Resor & Nöjen, ÖVRIGT

ÄNTLIGEN är första delen av resan färdig-redigerad och klar! Jag är låååångt ifrån proffs på detta och vår GoPro har verkligen inte samarbetat när det gäller kvalitén, men men, det får gå ändå! Jag har suttit varje kväll den här veckan och redigerat och bråkat med filer, dator och iMovie så jag är sååå lättat att första delen är klar. Det har faktiskt varit otroligt mysigt stundvis också då jag och R har trängt ihop oss sida vid sida vid hans dator och skrivbord, så emellanåt har han tittat på vad jag håller på med och sedan gett mig några pussar på pannan och sedan har vi båda bara längtat tillbaka.

Något jag insett är att vi måste jobba på att hålla kameran stilla haha, men samtidigt är ju vi inga proffs utan har filmat resan mycket för att kunna se tillbaka på resan och komma ihåg hur härligt vi faktiskt hade det.

VARDAG, ÖVRIGT

Hola amigos.

Idag har jag varit hem till Härnösand för att lämna lite grejor samt vara sällskap till Nero någon timme, supermysigt att få sitta på altanen i solen och äta körsbär medan Nero busar på gräsmattan. Körsbären kommer från eget träd på tomten, dessutom börjar även äpplen och päron dyka upp, får lite höstkänslor ändå vilket faktiskt känns helt okej!

Nu är jag tillbaka i lägenheten i Sundsvall och R har precis kommit hem från jobbet. Alldeles snart ska vi äta lite middag och sedan bege oss ut på en löprunda, sedan väntar förhoppningsvis filmmys resten av kvällen (om inte R ska spela dator hela kvällen..) Förresten så kommer snart första delen av vår Cypern-resa upp, har bara lite småfix kvar och då det ska regna hela dagen imorgon så blir jag nog klar med den då, håll utkik!

OM MIG, Resor & Nöjen, ÖVRIGT

Hej på er! Hur är läget?

Jag och R är åter i vardagen igen efter en helt fantastisk vecka på Cypern. Vi kom ju faktiskt hem för en vecka sedan men har haft en del att stå i så inte förrän nu känns det som att vi verkligen är tillbaka igen. Rasmus har börjat jobba igen och jag sitter som vanligt och funderar över vad jag vill göra med mitt liv haha.

Anledningen till att jag inte bloggat förrän nu är:

1. internet SÖG på Cypern så det var inte ens någon idé att försöka göra ett inlägg.

2. Jag tappade min mobil i gruset direkt när vi kom hem till lägenheten, spräckte skärmen och den skickades in på lagning. Bilderna från Cypern hoppade av någon anledning inte in i datorn förrän igår så jag har helt enkelt inte haft något att visa förrän nu.

Här ovanför ser ni vår asgoda lunch som vi hann med innan flyget gick, självklart skålade vi in semestern med den obligatoriska Arlanda-ölen!!

Vi kom ju fram till Cypern på kvällen och var inte på hotellet förrän det var KOLSVART ute, så ni kan ju förstå lyckan när vi gick ut på balkongen morgon efter och hade detta som utsikt, helt underbart!!

Dessa bilder är tagna på Konnos Bay, en sjukt mysig liten strand med kristallklart vatten, klippor, uteservering och vattensporter. För att komma ner till stranden följde man en stig längs en sluttning, hur mysigt som helst men också huuuur varmt som helst, som vi svettades.

Trots att vi valt All Inclusive så gick vi ut och åt en kväll för att få ''komma bort' från hotellet och se mer av Cypern. Vi hamnade på restaurangen Mojito Bar som hade bra betyg på Tripadvisor och JÄKLAR vad gott det var!! Dock var det sjukt varmt även här och restaurangen hade skinnstolar... trodde helt ärligt att jag skulle glida av stolen till slut.

Vi tog sååå många fina bilder under denna resa och tyvärr kan jag ju inte lägga upp alla då inlägget skulle bli flera mil långt, istället kommer framöver en video från resan så ni får se och följa med på det mesta av det vi gjorde under vår semester på Cypern! det kommer nog ta ett tag att redigera ihop videon men den kommer i något inlägg framöver, det lovar jag.

