Kolla vad mysigt vi hade de igår? Körde upp till Andreas i Tisdags kväll (för er som inte vet är det min pojkvän och han bor i Mullsjö som ligger utanför Jönköping, distansförhållande i 4år and still going strong). I onsdag när han slutat jobbet tog vi bilen ut mitt i skogen och hade världens mysigaste picknick (om pizza ens räknas som picknick) medan regnet öste ner utanför. De fick ett lite abrupt av slut då två rådjur kände för att vara med och började gå rakt mot oss, feg som jag är tvingade jag Andreas att åka därifrån och de va de ;)

Nu är jag faktiskt hemma i Kalmar igen och ska strax iväg för en myskväll med familjen och min bästa kompis Elins familj. Ha en fin torsdag allihopa❤

Denna helg har i princip spenderats i Borgholm på strand, i fredags var vi ett stort gäng tjejer på De vet du's spelning, super kul!
I söndags var de dags för årets SISTA sommarstrand?! Är sommaren över redan.. Iallafall, först hade vi en mysig kräftskiva med tjejerna och sen tog jag och Elin oss upp till strand för återigen en super bra kväll 💃🏼

I fredags hämtade familjen upp mig direkt efter jobbet och körde mot Helsingborg för en mysig helg tillsammans. Väl där mötte vi upp Andreas och blev toklurade av en uthyrare på air bnb som aldrig dök upp! Sjukt dålig stil och så tråkigt att de finns personer som inte kan var ärliga. Som tur va hittade vi ett annat ställe att bo på i sista minuten och de en lägenhet mitt i stan.

På lördagen trotsade vi regnet som öste ner och åkte över till Helsingör, strosade runt tog en drink på en uteservering innan vi åkte tillbaka och åt en supergod middag.

Idag har vi spenderat dagen åt lite shopping och nu har vi precis landat hemma efter en otroligt välbehövlig helg ❤️

Igår mötte jag upp Evelina och med oss hade denna fantastiska frukost. Vi spenderade ett par timmar i solen innan jag sprang iväg och jobbade kväll.

Sånt här borde man bli bättre på att göra, vardagslyxa helt enkelt.

Nu är det över en månad sen jag kom hem från Asien och allt är tillbak till vardagen. Tänk att man gjort en så stor resa och efter ett par veckor känns det som om de aldrig hänt.

Funderat lite på hur jag ska göra med bloggen så klart ska den vara kvar då de e så lätt att gå tillbaka och läsa om vår resa. Men tycker det var väldigt roligt att skriva också så tror jag fortsätter lite då och då. Så vi får väll se hur de blir men ska ge de ett försök att blogga lite när de händer något intressant i livet;)

I måndags åkte jag och Elin upp till Göteborg för att bara vara vi två och mysa ett dygn. Så nu är jag full med energi och ska strax åka iväg mot en ny "arbetsvecka"💟

Asien 2017

Vi har lämnat Vietnam och tagit oss vidare till Bangkok och kan säga att jag tycker om staden liiiiite bättre än förra gången vi va här;) Kan ju kanske bero på nivån på boendet;)
Nä men som ni ser ovan bestämde vi oss för att lyxa till det våra två sista nätter på denna resa och jäklar vad fint det är här. Vi bor på AVANI Riverside och säger bara wow fantastiska rum, magisk frukost (speciellt för oss som e vana vid lite vitt bröd, annans och ägg) och helt sjuk utsikt från rooftop poolen och rummet❤️

Men idag har vi spenderat dagen vid poolen och fångat de sista solstrålarna, samt med lite shopping.

Nu har vi packar väskorna för sista gången för imorgon åker vi hem💙💛💙

Asien 2017

Igår tog vi en moppetur på ca 1h för att komma till Sao beach som ligger nästan längst ner på ön. Super fint men vi har blivit bortskämda med lite för fint vatten i Filippinerna ;)
Idag är det också mindre än en vecka kvar för på torsdag landar vi hemma i Sverige💙💛

Asien 2017

Vi kom till Phu Quoc i lördags så har redan hunnit med ett par dagar här. Vi bor super fint och trivs verkligen, i början av veckan var vädret icke på vår sida men de senaste två dagarna har det vart super fint☀️

Asien 2017

Natten till måndagen fick Andreas matförgiftning och kramperna i magen var så stora att jag tvingade han åka in till akuten. Väl där fick vi stanna i ett par timmar och han fick dropp, smärtstillande och massa mediciner utskrivna.
Så de sista dagarna i Filippinerna kurerade vi oss på hotell rummet, och nu e han lika pigg som vanligt❤️

Vi lämnade Filippinerna på onsdagen och landade här i Ho chi minh i Vietnam! Vädret ni ser på sista bilden har hållt i sig nästan hela dagarna här, igår va vi på en tour om Vietnams krigstunnlar. Var faktiskt ganska långtråkigt men häftigt att få testa gå ner i de små tunnlarna dom levde i då.
Annars har vi mest gått runt och kollat in staden vart på marknader och jag har försökt lära mig äta med pinnar.

Idag flyger vi vidare till ön Phu Quoc🌴🌴

Asien 2017

Sista dagen i El nido tog vi en båttur och hade turen att hamna med världens härligaste gäng! Vi besökte small lagoon, big lagoon, seceret lagoon, Simizu Island & Seven commando beach. En riktigt bra dag som avslutades med beachvolly och free beer från vår tourguide som hela tiden sa "'My job is to make you all happy"🌴🌴