RESOR

Dagarna blir ganska lika varandra här i Parfos. I onsdags började vi med att lägga oss vid havet på förmiddagen, äta lunch på restaurangen som har en stor terrass ut mot havet. Och på eftermiddagen låg vi vid poolen tills det blev solnedgång innan vi gjorde i ordning oss och åt middag. Dagarna går för fort!

Åh vi har det absolut fantastiskt här nere i Cypern! Vår första heldag igår spenderade vi mest nere vid havet. Helt kristallklart och fint! Jag och Malin köpte varsin badmadrass som vi använt flitigt hittills. Annars gör vi mest det man ska under semestern. Äter massa gott, badar, solar och dricker drinkar. Underbart liv!
Här är bilder från första dagen.

RESOR

Nu är vi framme i Parfos på Cypern!
Större delen av gårdagen gick åt till att resa, och sedan åkte vi transferbuss i lite mer än två timmar och det främst för att chauffören körde fel ;)
Till slut kom vi äntligen fram till vårt hotell Atlantica golden beach. Och då checkade vi direkt in, fick varsitt glas champagne (lyx!) och när vi kollat till våra fina rum, lämnade vi väskorna och gick ner till baren där det var full underhållning. Så vi beställde in varsin drink och sedan hade personalen dukat upp en mindre buffé i restaurangen åt oss gäster som checkade in sent. Hittills verkar hotellet superbra! Servicen är kanon. Man behöver inte ens gå fram till baren för personalen kommer fram direkt och hämtar något åt en. Underbart med all inclusive en hel vecka.

Snart är det dags för frukost, sol och bad hela dagen. Ska bli spännande att se hotellet i dagsljus.

Äntligen är vi här!!

Väldigt fina och goda drinkar!

Underbara måndag! Jag började morgonen med att packa allt det sista och så åt jag och Anthon frukost framför nyhetsmorgon. Nu är allt klart och vi väntar bara på att bli upplockade av Daniel och Maria så åker vi till flygplatsen i Jönköping och möter upp Malin och Martin. Snart flyger vi till Pafos!!

Söndagen blev väldigt härlig. Jag och Anthon hade en heldag ihop och började packa inför Cypern. Vi diskuterade ju lite i lördags vad alla skulle ha med sig, lite spel och så och sen kom vi på att jag och Anthon ju har megafonen som vi drog fram. Så kul! Den har åkt fram under vissa fester när vi kört tävlingar och velat höras lite extra ;) Och nu får den följa med till Cypern också, haha.

På dagen promenerade vi bort mot Mölndal centrum och satte oss på Sushi king där vi åt lunch. Jag tog tre små japanska rätter med sushi, teriyakikycklingsspett och yakitori som är biff i sojasås. Väldigt gott, vi lyxade även till det med ett glas vin/öl.

Sedan blev det en kväll i soffan med serier och sedan åt vi pannkakor med glass och varma hallon!

Igår blev det en härlig lördag hemma. Jag och Anthon åt frukost ihop hemma innan han åkte till stan för att klippa sig.

Själv tog jag på mig träningskläder och sprang en runda i det fina vädret. Äntligen lite sol! Och man såg att många träd börjar skifta färg nu. Så fint när höstlöven kommer.

Sedan tog jag en kaffe på altanen:)

Tog en lång dusch och målade naglarna.

När min nyklippta man kom hem hade han köpt med sig sushi som vi åt framför ett par avsnitt av Orphan Black. Vi har blivit beroende..

Senare på kvällen kom Malin, Martin, Maria och Daniel på besök och så köpte vi med oss mat från pizzerian vi har nära oss och diskuterade Cypern-resan. Så taggade! Vi åker ju på måndag och det kommer bli så kul! Jag längtar verkligen efter sommarvärmen igen.

En fin kväll med detta gänget och snart ska vi umgås ihop en hel vecka :)

Jag älskar fredagar men denna fredagen var extra härlig då jag nu har semester till 26 september. Underbart!

Det blev en väldigt lugn kväll hemma för min del. Anthon gjorde sin sista dag på Fastighetssverige så han blev lite firad och var ute på after work. med sina kollegor, så jag hade en myskväll själv i några timmar, hällde upp ett glas vin, satte på härlig musik, tog en långdusch och lagade tacos tills Anthon kom hem.

RESTAURANGBESÖK

Det här är en bra vecka! Allt blir så mycket lättare när man har en semestervecka att se fram emot. Däremot går tiden nästan lite för snabbt då jag har en del att förbereda innan vi åker. Åh snart!!

Jag och Anthon slog till med en restaurangkväll igår. Sedan vi flyttade till Mölndal har vi blivit så mycket bättre på att laga mat hemma och gå mindre på restaurang, innan gjorde vi det 1-2 gånger i veckan säkert. Så nu känns det mer som en lyx.

Jag åkte in till korsvägen och mötte upp Anthon och så gick vi till restaurang Angelos. Väldigt mysig restaurang där vi beställde in massa tapas. Perfekt tisdagskväll!

NYTT, outfits

Söndagen blev även den väldigt lugn. Tanken var först en tjejdag som blev uppskjuten, så var ute och sprang en sväng och började kolla upp sommarkläder i garderoben inför resan istället.

Sedan kom Anthon hem på eftermiddagen så vi åt middag ihop och kollade Orphan black. Sammantaget en väldigt lugn helg, men ibland är det riktigt skönt så, när man vet att helgerna framöver är uppbokade.

Förra helgen så spontanköpte jag en rosa kappa på Dimoda i Nordstan. Färgen passar ju egentligen lite bättre till våren men varför inte köra på ljusa färger på hösten också. Perfekt kappa att ha nu innan det blir för kallt ute.