Resor & Nöjen, VARDAG, ÖVRIGT

Godmorgon! Jag har varit uppe sedan 04.00 så jag är helt slut, medan de flesta av er säkert precis startat er dag. Dock kan jag ju inte klaga då min alldeles för tidiga morgon beror på att vi skulle hinna med tåget ner till Arlanda för att om några timmar flyga vidare till Cypern! Det ska bli sååå himla skönt.

Hela denna vecka har vi haft fullt upp. Första delen av veckan spenderades med min familj i Härnösand, vi for sedan hem till Sundsvall för att börja göra allt i ordning inför resan samt att jag tog med mig två vänner ut på middag en kväll. I Lördags återvände vi till Härnösand igen för att gå på årets upplaga av Stadsfesten tillsammans med mina vänner, sedan for vi tillbaka till Sundsvall igen igår (söndag) för att packa väskorna. vi har lyckats få med allt förutom R's plånbok men den är ju ändå inte särskilt nödvändig då jag har med mig min.

Jag kommer förhoppningsvis filma resan idag samt någon dag på Cypern, lyckas jag få till det så dyker någon video upp här om några dagar!

Om SJ lyckas pricka rätt på tiden så är vi framme på Arlanda om ca 30 minuter, sedan går flyget 13.45 så vi får försöka roa oss fram till dess. Ha en fin måndag, det ska vi ha!

Hej på er!

Just nu befinner jag och R oss hemma hos mina föräldrar i Härnösand. Vi for hit i lördags efter en mysig frukost på taket och en fika hos Rasmus mamma och hennes man. Det känns så otroligt skönt att få komma hem hit ibland, det är lite som att fara ut på landet då det är mycket lugnare här än i Sundsvall. Vi bor precis vid skogen och har rätt stor tomt, de är dessutom en bit bort från närmsta ''granne'' så vi blir som själva här.

Vi startade lördagkvällen med grillmiddag med min familj och avslutade den sedan nere på en restaurang/pub/bar nere vid vattnet på stan med mina kompisar, otroligt mysig kväll och vi var hemma runt 02.

Igår blev det inte mycket gjort, vi tvättade bilen på förmiddagen och sedan när regnet kom gick vi in och såg på film (läs: powernappade) några timmar innan middagen, därefter ännu mer filmmys resten av kvällen.

Planerna idag då? Just nu sitter jag på altanen och myser i solen medan R röjer sly åt pappa på tomten, senare ska vi på födelsedagsfirande av en släkting och efter det får vi se. jag hoppas ni får en riktigt bra måndag!

ÖVRIGT, INREDNING, INSPIRATION, VARDAG

Hej på er, allt bra? Med mig är det toppen.

De senaste dagarna har varit otroligt oglamorösa för min del. Jag har mestadels suttit hemma i lägenheten och varvat tvätt och fix med serier, vilket på ett sätt varit väldigt skönt med tanke på det dåliga vädret som varit, men nu är jag rastlös. Imorse for jag och R till IKEA för att köpa en rislampa, ja ni läste rätt. Av alla världens lampor som finns att köpa så har jag köpt en rislampa! Finns en tanke med det hela dock, jag har sedan klockan 11.15 imorse suttit framför tvn och klistrat fast fjädrar på lampan för att göra en alldeles egen fjäderlampa! Blir faktiskt riktigt bra, dock tar det bra lång tid och efter ungefär 4 timmar har jag gjort hälften, nu är även limstavarna till limpistolen slut så jag får ta och beställa nya. Detta är vad som behövs för att göra en egen fjäderlampa:

En rislampa i valfri storlek/form/färg, fjädrar samt en limpistol. Tyvärr fick jag reda på i efterhand att fjädrarna är äkta och kommer från riktiga fåglar, jag visste inte detta vid beställning då jag fick hjälp av en vän att beställa. Kommer därför ej att länka hemsidan dessa är ifrån, det finns säkert en hel del hemsidor som säljer ''fejkfjädrar'', google is your best friend.

