Kom ihåg att vi finns på instagram nu. Joakim och jag lägger upp bilder på våra resor och även lite äventyr vi gör här runtom i Sverige!

Sök på travel_ij så hittar ni oss! ✈️

De två sista dagarna ägnades på stranden, såå skönt!
Vi var även ute och åt på flera mysiga restauranger, men den restaurangen vi åt på sista kvällen måste jag säga slog allihopa! Den var så sjukt mysig, tyvärr fick man inte med det på bild. Men lite fina bilder fick vi iaf 😄

Onsdagen var vår sista dag med hyrbil, så då hade även det andra gänget hyrt en stor bil så då åkte vi till ett ställe som heter elafonossi. Det är en fin strand som många åker till för att sola och bada. Och ja det var riktigt fint där, dock så blåste det rätt mycket, solen gick i moln när vi väl låg på stranden och när det började komma små regndroppar så bestämde vi oss för att åka vidare. Då åkte vi längs kusten och stannade på flera ställen och bland annat åt. Jokke och jag tog en typisk grekisk rätt - souvlaki, vilket är pommes med olika slags köttspett typ.
Jag har även testat på flera grekiska rätter, bara för att jag vill prova på. Dock inget jättegott, men ändå flera helt okej rätter.
Efter det drog vi hem för att på kvällen gå ut och äta (som vanligt!😍)

På tisdagen den 6/6 åkte vi ännu en gång på lite äventyr. Vi hade kollat på en nationalpark som tog ungefär drygt 2 timmar med bil. Så vi satte oss i bilen, drog på musik och började rulla mot bergen. Det var rejäla vägar upp, som ringlade sig fram upp för bergen. Vi fick stanna flera gånger för att ta kort, för det var så sjukt fint 😍

När vi kom fram gick vi och köpte tickets för att få gå in och sen började vi gå. Vi gick ner för ett berg som sedan ledde till vatten och typ en slags flod, fast som nu var rätt lugn då det inte hade regnat på ett tag. Det var verkligen magiskt fint att gå!
Vi gick ner, och det var brant ner så stigen/vargen gick sicksack hela vägen ner och det fanns flera stopp på vägen där det gick att fylla på vatten och gå på toa. Vi hade köpt med oss lite vatten och även några bars som vi stannade och käkade.
Efter ungefär 2,5 h så bestämde vi oss för att vända och då gå tillbaka. Nu var det alltså uppåt hela vägen och det var inte en lätt väg direkt... men men vi var tvungna. Vi gick upp på ungefär samma tid som vi gick ner, men det var sjukt mycket jobbigare! Vi alla var helt slut när vi var uppe, haha!
Sen åkte vi hemåt och slängde oss i duschen för att sedan slänga oss i sängen.
Den kvällen blev rätt lugn kan jag säga 😅

I måndags var det äntligen dags för lite utflykter, vi kan ju inte åka till ett ställe och ligga på stranden och glassa en hel vecka. Utan vi vill ju se och göra så mycket som möjligt, såklart!
Så vi tog med oss Johanna och Chrille och hyrde en bil. Vi hade kollat upp vissa ställen redan innan så vi bestämde oss för ett ställe. Så vi åt frukost vid 7.30 och rullade sedan iväg med bilen.
Det var såå himla härligt att ha bil att åka omkring i och se sig omkring lite.
Vi åkte i ungefär 1.5 h med massor med småstopp för att ta kort. När vi kom fram så parkerade vi bilen uppe på ett berg och gick sedan ner till en strand, det tog runt 30 min att gå. Balos Beach heter stället och det var helt magiskt fint!
Där badade vi och solade en bra stund, alla fyra somnade en stund och väcktes av att det gick en get precis framför oss. Så alla på stranden gick fram och matade den. Den kom även fram till oss för att äta lite bananskal, perfekt tyckte vi som inte behövde gå runt med bananskal haha!
Sedan gick vi upp till bilen och drog oss sedan hemåt för att vila upp oss lite för att sedan gå ut och äta på kvällen, mys😍