Välkommen till den nya versionen av min blogg I've Got Life! Här kommer i veckan lite uppdateringar om vad som hänt i mitt liv den senaste tiden under min väldigt långa "radiotystnad".

Först! Efter en så lång väntan är ÄNTLIGEN min och Jolins youtube-kanal up-and-running! Vi har sett fram emot detta jättemycket och är sjukt taggade på att göra nya videos till kanalen! Ta gärna en titt! Hanna&Jolin

Här är vår första video! Vår cover av Stitches - Shawn Mendes.

Sjukt bra och produktiv dag! Idag har jag  spenderat nästan hela dagen med godingen Jolin. Ursprungstanken var en kopp kaffe. Istället har vi sjungit, filmat och jag dansat! Of course även druckit massa kaffe och snackat massa skit. Liten snutt av oss finns på min instagram @hannahultman!

Klockan är nu ca 23.40. Nästan alla har klivit av tåget och är sjukt irriterade på att de var tvugna att gå av. Jag och Jolin struntade i detta och ställde oss i ledet för att bli ID-kontrollerade igen så vi kommer på tåget så fort som möjligt. Det är ju redan flera hundra personer här och tänk när nästa tåglass kommer med flera hundra personer till, som vill igenom kontrollen och hem till Sverige!! Men folk struntar i detta och står huller om buller, över allt, och vet inte vad de ska göra. De TRE Securitas-killarna/mänen som fanns på plats för att kolla ID-handling, vet inte vad de ska göra och halvt kaos byter ut, för nu! Nu kommer nästa tåg från Østerport med ett antal hundra människor till som inte vet vad som försigår här.

Folk som har stått och väntat på att få visa upp pass eller ID har ingen att visa upp dem för, efter som de stackars TRE Securitas-killanra/männen som finns där, försöker styra upp hela situationen och få någon sorts plan på hur de ska agera. Detta går inte vidare bra, och de flera hundra personer till som kommer, bara springer in i den folkmassan som vi är, halvt i panik, för att hinna med tåget som står på perrongen och väntar. Jolin och jag blir knuffade frammåt ut på perongen och mot tåget som är stängt. Det kommer några till från Securitas och de inser att det enda som kan lösa situationen är att ställa sig en eller två i varje dörr och kolla ID på de påstigande. Bra plan!.. Förutom att det inte finns tillräckligt med folk för att fylla alla dörrar. En mindre polisstyrka kommer och deltar i ID-kontrollerna i dörrarna, det räcker ändå inte till att kolla alla dörrarna. Efter ett tag ropas det ut att tåget är fullt, inga mer passagerare får stiga på och alla måste backa undan för nu går tåget. Mhm.. När tåget åker visar det nämnligen sig att vissa vagnar på tåget inte ens var halvfulla. Folk blir ännu argare, men det är lugnt! Det kommer ett tåg till inom 5 minuter!..

Nu kommer ett lass människor till från Østerport! Jag och Jolin jobbar oss närmare spåret så att vi verkligen kommer på nästa tåg i alla fall, och känner att; jodå, det kommer vi allt. Hahahaha! Detta tåget är ett kort-tåg. Alltså inte lika många vagnar som det förra. Alla (inklusive vi) springer längre bak på perrongen och ställer oss framför närmsta dörr på kort-tåget. Vi tänker; det är lugnt vi är as-nära dörren, vi kommer att komma på. Hahahaha! Den dörren öppnas inte alls och ingen där blir kontrollerad utan bara dörrarna höger och vänster om oss.... FAN OCKSÅ! Det ropas nu ut att även detta tåget är fullt! (Naturligtvis var inte heller detta tåget ens halvfull!)

Ingen riktig information har under hela denna tiden kommit ut, utan det enda som sagts från högtalarna är att; alla som ska med tågen till Malmö måste visa upp ID-handling innan man kliver på tågen. No shit Sherlock! Nu börjar folk få panik på riktigt, tänk om man inte kommer hem!

Ett tåg till kommer (tåg nummer 3) och Jag och Jolin står precis framför dörren. ÄNTLIGEN! Det enda är att, det tar sjukt lång tid och dörren öppnas inte... När vi har stått i mitten av, jag har ingen aning om hur mycket människor, i ännu en timma (närkontakt 100 % av tiden vill jag tillägga, mysigt...) ropas det ut i högtalarna att tågtrafiken till Sverige från och med nu är inställd. De ska nu istället komma bussar som tar oss över till Malmö. Som om det inte varit panik nog börjar alla springa upp och ut. Jag lovar att hade jag ramlat i trappan hade jag blivit översprungen. Ute ur flygplatsen (tågstationen) springer alla åt det hållet där bussarna ska vara. Inga bussar ännu.... vi har alltså nu över tusen människor runt oss, (ja över 1000 människor)  som ska försöka komma på första bästa buss!