Först vänder du rislampan upp och ner och sedan limmar du fast fjädrarna så att ''toppen'' pekar uppåt, detta för att fjädrarna ska hamna åt rätt håll och göra lampan ''fluffig''. Jag har sett att andra limmat fjädrarna på rad, jag valde dock att limma lite ''huller om buller'' för att det inte ska se så jäkla ''perfekt'' ut. Bilder på det slutgiltiga resultatet kommer så fort jag lyckats göra klart den.

En annan rolig sak (vet inte om jag borde skriva detta redan nu men men) är att jag och R skickat in intresseanmälan om att få vara fodervärdar åt en av försvarsmaktens/polisens kommande tjänstehundar! Det betyder att vi eventuellt får hem en schäfervalp på ca 10-12 veckor, som ska bo med oss i ca 1-1,5 år, HUR KUL??? Om de anser att vi är godkända fodervärdar och vi får hem en liten hund så står Försvarsmakten för foder, veterinärbesök, koppel, halsband och ja i princip allt man behöver till en hund. Vi hoppas verkligen verkligen VERKLIGEN på att vi blir godkända, håll tummarna med oss!! Vill du också få rå om en hund i 1-1,5 år och få betalt för det så klicka HÄR för att läsa mer och skicka in en anmälan.

Resor & Nöjen, ÖVRIGT

Hej på er!

Bilderna ovan är mer eller mindre dem enda bilderna jag tog i helgen då vi var på festivalen Sensommar här i Sundsvall, bra jobbat. Helgen var absolut trevlig med vin, drinkar, härliga människor, solsken och grymma artister! Visserligen så vi bara Norlie & kkv (mina älsklingar), Galantis, två sista låtarna med Otto Knows och slutligen grymma Steve Angello, men det var helt klart värt att gå! Tyvärr valde mina tjejkompisar att inte gå på festivalen så jag gick med Rasmus och hans grabbar, jag saknade helt klart lite kvinnligt umgänge hehe.

Själva området var väl kanske inte det bästa då festivalen höll till på en fotbollsarena och bar/mat-områden, VIP-område, dansgolv och två scener pressats in på ytan, vilket blev otroligt trångt och bildade väldigt osköna köer emellanåt, nästa år får vi hoppas att de flyttar festivalen till en gräsplan istället!

Idag håller jag på att tvätta och se över vad vi behöver ha med oss till Cypern, första gången en inte är ute i sista minuten! Har tvättat sedan 09.00 imorse, varit en sväng på gymmet med R och beställt lite bra-att-ha-produkter som ska med. vi har även beställt ett extra batteri samt större minneskort till GoPron så att vi kan filma under resan, hur kul?! Mer om det i ett senare inlägg, nu har jag tvätt att ta hand om.

OM MIG, Resor & Nöjen

Hej på er, det var ett tag sedan!

Jag slutade att skriva då det blev otroligt jobbigt där efter att Rasmus åkt iväg för utbildning i Stockholm, samt att det var mycket på mitt nya jobb och jag har inte mått så jättebra.

Den 16e juni blev R klar med sin utbildning efter nio långa månader och jag och min syster tog bilen ner till Stockholm för att hämta hem honom, dagen innan hade jag även gjort min sista dag på Telia vilket kändes otroligt skönt faktiskt. Kommer dock sakna mina fina kollegor som jag hade otroligt roligt med!

Ännu en ''nyhet'' är att jag tatuerat mina ögonbryn! Jag och R for ner till Stockholm över dagen för ungefär två veckor sedan för att jag bokat tid på en salong/klinik (?) vid namn Stockholm Beauty Center som ligger på Drottninggatan (ej sponsrad). Tatueringen är en så kallad 3D/microblading tatuering och jag är otroligt nöjd med formen! Dock har färgen släppt ganska mycket (vilket kunde hända) så på mitt återbesök i slutet av augusti ska det fixas till. Det är så himla skönt att äntligen ha ögonbryn fast än sminket tvättas bort, helt underbart! Vi filmade faktiskt hela denna dag och jag har klippt ihop det till en ''Vlogg'' som ni kan kolla in här nedan, jäklar vad kul det var att filma och klippa/redigera!!

