Atlanta
Efter att jag jobbat en stund under fredagen åkte jag och mötte familjen på Lenox där vi gick runt i affärer och sedan åt middag på Cheesecake factory. Alla sex delade på två cheesecakes till efterätt haha och det räckte gott och väl. Senare gick Stina, Emma och jag ut till lite olika ställen i Buckhead.

Under lördagen gjorde vi ett besök på akvariet här i Atlanta som de är kända för. I princip alla vi fråga om vad de rekommendera här sa akvariet så det kändes kul att åka dit då. Vi promenerade dit och tillbaka vilket var en riktigt bra promenadsträcka och roligt att se mer av Atlanta.

Efter en rolig tur på akvariet gick vi förbi Jackson Bridge på vägen hem. Mysig lördag!
Söndag och det var dags för familjen att åka hem till Sverige, sad. Vi åt en mysig frukost i Candler Park på en picknickfilt i solen. Sedan packade de ihop det sista och jag skjutsade de till tåget för att säga hejdå. Precis som innan jag for hit var det jobbigt att säga hejdå men som tur är finns ju skype, whats app, snapchat och liknande så det är lätt att prata ändå!

Atlanta
Onsdagen blev också en tur till Piedmont Park men den här gången gick vi till Botaniska trädgården. Tenley och jag gick hem lite tidigare sedan cyklade jag tillbaka för att möta upp familjen för middag. Stina och jag fixade naglarna på kvällen och sedan promenerade vi hem för att äta halloweengodis och se film.

Atlanta
Tisdagen började med en promenad till Piedmont Park där blev det lek i lekparken och lunch. Sedan gick jag hem med Tenley innan jag åkte tillbaka för att möta upp familjen på Atlantic Station. Jag jobbade en stund igen på kvällen och sedan åkte Stina, Emma och jag förbi Jackson Bridge en sväng.

Atlanta
Under måndagen hann vi med en hel del turistande. En tur till "World of Coca cola", Centenniel Park (Olympiska parken), pariserhjulet vid parken och en sväng förbi CNN. På kvällen var det sedan dags för Halloween! Gatan där jag bor är en av de med mest folk i hela Atlanta. Det var galet mycket folk, dekorationer och godis. De flesta satt utanför husen och delade ut godis och det var en del öppna hus på gatan med mat och dryck. Det var så roligt att få fira halloween här!

Atlanta
Ingen har väl missat valresultatet från presidentvalet här i USA. Jag satt uppe till 1 ungefär och kollade och trots att jag fortfarande hoppades för Clinton så hade Trump ledningen och det kändes väl inte jätteljust. När jag sedan såg resultatet på morgonen måste jag säga att jag ändå var chockad, jag trodde verkligen att Clinton skulle ta hem segern och det såg även ut så innan själva "election day". Själv tycker jag det är sjukt hur man röstar på Trump efter alla hans hemska uttalanden rörande bland annat sexism och rasism. Georgia där jag nu befinner mig blev också röd dvs. Trump vann.
Däremot så vann Hillary i Atlanta om man går in på countyn i Georgia.
Den här kartan visar hur det skulle sätt ut om endast de födda efter 1982 och senare skulle röstat. Ganska intressant och det känns ändå som vi har en ljus framtid. Dock verkar det som Trump backar med vissa av de uttalanden han hade innan själva valet så det är väl bara att hoppas att det stämmer. Plus att fortsätta kämpa för allas lika rättigheter, kom igen vi får inte ge upp!

Atlanta
Jag hämtade upp familjen på tågstationen under eftermiddagen sedan for vi till huset för att lämna väskor och hälsa på alla. Vi tog en promenad till Targetområdet där vi började med att äta middag på FIGOs som är ett pastaställe, yumyum. Haha hela familjen var såå trötta efter den långa flygturen plus att det var egentligen mitt i natten för dem. Men vi köpte med lite mat och promenerade hem innan alla somnade.