Under hela denna kvällen/natten, har jag haft kontakt med Dennis, som skulle hämta mig och Jolin i Malmö när tåget var framme. Och när vi väntat en stund på bussen ringer han igen och säger de magiska orden: Jag kommer och hämtar dig nu! Det känndes som jag aldrig hade hört något så fantastiskt i hela mitt liv! Dennis sätter sig alltså i bilen tillsammans med min fina svärfar och kör till Kastrup för att hämta oss. Jag kan säga som så här: När de äntligen kom till Kastrup ca 02.20, hade bussarna till Sverige precis börjat komma, och bussarna måste ju naturligtvis stanna då de kommer till Svenska gränsen, för att göra ID-kontroll på alla...

Jag var så glad och lättad när vi väl kom hem till Trelleborg, att jag grät. Jag var helt slut, och vi klarade oss ju ändå lindrigt undan som blev hämtade och kom hem "redan" vid 3-tiden på morgonen, till skillnad från andra jag vet, som som inte kom hem förens 5-tiden eller senare. Man kunde inte ens ringa efter en taxi. Alla resurser både från Köpenhamn OCH Malmö (som åkte över för att hämta folk) var upptagna.

Trots denna natten, måste jag ändå säga att jag absolut inte ångrar att jag åkte. Konserten var fantastisk och jag njöt av varenda sekund under showen! Ett minne för livet, utan tvekan!

I helgen var jag med om ett av de sjukate dygnen jag någonsin varit med om. Så mycket känslor och jag har varit helt slut tills idag typ!

Det efterlängtade datumet 24/7 var i söndags. BEYONCE - FORMATION WORLD TOUR i Köpenhamn! Jag har läntat efter detta så sjukt länge nu och äntligen var det dags!!! Overkligt. Dagen startade superbra med en hel natts sömn (ovanligt för mig och min estetiska hjärna) och sovmorgon. Underbart! Jag och Dennis (mitt hjärta) åkte från hans föräldrarhem i Trelleborg in till Malmö för att hämta bästa Jolin, som fyllde år 21 btw! För att sen snabbt åka tillbaka till Trelleborg och dumpa Jolins grejer, käka lunch, och sedan ta oss till Hyllije och tåget till Köpenhamn. Allt gick bra till Köpenhamn och till Teli Parken där konserten var. Vi har varit supernervösa för att gå vilse eller något, men det var absolut inga problem utan bara att följa folkmassan som gick till arenan. Redan där kände både jag och Jolin hur sjukt mycket folk det är, men å andra sidan, det är ju faktiskt QueenB liksom!

Konserten var AMAAZING! Jag var så sjukt impad över hur välplanerat hela showen var. Varenda en av de få minisnack hon gjorde sa något, dansen va bra och ja sången!... Begåvade människa! Jag är mållös. Denna konserten kommer vara med mig till min död.

Allt gick flawless hela kvällen! Vi kom med ett tidigare tåg än förväntat från Østerport till Kastrup (för att vi sprang typ hela vägen) och vi va höga på konserten och helt slut i huvudet från alla intryck under dagen. På Kastrup sprang vi från tåget till ID-kontrollen (som man måste gå igenom för att få ta tåget till Sverige.........) När vi kommit igenom kontrollen kommer precis ett tåg och vi springer på och hittar två sittplatser. SÅNT JÄ*LA FLYT!! Tänker vi och slappnar av..... DÅ! Då ropas det ut i högtalarna; att några har sprungit förbi/igenom ID-kontrollen utan att ha visat upp ID och tåget måste utrymmas. ALLA måste kilva ur tåget och gå igenom kontrollen en gång till. VA?! Okej, fort som attan springer jag och Jolin ut ur tåget, till ledet i ID-kontrollen och då. Då bryter kaoset ut.

Nu börjar det äntligen närma sig på riktigt. Bara en arbetsvecka kvar innan semestern! Hela 4 veckors semester väntar med mycket ta-det-lugnt-tid, en tripp till svärföräldrarna och så klart... BEYONCE!!! Något smått övertaggad, men åh så jag längtar! Och tid för att göra vad jag vill, typ när jag vill! Sova ikapp mig den sömn som jag missat och ha tid för musiken och så klart dansen. Sista racet nu så springer säkert också denna veckan förbi och semestern startar! Woopwoop! (Bilderna är från gymtid denna veckan, samt på godaste choklad- och apelsinshaken!!)

