Well ännu en dag har gått. Denna dagen började med att vi åt frukost, det blev yoghurt med färsk frukt plus att Malin och jag delade på bananpannkaka. Sedan tog vi en liten secondbreakfast som bestod av var sin frappé. Sjukt mysigt ställe och även gott fika!

Därefter bestämde vi oss för att hyra en moped och utforska ön lite, så nästan hela dagen har vi åkt runt och spanat in massor med olika stränder. Så vi åkte mellan alla stränder med moppen, stannade för att sola och bada lite som vi ville. Sjukt härligt var det och även sjukt fint!
Dagen avslutades med att vi åkte till en strand och skulle kolla på solnedgången.. tyvärr gick den ner bakom massa moln. Så det var väl inte direkt som vi hade väntat oss haha!
Det har varit en sjukt mysig dag iaf!

Nu så, nu är vi äntligen i Thailand! Och vi har kommit fram till ön Koh Samed där vi nu ska stanna i 3 nätter.
Det var dock en väldigt lång resa hit... vi kom fram till Thailand runt 23.30 i onsdags men fastnade i immigration och stod i kö i typ 2 h. Så när vi kom igenom där satte vi oss och bara tog det lugnt. Vi hade bestämt oss att vara kvar på flygplatsen hela natten (billigast så haha).
Runt 5 på morgonen började vi kolla på hur vi skulle ta oss till den här ön. Med mycket prat, (typ ingen kan ju engelska här..) och lite fix så hoppade vi på en buss som vi trodde skulle ta oss till en tågstation, åkte i ca 30 min och mycket sant, vi kom till en tågstation! Framme på stationen försökte vi få ett par biljetter, nu till ett skytrain. Så vi fixade det och hoppade på tåget. Åkte i ca 30 minuter och hoppade av vid ett stopp som hette Ekkmai. Där gick vi till en busstation och fixade biljetter till en buss som skulle ta oss till Ban Phe där en båt går till ön. Hoppade på den där bussen och satt på den i 3,5 h. I Ban Phe tog vi sedan båten över till Koh Samed i ca 30 min --> FRAMME !
Snacka om att vi var slut efter de här dagarna, det har inte blivit så mycket sömn direkt. Men det har varit roligt. Det var faktiskt väldigt roligt att prova på att resa på riktigt, istället för taxi och så!
Så vi har väl inte gjort så mycket här på Koh Samed än så länge. Mest sovit känns det som, haha!
Kommer lite bilder från dessa dagar iaf 😍

Det har varit en riktigt härlig dag idag!
Mötte upp Fia inne i Sydney förut idag och tog sedan Färjan över till Manly Beach. Det var väldigt fint! Åt lite lunch och la oss sedan på stranden i ett par timmar och bara solade och pratade.
Sedan åkte vi tillbaka till Sydney city och gick runt där en stund innan vi lämnade av Fia vid hennes buss. Det var faktiskt väldigt ledsamt att lämna henne. Kommer inte träffa henne på flera månader nu.. älskade vän ❤

Sedan har Malin och jag bara strosat fram på gatorna och pratat och myst. Satt vid Darling Harbour och såg solen gå ner och satt sedan i en park och spelade kort, pratade och lyssnade på musik.