Dom sista dagarna här i Cebu city har varit super! Väldigt väldigt lugna och sköna med enbart shopping och tatueringar på ett ungefär. 🙈

Vi har nämligen bott på Bayfront Hotel som ligger mitt i smeten och precis bredvid en stor galleria. Farligt farligt men såå kul. Jag har dock mått dåligt idag, eller det började igår kväll men var värre idag. Magen strejkar lite och jag är superduper trött hela tiden.. Håller verkligen tummar och tår för att det ska va lite lite bättre imorgon iallafall så att det inte blir svin jobbigt när man ska flyga.. 🙄 När man ska hem så vill man ju bara hem!

I vilket fall så avslutar vi nu en helt fantastisk resa tillsammans. Vi har upplevt, sett och gjort så himla mycket tillsammans. En test för vårt förhållande att vara på varandra 24 timmar om dygnet och det har gått jättebra. Vilket känns lovande inför framtiden😃

Dyka, snorkla, surfa, sola, bada, äta gott, dricka gott, träffa nytt folk, resa runt, bo på olika ställen, uppleva olika sorters människor i olika länder och hur det funkar i olika länder. Detta har varit en resa vi sent kommer glömma och det känns underbart ❤

Nu är vi mer än redo för att åka hem 🤗 ✈️
/ Jasmine

Ojojoj, dålig uppdatering här ja! Ännu en gång pågrund utav dåligt internet där vi befinner oss, vilket för tillfället är i närheten av Oslob. Imorgon åker vi till Lapu Lapu som ligger uppe i Cebu city, vilket gör att vi har nära till flygplatsen när det är dags för att resa hemåt!

Dagarna i moalboal var ganska lugna och sköna, liksom de flesta av dagarna vi har kvar nu. Jag dök en dag och Jakob snorklade. Det fanns sjukt mycket liv under ytan där vi dök. Såg två sköldpaddor (eller var de samma?) två gånger iallafall! Vi gjorde även canyoneering vilket innebär att man klättrar och hoppar ner för klippor och vattenfall, det var också spännande!! Efter det avslutade vi med hot springs, där den varmaste källan var 42,7 grader tror jag? Snacka om att man kände sig som en kokt kräfta där i och det gick inte va i mer än 2 sekunder på ett ungefär😂

Idag steg vi upp tidigt för att snorkla med valhajar. Gud vilken upplevelse det var!! Dom är inte små vill jag lova och när det kommer en simmande i mot sig är man lagom kaxig där i vattnet. Dom är ju dock inte farliga så inget man behöver vara rädd för egentligen 😁 men det var helt klart en upplevelse!

/Jasmine.

Vi är nu framme i moalboal på Cebu efter en himmelsk natt i en penthouse svit. Fyfan vad lyxigt att bli uppgraderade till penthouse när man suttit på ett flyg i flera timmar. Såå skönt!! Sov som kung och drottning båda två!

Iallafall, här i moalboal är vi i 3 nätter och vi har en del grejer planerat som ni för höra mer om efteråt! Vi åker sedan vidare för att dyka och snorkla och sen tillbaka upp så vi är närmre flygplatsen innan resan hemåt påbörjar 🤗

/ J & J

Igårkväll åt vi på ett super mysigt ställe som heter captain ribs. På dagen när vi åkte förbi såg det ut som vilket ställe som helst, men när vi kom dit på kvällen så var det upplyst med lampor och ljus överallt. Supermysigt! Jakob beställde dom omtalade ribsen och jag tog en grillad kycklingfilé. Mums!

Idag spenderar vi dagen vid poolen i hopp om att få tillbaka lite färg på kroppen haha.. känner mig skit blek då det varit "dåligt" väder några dagar, alltså inte poolväder iallafall. 😅 varmt är de ju ändå.

Hörs!

/ Jasmine

Igår hyrde vi moppe och åkte till Nacpan beach. Vägen dit var svinbra till en början, tills det helt plötsligt blev en väldigt guppig grusväg haha. Men det gick bra ändå! Vi kom fram och det var en superfin strand med klart vatten. Var inte där super länge eftersom vi båda blev hungriga och vi kände att matställena där var sådär..

Väl tillbaka på hotellet tog vi en snabbdusch, fixade till oss och gick sedan bort till favvostället L'assiette. Deras kycklingschnitzel är to die for! Verkligen underbar. Så nära svensk mat man kan komma här nere haha. Har typ en hel lista på mat jag vill ha när jag kommer hem 😂

Nu sitter vi i en minibuss påväg tillbaka till Puerto Princesa. Där spenderar vi två dagar innan vi flyger vidare ✈️

/ Jasmine

Idag har vi äntligen varit på Island Hopping. Och som ni ser så var det helt fantastiskt fint. Dock blir bilder aldrig riktigt rättvisa tyvärr men ni får en aning om hur de va iallafall 😁

Vi började dagen med en stressad frukost (dock en grym belgisk våffla, den hade du gillat Susanne😉) för att sedan va på en båt som tog oss mot vårt första stopp, vilket var secret lagoon. Man var liksom tvungen att krypa genom en tunnel för att komma in till själva lagunen. Skit häftigt och otroligt fint!! Väl tillbaka på utsidan igen blev jag trakasserad av en liten fisk som tydligen inte ville ha mig där haha. Men ingen skada skedd!

