Söndagen var inte sämre och dessutom med sol! Frukost i solen i Brooklyn innan vi styrde mot Coney Island för att spendera eftermiddagen där. Gick på boardwalken och åt glass, kollade runt lite på tivolit, gick ut på piren och Fran och jag testade Thunderbolt. Tog skydd i bilen under en 30 minuter störtskur och sedan promenerade vi en sväng på Brighton Beach innan vi styrde hemåt. Lyckades besöka New York City´s alla fem boroughs under en helg. På vägen till Brooklyn passerade vi både Bronx och Queens, bodde i Brooklyn, hände på Manhattan och körde över Staten Island på vägen hem. Min sista lediga helg och resa med mina tjejer här för detta året och jag hade inte kunnat fått en bättre helg! Så lycklig över de människor jag fått lära känna och har runt mig här borta, och de fantastiska minnen vi skapat tillsammans!

En månad kvar med min familj och i Pennsylvania, och två kvar i USA innan jag styr hem mot Sverige igen. Let´s make the most of it!

...over a sunny one anywhere else.

I lördags firade jag 11 månader i staterna med drömhäng i äpplet. Tidigt på morgonen styrde vi mot New York, Martina, Fran och jag. Bodde i Brooklyn så parkerade bilen där och tog oss sedan in till Manhattan. Brunchade på The Butchers Daughter i West village och gick på utställning på The museum at FIT, Fashion Istitute of Technology. Fel på tunnelbanan som ledde till diverse omvägar på vägen tillbaka till Brooklyn och dyblöta av dagens spöregn hamnade vi äntligen hemma, men lika glada för det- och fixade oss för utgång. Kvällen bestod av en tretimmars partykryssing på Hudson river, följt av afterparty på PH-D i Downtown. Så lyckat, och trots non-stop spöregn hela dagen och kvällen hade vi en sån där håll-käften-bra lördag tillsammans i New York!!

Glitter and gambeling. Dancing and drinks- and my favourite girls. Coundn´t be any better, Thank you Atlantic city for giving us the best girls weekend!

Atlantic city, New Jersey, USA 24-26/3-2017

Lite bilder från ytligare en New York- tripp. Denna gång fick jag sällskap ifrån Sverige, Pappa på kortvisit. Vi lyxade med god mat, massa promenerade, kollade på utsikten från One World observatory och solade på en takterrass i Meatpacking. Får inte nog av denna stad, kärlek sedan första stund för sex år sedan. Blir lite mer kär för varje gång. Återigen, sådan lyx att få ha sin favorit stad så nära. Om två månader är det över, åtminstone för ett tag. Det smärtar mitt hjärta.

Dag två i St. Moritz börjades med lyxfrulle och lång morgonnap med Xander innan vi käkade lunch på hotellets pizzeria och efter det begav oss till en eftermiddag vid poolen. Kvällen hade jag ledigt och då åkte vi allihopa till Clemens syster på typisk Schweizisk Cheese foundue night. Supergott och jättetrevligt, de hade hyrt en mysig lägenhet en bit utanför stan. Så roligt att få vara med dem på såna familjeaktiviteter, så lyckligt lottad som är med en värdfamilj som verkligen får mig att känna mig som en i familjen. Resten av veckan såg ut på ungefär samma vis, tagit hand om Xander medans Jackie och Clemens åkt skidor. Vi har käkat lunch tillsammans och därefter hängt vid poolen eller tagit en sväng på stan.

Varje ledig minut mellan Xander eller middagar har jag hängt i spaat, helt klart att av veckans bästa. St. Moritz är verkligen en otroligt mysig by med riktig lyxkänsla. Fick åka lite skidor på Torsdagsmorgonen men dessvärre var vädret inte riktigt på vår sida den dagen vilket var synd. På fredagskvällen samlades vi alla för finmiddag på hotellet för att fira Clemens mamma som fyllt år tidigare. Lördagmorgon var det dags att packa ihop och bege sig hemåt igen. Så glad över att fått vara med på denna resa!

I lördags eftermiddag styrde vi mot Newark, efter en flygresa som gick snabbar än väntat landade vi i Zürich, söndag morgon europeisk tid. Tre timmars tågresa senare var vi äntligen framme i St. Moritz. Gjorde allt för att hålla oss vakna till tidig kväll tills vi äntligen fick sova. Däckade av jetlag klockan 21 och vaknade upp ordentligt utvilad 12 timmar senare. Mötte upp resten av min värdfamilj vid frukosten innan vi gick till skiduthyrningen. Vidare mot backarna och tog gondolen upp, utan skidor, för att kola in utsikten från alptoppen innan vi tog häst och släde till en restaurang för lunch.

Spanar in utsikten av härliga Alptoppar innan lunch på Chesa Chantarella.

Väl tillbaka på hotellet ägnade jag resten av eftermiddagen med att lyxa på hotellets spa. Så lyxigt med tre olika bastu, inomhus- samt utomhus jacuzzi med utsikt över alptopparna. Veckans paradis. På kvällen mötte jag upp min värdfamilj samt Clemens mamma, syster med familj samt några kompisar till familjen. Skålade i champagne och sedan middag.

Fantastisk start på denna drömresa!

View from my hotel window, dont mind waking up to this. Only two more days to go… Can I stay longer pleeeease?

• Skii vacation

• St. Moritz, Switzerland

• NYC

• Family visit

• Girls weekend in Atlantic City

The best kind of busy. March, you're going to be awesome!

A few ones from the past two months since my updating is terrible... Christmas in the states, lots of wine and coffee with my girls, sightseeing and new years celebrations in the big apple, beautiful winter weather and love on Valentine´s day. Lifes´s good.

Livet rullar på och jag trivs så bra. Om en vecka intar jag New York igen tillsammans med Martina. Första veckan i mars åker jag på en veckas skidsemester tillsammans med min värdfamilj till.... Schweiz! I mars har jag även planer på ytligare en tur till New York samt en tjejweekend till Atlantic City. Mellan alla resor hit och dit försöker jag bara va och njuta av mina sista månader här i staterna. 5 more to go...tror jag kommer dö lite när det är slut.