stannade här på shoppingcentret påvägen dit för att köpa lite fika och annat som vi kan ta med till hotellet. Så nu ska vi alltså bara till hotellet och vila och sen så skulle vi nog en sväng tillbaka hit lite senare och kolla i affärerna (vilket är helt okej för mig). Det är så mycket jag vet än så länge. Btw nu har vi bokat hotellen i Las Vegas och i LA och jag är as taggad!!!!!

Hoppas ni har det super bra så hörs vi senare

❤️

Nu ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån tar vi flyget till Budapest. Bilder och annat kommer nog upp imorgon. Ha en fortsatt bra höstlovs vecka så hörs vi❤️🍂

Heej❤️❤️
Det var länge sen. Jag har inte haft tid att blogga på sistone och jag lovar att skärpa mig
🙊 Imorgon är det fredag igen!! Fattar ni eller?!? Sista dagen innan höstlovet. Imorgon ska vi ha FN tema i skolan och det är vår första gång så jag har ingen aning om vad vi ska göra, men jag tror att det blir roligare än vanliga lektioner iallafall. Nu är det nog bara fem dagar kvar tills vi åker till Budapest och jag är väldigt glad för det. Det blir inte en resa som t.ex. LA utan de blir mer återhämtning för don sista veckorna innan jul. Dessutom så är det bara fyra dagar vi är där så ja. Denna veckan har vi fått tillbaka alla prov som vi gjort sen vi börja sjuan och jag är väl hyfsat nöjd med de flesta. Annars har jag väl inte gjort något annat speciellt denna veckan. Jag är jätte ledsen för dålig uppdatering men jag lovar att jag ska förbättra mig.

Ha det super bra så hörs vi
❤️❤️

❤️

TB till när Rasmus fixa mitt hår. All cred till honom💇

Godmorgon!

Jag bloggade inte igår och det berodde på att jag var på Väla och sen när vi kom hem på eftermiddagen så glömde jag bort det. Men iallafall så var vi på Väla och Ikea. Jag och mina föräldrar var då där och syftet var egentligen att mamma skulle köpa nåt på Ikea men sen så ligger ju Väla precis bredvid och jag älskar ju shopping som ni nog vet, annars vet ni det nu. Jag tog lite saker till mitt rum från Ikea typ bara prydnadssand, ljus osv... Sen när vi var på Väla så var jag på New yorker och lämnade tillbaka ett par skor som hade gått sönder. Sen så gjorde dom reklam för nån liten drönare ni vet sånna som flyger, typ en mini helikopter. Den var så gullig och jag var bara tvungen och ha den så jag köpte den. Jag är inte så bra på sånt där så jag fick aldrig den att flyga så jag bara sket i det då och jag får väl bara fråga någon som kan sånt där. Sen så åt vi även på nån restaurang på Väla och det var väl god mat. Sen så var vi bara inne och köpte såna där gräddbullar eller vad dom heter. Sen så åkte vi hem. Så det var min gårdag.

Hoppas ni gillar mina inlägg och isåfall glöm inte att hålla utkik för fler, här kommer några bilder från dagen

Kram Jas❤️

Detta är väldigt speciellt för mig.
Jag är så känslosam just nu. Jag fick precis reda på att min dröm kommer gå i uppfyllelse. Ni kanske redan har listat ut det från rubriken men jag ska till LA!! Jag har drömt om det här så länge och nu blir det verklighet. Vi ska åka dit i vår då vi åker hem på min födelsedag
🙊 Jag är så himla taggad och detta är verkligen en stund jag drömt om.
Hoppas ni inte tar det här på fel sätt det är liksom bara min högsta dröm!

Hoppas ni får en underbar dag för det kommer nog jag att få❤️