​I dag tok jeg endelig motet til meg, og fikk ryddet dette rommet til Minato. De ungene har virkelig master i å rote, og rydde det er ikke hørt om en gang. Denne gangen tok jeg å ommøblerte litt med det samme, da det er over et år siden sist. Jeg har bestilt noen bilder til veggen, med de får han vente med til bursdagen sin før han får på veggen. Det er alltid litt koseligere med litt bilder på veggen.

Jeg prøver å få frem et sort/hvitt tema på dette rommet hans, men det er ikke så lett når han har så mye annet også. Så da kjører vi sort, hvitt og blått inntil videre i hvert fall.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Hei hei!

Jeg har så utrolig lite energi om dagene, og det irriterer med grønn. Jeg har utrolig mye som skulle blitt gjort, men jeg kommer ikke i gang med noe. Kim er på jobb, og blir borte en måneds tid, så jeg må ordne til med to bursdagsselskap, ferietur og alt til skole/barnehage start denne måneden. Huset ser ikke ut, og ting blir utsatt.

Jeg tror jeg bare må skrive meg en lang liste med alt som skal gjøres, og bare begynne et sted. Treningen har og falt litt i vasken de siste dagene, og det går så klart ut over energien.

Jeg har så smått begynt å pakke til vi skal på ferie. Om en ukes tid reiser vi med Kiel fergen, og jeg skal reise alene med ungene. Først hadde vi tenkt å avbestille, men så fant jeg ut at jeg skal prøve å reise alene med dem. Vi tar tog til oslo, og reiser på to dages cruise. Jeg tror vi skal klare å få en fin tur uansett, og jeg håper på minst mulig stress.

​Det nærmer seg den store dagen til Minato, og som vanlig så må jeg legge ut ønskeliste på bloggen. Dette har jeg gjort i en del år nå, så da er det bare å holde på tradisjonen.

Øverst på ønskelisten i år står det faktisk nye støvler i str 26 (det er sikkert ikke det han mener skal være øverst, men det trengs).
Truser og sokker er noe som det alltid trengs påfyll av, og truser går det alltid ekstra mye det første året etter bleieslutt. Sokkene forsvinner hele tiden siden Minato er kjent for å aldri gå med sokkene sine.

Det er mest nyttige ting på ønskelista til Minato i år, men siden han er født rett rundt barnehage start, så passer det så fint. Det er alltid noe som trengs til barnehagen.

God kveld alle sammen.

Det har blitt en stund siden sist nå, og det beklager jeg. Jeg merker godt det blir mer travelt hver gang Kim er på jobb, og denne siste uken har gått så utrolig fort. Begge ungene har sommerferie, og jeg prøver å underholde dem så mye som mulig om dagene.

Været har ikke helt vært på vår side, men de tre siste dagene har vært veldig okei syns jeg.

På onsdag tok vi turen til Mikkelparken, og denne gangen tok vi båt (noe vi ikke har gjort før). Det går en turistbåt rundt her i Hardanger om sommeren, og man merket godt det var turistbåt. Turistene fløy frem og tilbake for å ta bilder, og da de så en robåt midt i fjorden, så for alle til en side, haha. Jeg tror vi var omtrent de enste norske på båten.

Det ble en fin dag, selv om det var litt liten tid. Ungene koste seg likevel, og det var bedre enn å bare være hjemme. Det var sol og fint for Madelen å bade. Minato er mer pinglete når det kommer til vann, og skal på ingen måte bli våt.

​Er det andre som har vært i Mikkelparken?

Jakke - zara // topp - selfridges // bukse - Tiger of sweden // sko - Adidas

God kveld!

Nett nå sitter jeg på Askøy, og slapper av i sofaen. Vi har nett spist fredags tacoen, og ungene er i seng.
Vi har tatt turen ut her i dag på besøk til søsteren Kim. Vi skal bare være til i morgen, for Kim kom hjem tidligere enn planlagt. Planen var å være noen dager, men det får være når han reiser igjen.

