Har bytt bloggportal och ni hittar mig nu på finest.se eller bara min vanliga domän www.izahaggstrom.se!!

Hoppas ni fortfarande vill följa mitt liv där
❤️❤️

Sitter på flygplatsen i Chicago nu och väntar på att flyget hem ska gå. Men får ej veta från vart förrän om en halvtimme så får sitta ett tag till vid laddaruttaget.

Kan inte ens beskriva hur ont i hjärtat jag har nu. Filip satt med mig tills det var tio minuter till boarding och inte förrän klockan blev tre minuter kvar kom tårarna. Och jag försökte verkligen hålla inne tårarna när jag höll om honom men det gick inte. Det nästan brändes under ögonlocken... så när jag gav honom sista pussen och skulle vända mig för att gå så höll han kvar greppet i handen och i just den sekunden kändes det som att jag utan att tveka kunde bara skita i flyget och åka tillbaka till huset med honom. Men när det rationella började komma tillbaka och jag kom på mig själv med att backa därifrån för jag måste ju åka hem.

Så sekunden senare när jag vänt honom ryggen så bara rann tårarna. Security gav mig tom assistans eftersom att jag var så förstörd. Grät hela vägen igenom där, hela första flygresan och genom Security här i Chicago... nu känner jag mig bars helt tom.

Det känns som att jag lämnat en stor del av mig i Springfield hos Filip och jag vet att jag inte kommer bli 100% förrän han kommer hem igen. När det nu blir..

Men vill bort från det negativa. Har en jätterolig nyhet som antagligen kommer bli klart till slutet av veckan!! Tror ni kommer bli lika glada som jag över det här, eller jag hoppas iallafall det! Så nu ska jag försöka tänka bara på det och inte gå under helt.

Den här natten har varit full av blandade känslor. Vi avslutade kvällen med tända ljus, film, mys och musik. Så mycket kärlek och så mycket känslor. Sen hela natten låg jag och försökte att inte tänka negativt. Att inte tänka på att jag måste åka hem imorgon. Men såfort mina tankar hamnar där så kommer tårarna. Trodde inte att det skulle vara såhär jobbigt att lämna honom, inte så pass jobbigt efter att ha spenderat över en vecka nästan klängandes på honom som en koala. Men ändå vill jag ha mer..

Idag när han har is, ska jag packa väskan. För han vill inte vara med när jag gör det. Då blir det nästan för jobbigt. Och sen gå ut och gå lite, mysa och avsluta med middag hos en kompis till familjen. Ändå ett riktigt bra avslut. Men jag vill inte hem.. inte än. Hade behövt iallafall en vecka till med honom. För är inte redo att gå tillbaka till att sova ensam och inte kunna pussa honom varje dag. Men får intala mig själv att det bara är några månader till. Sen är han hemma och min för alltid.

Nu ska jag försöka njuta av min sista dag här innan jag drar. Vi hörs imorgon på flygplatsen!

Redan fredag.... men tänker inte hänga läpp för det betyder bara att jag har tre hela lediga dagar med Filip. De har nämligen inga matcher eller träningar! Så vi har ännu mer tid tillsammans nu.

Igår var vi på ett sushiställe som hade supergod sushi. Och jag fick visa upp mina skills där jag kan äta med pinnar utan problem. Samt att killarna inte kunde ens hålla i de haha.

Idag startade vi dagen med lite sovmorgon (välförtjänt) och tog sen en liten promenad ner till deras park och bara gick omkring o höll hand. Supermysigt. Nu lyckades vi ta oss ut till baksidan och sitter i solen och bara myser. Det är ju 23 grader här ute idag, helt sjukt. Så nu ska vi bara njuta här ute ett tag och så får vi se hur resten av kvällen blir!

Bildbomb från gårdagen.

Filips billet familj har en liten son som går i en privatskola här i Springfield så vi blev bjudna till att kolla deras halloween parad på skolan. Och är så tacksam att jag följde med för det var så häftigt!! Alla barnen går verkligen all in när det gäller halloween. Och deras son ville vara målvakt, närmare bestämt hockeymålvakt. Han spelar ju hockey, så vi ska kolla en av hans matcher i helgen som kommer ( som de dessutom är lediga på ). Och han blev så stolt när Filip kom dit. Hans ögon var verkligen fyllda av beundran. Och den här bilden med de är så söt så jag dör.

Tydligen är jag tillsammans med en riktig celebrity här. För varje dag är det nån som kommit fram och antingen velat ha en autograf eller bara frågat om han spelar hockey. Så gulligt. Han har en skara med småtjejer som är helt betuttade i honom. Vilket betyder att de är förälskade. Typ som jag var i Danny Zuko från Grease när jag var liten. Och de verkligen kollar på med avund när jag rör vid honom och pussar på honom. Dock är det lite kul bara tycker jag, inte Filip dock. Han blir mest rädd när "små" 14 åringar kommer fram med hjärtan istället för ögon och ba "Filip can you sign my puck??" Och så står jag bredvid och försöker att inte skratta ihjäl mig. Känns så surrealistiskt att de spelar juniorligan och har det såhär Hahaha....

Nu ska jag dock kolla lite Netflix tills min man kommer tillbaka, sen blir resten av dagen bara en lugn dag!

