Söndagen bjöd på utflykt. Vi testade att ta bussen till Popeye Village men jag hade glömt hur hemskt det är att ta bussen här! Vi satt som packade sillar och alla fick klättra över barnvagnen när dem skulle på och av bussen, det finns nämligen bara en dörr på bussen.

Väl framme hade barnen super skoj :)

Sen blev det taxi hem ;)

Vi hade en minst sagt fantastisk semester i Sicilien. Fyra barnfria dagar, bara jag och Björn. :) Romantico!

Den 1a Maj fyllde min lilla Sture 2 år. Stures farmor kom från Sverige, vi åkte till stranden och Sture fick självklart massor av presenter, bland annat en ny pool!

I fredags bjöd jobbet på tjejkväll tillsammans med personal från NYX. Vi fick tråda ögonbrynen, testa hudtyp, bli sminkade och vi kunde få naglarna fixade - Kul! :)

På söndag kommer Björns mamma och på måndag fyller Sture 2 år! Tur för honom att det är public holiday även på  Malta den 1 maj :)

Efter en vinkväll med gäster var jag nöjd att Sture sov till halv 7 idag. :)

Nu sitter jag med en kaffe i solen medan barnen badar i sin pool. Härlig påsk!

Då har man provat på Pilates! Jag testar ett gym i närheten av jobbet. Man bokar inte träningspass på det här gymmet, man bara går in.... konstigt. De sa att alla brukar få plats. Det är ett ganska dyrt gym men jag  kan testa 6 gånger gratis sen vet jag nog om det är värt ett medlemskap.

Godnatt.

Igår firade vi Tora som fyllt år nyligen. En kväll med god mat och goda drinkar i gott sällskap. :) Vi åt på en liten men super mysig restaurang i Balluta Bay och efteråt blev det ett par drinkar på ett loungeställe.

Jag var hemma tidigt igår vilket jag var glad för idag. Det har varit en skön slappsöndag. Det har varit hemskt blåsigt på ön så jag och barnen har hållit oss inomhus. Melker har pratat med sina kusiner på Skype och jag har ringt både min syster Linda och mamma. Skönt att få en glimt hemifrån.

Ha en trevlig kväll vänner!

Igår bjöd jobbet på Afterwork i kontorets penthouse. Därefter gick jag hem till min fina familj med pizza och popcorn.

Resten av kvällen följde vi Tv4 nyheterna om lastbilen i Stockholm. Fruktansvärt.

idag är det blåsigt på ön så vi får se vad vi ska hitta på, kan vara skönt att inte göra så mycket också.

Jag var helt slut efter en stressig dag på jobbet, så kommer man hem till ett skinande rent hem och två lyckliga ungar. I det läget kan man inte annat än njuta av tillvaron.

Sture har börjat komma in i en rolig ålder där han kämpar med sina få ord.  "oh my god" "oh my goodness" "Mel" "No" är det han säger mest just nu. Sture fyller 2 år om en månad..Han var nyss en bebis.. Det är kul att se hur mycket Sture och Melker tycker om varandra, de har blivit riktigt bra kompisar :)