Vi har vært ute å lekt rundt på lekeplassene i området i dag, men vi glemte så klart å ta med regnklær.

I morgen skal vi ta turen inn til byn for å handle litt, og se en Kino. Vi skal vel og spise ute et sted regner jeg med.

Jeg har ikke med meg PC, så det blir mobilblogg i helgen. Jeg elsker uansett oppsettet til Nouw, så det er ingen problem. Det eneste er så klart bildekvaliteten.

Hva gjør dere i helgen?

I går fikk jeg pakke fra hm, og oppi var disse skoene. Jeg kjøpte dem på salg for 299kr. De er helt utrolig fine, og ser ut som de skulle kostet mye mer. Kvaliteten er helt utmerket, og det er ekte suede. Disse må jeg bare anbefale videre mens det ennå går an å få tak i dem.

God kveld!

Denne dagen har gått fort, og det har vært litt etterlengtet sol for en gangs skyld. Siden vi nå har hatt så mange dager med dårlig vær, så måtte vi komme oss ut. Vi tok turen inn i klatreparken, og var det i hele fire timer. Ungene elsker å være der, og blir ikke lei uansett hvor lenge vi er der. Omtrent hele familien til Kim var og der, så det var oldeforeldre, besteforeldre, tante og søskenbarn med oss. Vi hadde med oss mat og drikke, så det ble et par pauser i fra klatringen og.

Etter turen vår var det tid for middag, og det ble spist hos sviges. Det ble joikaboller på ungene, og karbonade på meg. Når vi kom hjem rigget ungene seg til med piknik på trappen og koste seg der en times tid. Det er så koselig å se på når de leker så fint sammen, for meste parten av tiden så leker de veldig fint sammen.

Klokken ble plutselig mye, og vi måtte starte på kveldsmaten. Jeg og Madelen fant ut vi ville lage oss kylling i dag, så da spiste vi virkelig god kvelds. Minato er så utrolig vand, så han ville bare ha en bagett med smør. Jeg håper virkelig at han kommer seg i mat veien med årene, ellers så tror jeg han vil få et problem i fremtiden.

Uansett, vår mat besto av marinert kylling, guacomole, tomat og mango. Jeg har aldri brukt mango til kylling før, men det passet utrolig godt, og det skal absolutt brukes flere ganger.

​I dag ville Madelen lage en ny bloggvideo, og da tenkte vi hun kunne vise frem noen av de nye klærne sine. Minnekortet ble fullt midt under filmen hennes, men vi tok likevel det som vi fikk med. Enjoy!

Hei hei!

Nå har jeg nettopp kommet inn dørene her, og satt meg rett ned i sofaen. Minato sover over hos min mor, og Madelen er med tantene og onklene sine i nabohuset. Hun kommer nok hjem hvert øyeblikk, men det er jo ferie, så da strekker vi leggetidene litt her i huset.

Vi har vært i bursdag til min bror i dag, og spist alt for mye usunn mat. Når det er hjemmelaget pizza har jeg en lei tendens til å ikke klare å bare spise et par stykker. Godt var det da. Etter maten spilte vi et utrolig gøy spill, nemlig "kubbespillet" (jeg er usikker på om det er hva det heter). Jeg elsker dette spillet, og skal kjøpe meg det neste gang jeg er et sted. Det går ut på å rett og slett kaste på kubber, og treffe de andre sine. Man kan være opp til 12 stykker som spiller samtidig, så det er et veldig sosialt spill. Anbefales virkelig.

Resten av kvelden skal jeg bare slappe av, og har ingen planer om å rydde eller noe nett i dag (jeg må vel nett henge opp en klesvask). Jeg merker jeg trenger påfyll med B12, så dette er nok noe jeg må få fikset i morgen. Det er utrolig hvor godt jeg merker når det begynner å bli tomt, jeg blir trett, kvalm, ekstra mye vondt i hodet og bare generelt dårlig.