Hej hörni!! "Äntligen" har jag lite tid över till att blogga. Filip är nämligen på träning, eller is iallafall. Resten av dagen ( resten av veckan dessutom!! ) är han ledig. Så vi har massor av tid tillsammans!!! Dock kommer de mest gå till att hålla om varandra haha, känns som att dagarna går förbi för snabbt om vi åker och gör saker. Och jag vill suga åt mig av varje ögonblick jag har med honom. Trodde verkligen inte att det skulle kännas såhär när jag träffade honom. Visst hade jag spelat upp ögonblicket ett antal gånger ( host hundra ) under flygresan. Men när jag såg honom nere efter matchen så kändes det som vi sågs för en vecka sen. Och inte fyra månader.

Grejen var ju den att jag kom in med flyget efter att deras samling hade börjat så fick vänta tills sent på kvällen tills jag fick träffa honom. Och precis innan han kom fram till mig kom deras målvakt från Kanada till sin familj som stod bredvid oss. Och jag såg att mamman och nån mer stod och gömde någon bakom sig. Så delade de på sig och en jättesöt tjej hoppade fram gråtandes. Så målvakten började gråta och de bara höll om varandra i flera minuter och grät. Nästan så att jag började gråta när jag såg allting.

Sen stannade allting upp och Filip kom fram och bara höll om mig. Kan erkänna att minuterna innan så skakade jag av nervositet samt att mitt hjärta hoppade över några slag. Och så känner jag varje morgon när jag vaknar upp till att han ligger bredvid mig. Kan inte riktigt släppa att den där snygga killen är min haha.. och att han stolt går runt och håller mig i handen som om det var tvärtom
🙈 är bara så löjligt kär ❤️

Gårdagens frukost toppar nog allt.

Godmorgon!! För mig iallafall. Klockan är strax halv ett och jag tog en välbehövlig sovmorgon efter ett dygn på resande fot. Kan inte beskriva känslan när jag vaknade upp och såg att Filip låg bredvid mig. Känns fortfarande overkligt att jag är här med honom.

Så idag ska vi gå ut på stan lite, det är ca 27 grader så får tänka på vad jag ska ha på mig. Känner inte för att ha klänning direkt så tar nog en blus och jeans + ett par ballerina! Måste köpa halstabletter och allergimedicin för att min röst försvinner massor pga all hosta jag haft i över tre veckor.

Jag vet inte hur många av er som läste på Aftonbladet. Men ett plan exploderade på startbanan när jag var där. Jag hörde explosionen och kände hur det skakade i stolarna. Sen bolmade det upp massa tjock svart rök och alla började springa från fönstrena i panik och jag skrev till Filip att ett plan exploderade och att jag trodde jag skulle dö. Var i chock kan man säga haha. Men vårt plan kunde lyfta som tur var och jag kom hit till Springfield precis i tid för matchen. Så en kompis till Filip och mig hämtade mig från deras billet familjs hem, och kollade matchen. Vilket var jättehäftigt att se, live alltså. Har sett på datorn men var helt annorlunda att sitta och se honom bara meter från mig.

Om ca 4 timmar har jag varit vaken i ett dygn så tänkte bädda ner mig i sängen nu och försöka sova. Har beställt upp frukost till imorgon så att jag kan äta samtidigt som jag fixar med håret och packar om allt / väljer kläder osv. Vilken lyx va?? Men ser mest fram emot att få hoppa på planet och veta att jag kommer få träffa Filip sen. Är så galet kär och spänd på samma gång så måste försöka att inte tänka på det. För då känns det jättelångt bort och jag längtar ännu mer ihjäl mig.

Känner på mig redan nu att det kommer vara en helt underbar semester att få vara med Filip i hans nuvarande stad
❤️

Nyss i familjechatten.

Shit, jag har varit så nervös över den här resan och nu sitter jag precis vid gaten och väntar på boarding. Har alltså redan klarat av tågresan till Sthlm central, byta till Arlanda express och checkat in mitt bagage. Fått en standby biljett som jag blev tvungen att fixa till en riktig plats. Och nu snart ska jag hoppa på flyget och åka i 9 timmar till en stad jag aldrig varit i för att sova över. Sen ta mig till den stora flygplatsen i Chicago för att ta mig vidare till Springfield. Och där hitta Filips värdfamilj som ska hämta upp mig och sen är allting färdigt.

Har redan klarat av många steg, är så stolt över mig själv. Inte ens varit nära till en panikattack. Bara andats djupt och intalat mig själv att jag klarar det. Vilket jag gjorde. Är så stolt över mig själv redan!!

Så det ska självklart firas ikväll på hotellet (ikväll i amerikansk tid) med roomservice och tv!!

Nu ska jag strax gå på flyget. Vi hörs inatt/ikväll

Varma tröjor, blusar, Mary Kay produkter, smink och skor. Ja det är lite av vad som stod på min packningslista! För imorgon bitti vid 10 så går tåget mot Stockholm & Arlanda för att sedan ta flyget till Chicago o'hare. Där jag stannar över natten på ett fint hotell, four points by Sheraton. Ser mest fram emot att få ligga i sängen och kolla på amerikansk tv och liksom känna av att jag är där helt själv på egen semester.

Sen går flyget mot Springfield och Filip på eftermiddagen på fredag och jag kommer dit lagom tills matchen! Perfekt. Dock är det lite surt att jag måste vänta tre perioder tills jag får hålla om honom och pussa på honom.... men är så taggad nu. Har fått en massa resfeber helt plötsligt!!

Så nu ska jag spendera min kväll med katterna och päronen för att den ska gå snabbare och bara mysa!!