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 7134603229"

Äntligen har en ny header på bloggen kommit upp!! Som jag har längtat! För några veckor sedan hade jag en photoshoot med den AMAZING fotografen Henrik Bengtsson. Vi tog bilder på mig och Jolin inför vårt projekt (som också snart är public)! Och även lite dansfoton på mig, som kommer publiceras på bloggen framöver, så håll utkik. Efter lite fix med ljus och sådant är bilderna nu färdiga. Mörka dova bilder och jag älskar dem. Hoppas att ni också kommer tycka om dem!

Min mobil har gått sönder.... Ännu en gång! Jag är så lack på Sonys telefoner just nu. Det är andra gången på en månad som jag behöver lämna in den på grund av saker jag INTE orsakat själv. Trots detta tycker telenor att det inte går på garanti, så jag kände f**k it! Jag köper en ny! Så nu har jag en iPhone SE (guldig!! So pretty!) och kan fota och dokumentera min vardag igen. Yey!

Som ungefär resten av Sverige har jag firat midsommar i helgen, och som nästan alla andra från Borås har vi firat i Varberg! Haha så klyschigt. Men vi har haft supermysigt! Bara hängt med familjen och ätit god mat.

Idag har jag tvingat mig själv till gymmet. Jag kände mig inte jätteinspirerad när jag kollade ut genom fönstret och såg tjocka moln och regn. Men ska man klara av TOUGHEST i höst så får man ju faktiskt röra på fläsket! Det blev 40 minuter kondition på bandet med avslut på trappmaskinen. Det va ganska tungt idag, men gött ändå att ha kört ordentligt! Jag taggar för mycket styrketräning i veckan och om vädret tillåter (okej finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.. Men ändå!) blir det en eller två tripper till hinderbanan på Kransmossen.

Ja... Då var jag anmäld till att springa TOUGHEST i Göteborg den 8:e oktober.... Tillsammans med: TEAM TO THE END! Detta team bestående av min älskade sambo Dennis, svåger David och vännen Bäck. Just nu känner jag; vad f*n hände där?!?! Lilla jag liksom, 158 cm lång och inte den starkaste människan på jorden.. Hur ska detta gå?

För denna människa som nu sitter och ser ut som ett frågetecken, TOUGHEST? Detta är alltså ett hinderbanelopp 8 km långt med 40 hinder på vägen i alla sorts former av träning och utmaningar. En lten del av hinderna jag kommer kunna stöta på, kommer på bilden här under (som jag lånat från deras hemsida). HJÄLP!

Det är med extrem skräckblandad förtjusning jag antar mig detta! Jag är sjukt taggad (...och lite räddd) för detta och får helt enkelt bosätta mig på gymmet i sommar för att träna upp mig tillsammans med mitt härliga team. Jag säger bara TOUGHEST LETS DO THIS!

Lets go Bollywood! I lördags var jag bokad för att hålla i dans på en möhippa på Showakademien, och deras önskemål av dansstil var Bollywood! Wow! Det är så roligt med Bollywood!! Och nej, det är inte det jag vanligtvis dansar eller undervisar. Men med lite hjälp från internet kombinerat med egna erfarenheter tycker jag ändå att jag lyckades. Det var så roligt! De skrattade, tjoade och bjöd på sig själva. Vilket jag känner är typ hela grejen med en möhippa. Att man har roligt tillsammans (och naturligtvis att man får leka lite i kostymer!!). Filmsnutt kommer finnas på min instagram! Det blev helt enkelt en fantastisk lördag, med fina Anna på besök på kvällen som avslut!

Bästa måndagen på evigheter! Idag har jag fått veta att jag har fortsatt tjänst på skolan jag jobbar, fram till årsskiftet i alla fall. Jag kommer i sommar få den första riktiga sommar-semestern på år, semester i vinter då jag kommer resa utomlands. (!!!!!) OCH som jag egentligen bokade i helgen men ändå... JAG SKA GÅ OCH SE BEYONCE LIVE I KÖPENHAMN 24 JULI! The queen B, tillsammans med bästa Jolin. Completley fabulous! Jag är så sjukt taggad på detta! Sitter för tillfället och varierar mellan att lyssna på hennes nya och gamla album, samt se hennes liveföreställning från förra året Live At Global Citizen Festival. Grymt!

En fantastisk show med så mycket sång och dans! Jag älskar att det är så mycket dans i hennes shower och att hon är grym på båda delar. Något som jag fastnat extra för just i denna liveföreställning är ett modernt danssolo som är närmare slutet av föreställningen. Vi snackar ca 53:40 i klippet. Underbart att det finns plats för ett sånt starkt solo, som bryter av allt stort och flashigt och lugnar ner tempot, men ack så vackert och gripande!