I lördags eftermiddag styrde vi mot Newark, efter en flygresa som gick snabbar än väntat landade vi i Zürich, söndag morgon europeisk tid. Tre timmars tågresa senare var vi äntligen framme i St. Moritz. Gjorde allt för att hålla oss vakna till tidig kväll tills vi äntligen fick sova. Däckade av jetlag klockan 21 och vaknade upp ordentligt utvilad 12 timmar senare. Mötte upp resten av min värdfamilj vid frukosten innan vi gick till skiduthyrningen. Vidare mot backarna och tog gondolen upp, utan skidor, för att kola in utsikten från alptoppen innan vi tog häst och släde till en restaurang för lunch.

Spanar in utsikten av härliga Alptoppar innan lunch på Chesa Chantarella.

Väl tillbaka på hotellet ägnade jag resten av eftermiddagen med att lyxa på hotellets spa. Så lyxigt med tre olika bastu, inomhus- samt utomhus jacuzzi med utsikt över alptopparna. Veckans paradis. På kvällen mötte jag upp min värdfamilj samt Clemens mamma, syster med familj samt några kompisar till familjen. Skålade i champagne och sedan middag.

Fantastisk start på denna drömresa!

View from my hotel window, dont mind waking up to this. Only two more days to go… Can I stay longer pleeeease?

• Skii vacation

• St. Moritz, Switzerland

• NYC

• Family visit

• Girls weekend in Atlantic City

The best kind of busy. March, you're going to be awesome!

A few ones from the past two months since my updating is terrible... Christmas in the states, lots of wine and coffee with my girls, sightseeing and new years celebrations in the big apple, beautiful winter weather and love on Valentine´s day. Lifes´s good.

Livet rullar på och jag trivs så bra. Om en vecka intar jag New York igen tillsammans med Martina. Första veckan i mars åker jag på en veckas skidsemester tillsammans med min värdfamilj till.... Schweiz! I mars har jag även planer på ytligare en tur till New York samt en tjejweekend till Atlantic City. Mellan alla resor hit och dit försöker jag bara va och njuta av mina sista månader här i staterna. 5 more to go...tror jag kommer dö lite när det är slut.

...from a beautiful but cold January weekend in the big apple. Brunching, evening light strolls in the village, a morning coffee on the high line. Lovely NYC, its always a pleasure.

Getting that Christmas feeling at Koziar´s christmas village last weekend- with Fran and Eszter.

Förra tisdagen passerade jag halvtid här i staterna. 6 months done, 6 moore to go. Känns helt sjukt att att jag redan gjort halva tiden här. Det har gått så fort och varit så otroligt roligt. Känns lite sorgligt att bara ha halva tiden kvar samtidigt som jag har ett halvår kvar för en massa mer fantastiska upplevelser. Jag mår så bra här borta och är så glad och tacksam för de fantastiska människor jag fått lära känna och alla äventyr jag har fått vara med om. Min fantastiska värdfamilj, vänner runt omkring mig och punkter jag fått pricka av på min bucket list. Six months to go, America bring it on!

Och god jul till alla er där hemma, här firar vi först imorgon. Puss!

I lördags var det äntligen dags för en resa jag velat göra i så många år, och som jag har längtat så efter sedan min värdfamilj meddelade att vi skulle åka dit. Nämligen skidåkning i Aspen!!! Vi lämnade Pennsylvania tidigt i lördags morse och flög från Newark, NJ till Denver i Colorado. Några timmars väntan på flygplatsen där och sedan sista halvtimmen med flyg till slutdestination Aspen. Den korta tid som skulle vara på planet blev istället närmare tre timmar... Allt gick som det skulle och vi lyfte på utsatt tid, flygresan skulle ta sammanlagt 27 minuter men efter att vi cirkulerat runt Denver i cirka 20 minuter meddelade kapten att de var tvungna att gå ner igen på grund av fel på planet. Väl nere igen fick vi reda på att deras GPS hade lagt av. Vi fick sedan vänta en och en halv timme på att det skulle bli fixat. Runt halv 10 på kvällen fick vi sedan äntligen landa i Aspen efter kort men hemsk flygning med extremt mycket luftgropar. När vi äntligen landat var jag glad att vi fortfarande levde hehe... Men Aspen! En sån mysig liten by, så charmig. En blandning av små, stugliknande byggnader, skidbackar och high fashion butiker så som Valentino, Prada och Dior. En blandning av lyx och mys helt enkelt, efter bara några timmar här var jag alldeles kär!

Första veckan i november fick äntligen besök av familjen hemifrån. Vi hade en fantastisk vecka i New York tillsammans. Kom dit sent på lördagskvällen och kollade in Time Square en snabbis. På söndagen kollade in Flat iron building och Top of the rock. Måndagen promenerade vi på The high line och kollade in chelsea market. Sedan promenerade vi planlöst genom the meatpacking district vidare genom Greenwich Village, Tribecca, SoHo och ända ner till Wall street. Hur trevligt som helst att bara få strosa runt i min favoritstad tillsammans med mina favoriter. På kvällen gick vi tillbaka till village och tittade på den årliga halloweenparaden. Tisdagen ägnade vi åt shopping och NHL match på Madison Square garden på kvällen. På onsdagen tog vi färjan över till Staten Island för att få en fin vy över staden och frihetsgudinnan på vägen dit. På kvällen firade vi Annas födelsedag med middag på Catch i Chelsea. Så gott! Torsdagen gick vi i Central park och åkte sedan till Wall street samt kikade på 9/11 memorial. Promenerade upp till Flat iron igen och tog en drink på 230 Fifth rooftop. Fredag och därmed sista dagen ägnade vi morgonen åt skridskoåkande i Central park och åkte sedan ner till Brooklyn Bridge och vandrade över till Brooklyn och kollade på Manhattans vackra vy därifrån. På kvällen vinkade vi hejdå och jag tog bussen tillbaka hem till Mountain Top.

Grinade som ett litet barn på vägen hem. Sju månader tills vi ses igen, baksidan av att vara en traveler soul som aldrig kan hålla sig hemma i Sverige he he... Ibland saknar jag dem så jag nästan går sönder. Då är det tur att jag har så fina människor runt omkring mig här i USA som kan plocka upp mig, och de där hemma är ju faktiskt bara ett telefonsamtal bort.♥

Spending this holiday in my favorite city.

This year I'm thankful for:

• The opportunity to live my dreams.

• All the great people I've met and are surrounded by here in the USA. Who are making this experience the best possible.

• My amazing host family and little Xander who make sure that my time over here will be the best.

• My lovely family and friends back home who are always there for me, and support my adventures.

• Everything I've explored and seen, and everything I'm about to experience and see during my time in the states.