Lördagen började med Amerikansk fotboll med båda familjerna. Det var jättekul att gå på en match trots att jag inte förstod speciellt mycket av spelet mina värdföräldrar har försökt förklara det haha men lite förstod jag i alla fall och sedan var det bara häftigt att ha varit där. Det såg verkligen ut som i en typisk amerikansk film. Det var nästan 30 grader varmt och nästan november, hur sjukt*?! Men ändå härligt! Efter matchen var det dags att hitta halloweenkostymer då vi var lite sent ute dvs samma dag som vi skulle ha dem. Men men vi lyckades hitta på en halloweenaffär i "Little five Points". Därefter blev det middag med familjerna på klubben vilket var väldigt roligt. Senare på kvällen var det halloweenparty med Stina och Emma, fun fun!

Söndag och six flags. Det var så stort där haha lite större än Grönan och det märktes att det var lågsäsong då en del saker var stängda fördelen var ju att köerna inte var riktigt lika långa. Efter klockan sex blev det halloweentema i hela parken med utklädda monster som gick omkring och skrämde folk osv. Haha Stina var typ räddast av alla där.

Resor
Helgen i North Carolina spenderades med min värdfamilj, deras släkt och vänner då det var min värdpappas födelsedagshelg. Det var väldigt roligt och så fint där i bergen. Egentligen skulle den här helgen ha varit min första i Atlanta men den blev flyttad till oktober istället vilket ändå var ganska skönt för nu känner jag mig mer hemma här plus att jag hunnit träffa majoriteten av de som var med där. Under helgen blev det lite promenader runt bland alla höstlöv och även en hel del mat då det serverades buffé till alla måltidermed eget desserbord.

Atlanta, Resor
Hejsan bloggen! Längesedan sist men största anledningen till det är att min familj varit på besök här i Atlanta i drygt en vecka! Så roligt och mysigt att få träffa och krama mamma, pappa och mina fina syskon! Ska försöka få ihop några inlägg om vad vi hann med under dessa dagar plus ett inlägg om North Carolina där jag var med värdfamiljen helgen innan.

Resor
Miami dag två började med en tur till stranden för att fota lite trots att vädret inte var speciellt bra. Men man måste ju passa på då vi endast hade två dagar där.
Efter lunch på Mango tropical café hade vi bokat in en buss- och båttur runt i Miami och som tur var hade vi fint väder större delen av den turen. Det hade dock blivit lite missförstånd med vart vi skulle på bussen så vi sprang sex kvarter i sådär 30 graders värme för att inte missa bussen!
Haha på vissa ställen var alla tvungna att ducka då trädgrenarna hängde ner över bussen, så vi hade precis kört under träden på bilden här.
Under båtturen passerade vi olika kändisars hus så som Christina Aguilera, Michael Jacksons gamla hus, Lebron James och Jennifer Lopez osv.
Det var verkligen så fint på stranden sen på kvällen! Synd bara att vi var tvungna att åka tillbaka mot flyget då. Förresten så hade vi värsta uber-förfaren på vägen till flygplatsen, han körde fel minst fem gånger, var farlig i trafiken och hade allmänt inte bra koll alls. Resan borde ha tagit ungefär 15 minuter men det slutade med att det tog drygt en timma! Aja vi tog oss dit och allt som allt var resan verkligen toppen! Helt klart något att göra om, Miami vill jag definitivt tillbaka till.

Resor
Förra helgen var Emma och jag i Miami! Väckaren ringde halv fyra under natten på lördagen då vårt plan gick vid 7-tiden.
Så fort vi hoppat ur ubern gick vi ner till stranden haha med all packning.
Under eftermiddagen hyrde vi cyklar och for förbi Whole Foods för att köpa lunch som vi sedan åt på gräset bland palmerna, mysigt!
Ocean blue hostel hette stället vi bodde på och det var väl inte det fräschaste precis men det var i alla fall nära till stranden. Vi delade rum med några andra tjejer och det visade sig att två av dem också var svenskar!
Vi hann hänga lite på stranden innan värsta regnovädret kom, det var typ sjöar på vägarna. Så vi hamnade på Forever 21 och sedan köpte vi med pizza till middag. Kvällens planer var egentligen att gå ut men medan vi gjorde klart planerna lyckades vi somna med partykläder på haha sånt som händer då vi sovit ca 2 h natten innan.