Det var åter en tid sen sist, men som jag skrev sist så skulle jag åka till Helsingfors på en resa. Så jag har inte riktigt haft tid att blogga p.g.a. tajt schema och mycket läxor. Men på måndags förmiddagen åkte vi då med tåg till Helsingfors och kom dit en 13.30 tiden. Först på programmet var besök till förlaget och sen var det incheckning på hotellet och fritid. Jag och Jenny åkte på fritiden och shoppa och jag köpte bland annat en Kenzo tröja på Stockmann.

Sen på kvällen blev det middag och sen var det gemensam program med resten av deltagarna. På tisdagen åkte vi till riksdagen efter att vi hade ätit morgonmål. Efter att vi hade besökt riksdagen åt vi lunch och sen åkte vi vidare till Finlands bank. Efter besöket på Finlands bank var programmet slut och vi tog vårt pick och pack och åkte till järnvägsstationen och åt mat på Hesburger innan vi skulle ta tåget tillbaka till Karleby.

Detta är princip vad som har skett de senaste dagarna i mitt liv. Men imorgon är det fredag igen och i helgen ska vi fira min systers son för att han fyller 1 år.

Igår var det äntligen fredag, dagen man väntat på hela veckan. Jag skrev även mitt sista prov för denna period och det var finska provet. Idag har jag inte gjort mycket, jag har lite planerat vad jag ska packa med till Helsingfors och sen åkte vi till min systers och sen och handla. Imorgon ska jag packa klart och så ska jag fixa mina naglar som jag inte har fixat på länge. På måndags morgonen åker vi då till Helsingfors och vi kommer hem sen på tisdags kvällen. Nu ska jag fortsätta att titta på friends resten av kvällen...

Hejsan!

Idag hade jag full dag i skolan, men dagen gick ändå fort. Efter skolan åkte jag in till stan för att fixa min dator och datorn hade inga fel, men problemet är att min dator är för uppdaterad för det program som vi skriver prov på. Tur att jag fick rett ut det här innan de sista proven i slutet av veckan. På torsdag skriver jag engelska och på fredag finska. Sen är provveckorna slut vilket känns riktigt bra och på måndag och tisdag är jag i Helsingfors. Ska bli skönt med en kort resa såhär efter provveckorna.

Hejsan!

Sist jag skrev på bloggen så sa jag att provveckorna skulle börja och förra veckan hade jag ett prov i franska som jag berättade om. Franska provet gick riktigt bra och jag är super nöjd med vitsordet i det. Idag hade jag hälsa prov och provet gick riktigt bra, men när jag skulle boota upp datorn för provet så fungerade det inte. Så jag fick såklart panik, men som tur fick jag låna en dator från skolan. Så imorgon ska jag åka och fixa datorn så den fungerar till de kommande proven.

Denna helg var rätt så full späckad för att vi firade farsdagen en vecka på förhand. I lördags så bakade jag hela dagen och övade även på prov. Igår så kom min syster och bror på besök och så firade vi farsdag, så jag har nog ätit gott igen för ett år framåt.

Idag så hade jag bara ett halvt pass i skolan och sen skrev jag provet. Imorgon har jag en full dag, men vi gör inte speciellt mycket på lektionerna för att det är sista veckan i perioden. Nästa måndag börjar ny period igen. Vi börjar redan på tredje perioden det känns som om det var igår som vi började skolan igen.

Nästa måndag åker jag och min kompis Jenny med politiker skolan till Helsingfors, det kommer säkert att bli två mycket intressanta och lärorika dagar i huvudstaden. Vi ska bland annat besöka riksdagen och Finlands bank.

Veckan har rullat på som vanligt i skolan, men det var sista veckan innan provveckorna börjar. Imorgon skriver jag mitt första franska prov, vilket lär bli intressant. I tisdags var jag till en läkare så på torsdagen denna vecka ska jag pånytt på röntgen. I onsdags var jag på politiker skola och då var vi på studiebesök till Stormossen. I helgen har jag inte gjort mycket, men i lördags var jag och hämtade ut ett paket. Nämligen min By Marlene Birger väska!! Den är så snygg och är perfekt att ha om man ska t.ex. ha med sig bara datorn eller liknande. Jag köpte den mellersta storleken "Grineeh" som den heter.

I fredags åkte jag och min kompis Jenny till Haparanda för att shoppa bland annat då på IKEA. Ni har säkert hört IKEA citatet så vi gjorde ett litet parodi på den =).

"Först festar man i varsitt kök sen fyllekäkar man i restaurangen och till sist däckar man på sängavdelningen".