Idag har det bivit semester på hemmaplan. Rött skönt att landa hemma en stund och packa upp och fixa. Hela söndagen gick åt till att resa. Vi hann äta frukostbuffé innan bussen hämtade upp oss och sen gick flyget till Arlanda där vi fick byta till tåg hem mot Göteborg. Lång dag så det var skönt att inte ha något inbokat idag.

Känns väldigt konstigt att vara hemma en måndag. Jag och Anthon har inte gjort så många knop förutom att diska och tvätta annars var vi ute och sprang en runda i morse (jag var ute två gånger) sedan satt jag ute på uteplatsen i bikini och solade och läste. Sedan har vi förstås myst massa med vår katt! Joel har varit här några gånger när vi var borta och sett till henne, men hon har ju varit mycket själv så hon blir supergosig när vi är hemma igen. Hon låg tätt jämte mig i sängen inatt och klappade mig med tassen i en evighet för att bli kliad, sedan har hon knappt lämnat mig en sekund idag. Älskade katt <3

Till lunch åt vi kräftsallad och sedan sushi till kvällsmat och så kollade vi på ett avsnitt av Frikänd.

Lugn och härlig dag. Nu måste jag packa väska till morgondagen då jag och Anthon ska på en liten roadtrip! Haha alltid ska vi ut och flänga ;)

Åt frukost med fil, banan och musli toppad med kanel och honung. Supergott!

Men nu har hon fått sin dos av mys så då lägger hon sig i ett eget hörn av soffan ;)

RESOR, RESTAURANGBESÖK

Lördagen var vår sista heldag i Spanien innan vi åkte hem på söndag morgon efter frukosten.

Njöt verkligen av sista tiden och vi låg kvar vid poolen tills solen gick ner bakom hotelltaket. Sedan gjorde vi oss i ordning och gick ner mot havet då ville äta sista middagen ute på restaurang. Vi hittade en väldigt mysig där vi kunde sitta ute vid en pool och så delade vi en ostbricka till förrätt och sedan åt jag en kycklingsallad och drack vitt vin. Gott!

Sista drinken vid poolen blev en klassisk "vodka-orangejuice"

Fick bara bild på ostbrickan från middagen :)

RESOR

Det känns verkligen som semester när dagarna går ihop i varandra och man inte har någon större koll på vilken dag det är. Så känns det när man är på charterresa. På fredagen låg vi även då vid poolen och hade det skönt. Förstår inte vart tiden tar vägen när man inte gör annat än att ligga och sola och bada? Kan i och för sig underhålla mig med att kolla på folk i en evighet också ;)

Vi drack några drinkar vid poolen och på kvällen var det som vanligt buffé i restaurangen, den här gången var det spanskt tema så vi fick sangria som en fördrink och en tapastallrik till förrätt med oliver, korv och ost. Precis min grej!

Sedan satt vi på uteterrassen och drack lite och kollade en stund på showen som "animation-teamet" höll i varje kväll.

Jag fotade lite av buffén denna kvällen :) vi var alla nöjda med utbudet. Ibland kan man ju tröttna på buffén på charterhotell men det var alltid olika rätter och mycket grillad kyckling och kött som jag gillar och stor salladsbar som var perfekt till lunch.

RESOR

På torsdagskvällen bestämde vi att ta en promenad längs havet efter middagen från Torremolinos och gå bort till hamnen Benalmadena.
Skönt att röra lite på sig och se annat än hotellområdet. Det fanns väldigt många restauranger, barer och butiker längs hela vägen längs stranden och mycket folk.
Så mysigt att strosa längs hamnen i solnedgången!

Vi såg de här söta småkillarna som spelade fiol och flöjt ihop. Såå duktiga!

RESOR

På torsdagen blev det en heldag vid poolen :)

Jag läste ut två böcker under resan. Jag läser aldrig hemma men på semestern älskar jag det :)

FESTLIGHETER, RESOR

Jag är så nöjd med min 28-årsdag i onsdags! Det räcker ju gott att vara i värmen utomlands men jag och Anthon lyxade till den lite extra ändå.
Vi började dagen vid poolen där vi låg fram till lunch, men sedan gick jag och Anthon ner till havet och en strandbar med solsängar jag hade sett på måndagen. Så vi hyrde en sån och låg där hela eftermiddagen och drack drinkar samtidigt som det spelades härlig musik. Underbart!

Och på kvällen fixade vi oss i ordning och innan middagen kom Alexandra och Jocke in och överraskade mig med en flaska bubbel som vi drack och choklad. Så vi skålade på rummet innan vi gick ner till middagsbuffén :)

FESTLIGHETER, RESOR

Idag fyller jag 28! Fantastiskt att fira sin födelsedag under semestern och i Spanien.
Jag blev ju bortskämd då jag blev firad redan i lördags och fick present så den här födelsedagen ska jag spendera med att njuta vid en pool och dricka drinkar med Anthon, Jocke och Alexandra. Underbart!

Snart är det dags för frukostbuffé.

RESOR

Igår blev det en heldag vid poolen. Vi tog med oss handdukar när vi skulle ner till frukosten och la ut på några solstolar innan vi åt. Det är ju så typiskt att göra så på charterhotell, alla gör ju det för att få de bästa platserna ;)
Sedan släppte vi inte våra solstolar på hela dagen och låg och njöt och tiden bara flög iväg med att läsa, bada, hämta dricka och slumra till i solen. Riktig semester helt enkelt!

När vi ätit middag på hotellet så gick vi en liten promenad längs havet där det finns massa butiker och restauranger. Mycket folk i rörelse. Så behaglig temperatur att promenera när solen gått ner.

Det fanns många glass-caféer vid stranden och glassen ser såå god ut! Synd man var proppmätt efter middagsbuffen, haha

Sedan såg jag en restaurang/bar där man kunde köpa dricka och lägga sig i såna här solsängar. Såg väldigt mysigt ut.

RESOR

Jag och Anthon startade denna tisdagen med att ta en löprunda längs havet. Alltid lite omotiverande att ta sig upp men väl i stunden är det ju hur skönt som helst.
Älskar känslan när stan inte vaknat än och se soluppgången längs stranden och palmerna. Såå vackert!

I lördags fick jag dessa träningsbyxorna från Stronger av Anthon. Så snygga och sköna! Hade velat ha toppen i samma färg också men det var tyvärr slut på lagret.

RESOR

Igår började vi dagen med frukostbuffé i hotellets restaurang, sedan gjorde vi misstaget typ alla gör första dagen. Nämligen att lägga ut sin handduk på en solstol vid poolen. Så självklart var alla platser vid poolen upptagna när vi kom dit..
Idag ska vi vara först!;)

Så vi fick vandra ner till havet där vi låg hela dagen. Riktigt härligt! Även om det är väldigt varmt så fläktade det väldigt skönt. Men det blev några dopp i havet och så kastade vi boll.

Vi gick upp till hotellet för lunch och en drink mitt på dagen:)

På kvällen när vi fixat i ordning oss åt vi middag i restaurangen där det var tema med mexikansk buffé. Gott! Gillade speciellt ostfontänen.

Så här ser poolen ut kvällstid. Lite skillnad från dagen då det är fullt med folk

Efter maten satte vi oss utomhus på en terrass och drack några drinkar.
Väldigt nöjd med första dagen här i Torremolinos!