I sommar står jag arbetslös medan R gått tillbaka till Comhem och förhoppningsvis flyttar vi upp till Umeå till hösten/vintern då R sökt in till polishögskolan där uppe, hoppas! Innan dess dock har vi en vecka på Cypern framför oss och förhoppningsvis en väldigt härlig sommar!

Nu kör vi!

VARDAG

Hej på er! Den här veckan alltså.

For hem till Härnösand i tisdags och har sedan dess pendlat mellan Härnösand-Sundsvall för utbildningen, vilket har gått bra faktiskt! Är otroligt peppad inför jobbet än så länge och människorna jag går utbildningen med är otroligt härliga allihopa. Saknar R som bara den dock. Det jobbigaste är nog att vi pratar cirka 5 minuter om dagarna, förutom igår då han blev ledig tidigare och jag tvingade honom att prata med mig till och från i två timmar hehe. Annars suger det verkligen att knappt prata med honom, är väl inte supertaggad på att ha det så här i nio månader..

Men men! Det var otroligt skönt att få sova ut imorse och bara vara idag. Tog en långpromenad med Nero efter lunch och sedan dess har jag mest bara tagit det otroligt lugnt, klickat hem lite nytt till garderoben från Nelly.com, beställde dessutom en ''skinnjacka'' (fejk alltså) från Chiquelle i torsdags som jag VERKLIGEN vill få hem nuu! Imorgon har jag inte så mycket mer planerat än att fara till Sundsvall med mamma och kika in i lägenheten då rörmokaren varit där och fixat. Måste nog dessutom kasta lite ur kylen som stått ppnat i veckan osv. Roligare än så blev det inte! Hoppas ni haft en bra vecka/helg, ha det gött!

(Fortfarande inga nya bilder, heja snapchat!)

VARDAG

Man skulle ju kunna tro att jag var på dejt med endast Felix igår men jag har faktiskt min älskade pv slickad vid min högra sida!

Finaste killen, som jag kommer sakna honom!!

Ursäkta för kassa bilder men eftersom jag har lite problem med datorn vill jag inte ta bilder med kameran och ladda in dem innan felet är fixat!

Hej på er! Vilken dag jag har haft hörni.. Först imorse var jag tvungen att pussa och krama Rasmus hejdå, för att sedan försöka kontrollera nervositeten inför första dagen på nya jobbet i min ensamhet. Första utbildningsdagen var för i övrigt lååångt över förväntan! Har träffat så härliga människor samt lärt mig en massa nytt om företaget, riktigt taggad inför imorgon och kommande veckor!

Trots en superbra dag där jag verkligen varit på bra humör gick jag i tusen bitar när jag kom hem. Insåg att R inte skulle komma hem idag, imorgon eller på länge. Jag har ju vant mig vid att träffa honom i princip varje dag i månader nu, så när jag insåg att vi är tillbaka på ruta ett och bara kommer ses några dagar per månad kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.

Just nu väntar jag på att Rasmus förhoppningsvis ska ringa en snabbis så vi kan checka av varandras dag, sedan ska jag krypa ner i sängen och försöka sova! Pratade med mamma för ett litet tag sedan och jag tror faktiskt att jag åker hem till Härnösand imorgon efter jobbet och pendlar mellan Härnösand - jobbet resten av veckan, jag behöver verkligen få sova riktigt och det känns lite väl långt bort ifall jag ska försöka tvinga mig själv att sova ensam i lägenheten, blir nog lättare när jag vant mig vid att inte träffa R varje kväll! Haha nu tänker ni säkert att "men guuuuud vad mesig hon är", och ja, jag håller faktiskt med, men att bo ensam i en annan stad än familj och vänner har jag aldrig tidigare gjort så det känns lite jobbigt nu i början.

Jaja, hoppas ni haft en bra dag iallafall! Vi får se om jag kikar in imorgon, kram så länge!