Dag 3 i Paris började med att vi gick till ett bageri nära hotellet & köpte med oss varsin baguett med salami & en croissant. Med vår lilla frukostpåse gick vi till tunnelbana & åkte mot Sacre-coeur som är en slags kyrka. Väl framme vid det sagolika slottet slog vi oss ner på en bänk & åt vår frukost. Tro det eller ej tyckte även jag att det var värt att åka dit då utsikten & områden är fantastiskt! Efter det åkte vi bara kanske två stationer därifrån för att komma till shoppinggatorna. Väl framme så stötte vi även på Triumfbågen som är någon slags sevärdhet, dock vet jag ej varför haha! Som sagt spenderade vi resten av dagen åt en hel del shopping. Senare på kvällen gjorde vi oss fina inför en lite bättre restaurang vi skulle på & där blev vi serverade supergod skivad salami till förrätt & till huvudrätt tog jag självklart musslor. Mums!! Detta var då sista kvällen ihop & jag tror inte att jag har skrattat så mycket på länge. (sista bilden är fångad i ögonblicket) Men vi hade en liten dag imorgon också då vi reste hem på kvällen!<33

Dag två i Paris är nog den dagen då vi hann med mest av allt! På morgonen började det med att vi skulle till Eiffeltornet, för att äta frukost. Tur i oturen hoppade vi av på fel station, för det första vi såg när vi kom ut var Notre-dame. Vi stannade & tog några bilder, men väl vid Eiffeltornet köpte vi lite baguetter, parmaskinka, mjukost & dricka & satte oss ner & åt. Otroligt mysigt som Verkligen rekommenderas! Vi fortsatte sedan över på andra sidan av kanalen mot shoppingbutikerna, men jag måste erkänna att det var en helt fantastisk utsikt på just andra sidan då man kunde se Eiffeltornet. Efter shoppingen åkte vi hem till hotellet & åt kvällsmat i området där vi bodde då vi var vrålhungriga eftersom vi inte käkat lunch på dagen. Efter ännu en dag full med skratt somnade vi direkt när vi kom hem igen!<33

Hejsvejs, det var ett tag sedan men nu kommer lite bilder från Paris-resan som jag gjorde med min moster Rebecca & min nära vän Ellen!

Klockan ringde vid fyra på morgonen & det var dags att gå upp för att sedan ta tåget till Köpenhamns flygplats. Väl framme i Paris var klockan runt 12 & vi bestämde oss för att dumpa väskorna på hotellet & sedan ta tunnelbanan direkt till en outlet, La Vallée Village. Måste erkänna att det var en otroligt bra outlet med allt från Ralph Lauren till Sandro till Gucci. Eftersom vi hann med shopping första dagen så kändes resan längre då vi utnyttjade hela dagen. Vi åt sedan sen lunch på "Pret á manger" som är ett snabbställe med väldigt god mat & ställer finns även i andra huvudstäder bl.a. London & jag rekommenderar verkligen det då det även finns mycket vegetariskt. Första dagen var över & vi laddade upp med energi inför nästa dag!

Sommarmorgnar som denna är helt underbara då solen skiner & man kan gå upp & köpa nybakade bullar. Är just nu på väg till Göteborg där jag ska vara ett par dagar & sedan bär det vidare till Paris. Hemma en vecka & efter det bär det även av till Turkiet en vecka. Så förhoppningsvis blir det en del shopping, fina bilder & minnen!