Vi åkte vidare efter en dryga halvtimme mot nästa stopp som hade något skumt namn som jag glömt av haha.. Men det var iallafall super fint där också och där åt vi även lunch och vissa snorklade. När alla kände sig klara med lunchen åkte vi mot big lagoon och jag säger bara WOW, vad fint det var!! Verkligen kristallklart vatten och ganska grunt, så vi kunde inte vara där så länge med tanke på att båtarna inte ville fastna haha..

Vidare mot small lagoon där vi hyrde kajak och paddlade runt. Huuur fint som helst! Filippinerna överraskar varje dag 🌴💙

Nu sitter vi på en resturang som heter Altrové som det är kö till varje kväll. Det ligger etta bland alla restauranger i El nido på tripadvisor så vi ville testa och tänkte att enda chansen att slippa köerna är att gå dit när det öppnar. Så här sitter vi nu, klockan är halv 6 och vi är faktiskt dö hungriga. Det tar på krafterna att åka båt hela dagen 😋

Hej!!

Vill börja med att säga att vi har riktigt riktigt dåligt internet här på El nido (därför bara en bild i detta inlägg med) och det är även svårt att få tag på. Så ni får ha lite förstående och behöver inte va oroliga om det är tyst från oss nån dag fram över 🙈

I vilket fall som helst! Filippinerna är en dröm ändå. Så jäkla varmt med då det är deras sommar period nu. Om några dagar ska vi köra Island Hopping då det inte blev av igår. Så det ser vi fram emot 😃

Änsålänge har vi bara njutit här. Ätit god mat och framförallt efterrätter. Mumsss❣️ Nu ska vi strax gå vidare från detta stället (sitter här enbart för internet) för att äta lite. Hoppas även på att sova bättre inatt då vi båda vaknat mycket till och från. Utöver det mår vi bra 🤗

Hej på er!

Vi landade igår eftermiddag på Palawan och spenderade en natt i Puerto Princesa. Imorse steg vi upp i hyfsad tid, bokade en minibuss till El nido vid 10 tiden och väl på minibussen träffade vi två svenska tjejer, som även var med vårt flyg! Så vi fördrev tiden ganska bra eftersom vi satt och snackade om saker man upplevt och varit med om under resans färd haha. 5 timmar gick snabbt!

Väl framme i El nido sa vi hejdå till tjejerna som blev avsläppta innan oss, checkade in på vårt hotell (som förövrigt var mycket dyrare än vi tänkt oss haha, blir bara en natt här) och sen gick vi till ett ställe som heter Artcafé som verkade bra enligt tripadvisor. En sallad och en pizza senare satt vi och pratade om att det hade varit kul att hänga med tjejerna vi träffade, och helt plötsligt så står dom där, haha! Så vi bestämde oss för att boka en Island Hopping tillsammans imorgon, vilket känns skit kul 😃 tror vi åker till 5-6 olika öar?! Ja, något sådant! Snorkla och paddla kajak står på schemat där.

Nu tänkte vi försöka sova så man vaknar pigga och glada när klockan ringer imorgon. Vi ska packa, byta hotell och käka frukost innan klockan 9 imorgon. Weho 🤗🤗

P.S
Valpen på bilden är döpt till Cuba och ska med hem :-) (I wish iallafall) / Jasmine

/ J & J

Vi åkte tillbaka till Kuta från Nusa dua, främst för att vara närmre stranden och bättre vågor för vår del. Vågorna i Nusa dua var väldigt höga och långt ut, så det var både svårt att ta sig ut och sen tillbaka in till stranden. Så därför har vi varit tillbaka i Kuta sen i söndags. 😊

Vi har surfat, solat, badat, ätit gott (Skygarden 😍) och bara haft det allmänt gött! Ikväll äter vi på Skygarden en sista gång tillsammans vilket känns lite tråkigt. Imorgon åker jag och Jakob vidare till nästa destination på vår resa, vilket också är sista landet. Nämligen Filippinerna!! Har faktiskt sjuuukt höga förhoppningar inför det. Alla jag pratat med som varit där säger att det verkligen är ett paradis, så jag hoppas det!! 🌸 vi åker inatt vid halv 2 (halv 7 svensk tid) och är framme imorgon runt 3 pga mycket väntetid på flygplatsen osv...

Jag tyckte om Bali väldigt mycket faktiskt, finns mycket att se och göra. Det har gjort mycket att vi rest vidare med David och Max också, det är kul att va några stycken!! Både Thailand och Bali har gett mig bra intryck och jag skulle absolut kunna åka tillbaka till båda.😃

/ Jasmine

Idag var jag och Jakob på gallerian Bali Collection. Fanns en del affärer men inget märkvärdigt. Det roligaste är att gå in i deras supermarkets haha! Är så olikt Sverige och sen så brukar de bara finnas små mini marts nära hotellen så det är kul att gå in i de större mataffärerna när man får chansen! Jakob köpte ett par nya sandaler och lite annat smått och gott.

Sen åkte vi tillbaka till hotellet för att möta upp David, Max och Julia för att dra iväg och äta lunch ihop. Vi åt på ett ställe där Jakob knappt kunde prata för att han åt så goda revben😂😂 bästa han ätit säger han!

Nu är vi tillbaka på hotellet för lite poolhäng bara. Kortspel, bada och bara chilla. Skööönt💙 Får se vad vi hamnar på för matställe ikväll. Förhoppningvis något likvärdigt med det igår 😃 hörssss!