Påväg hem åkte vi förbi OK för att hämta ett paket från Asos. Sedan när vi höll på med middagen så knackade det på dörren och så ramlade det in två paket till, så nu har jag massa grejer att öppna! Madelene var här och åt middag också vilket var roligt, det blev rotfrukter i ugn och kött. Mums!

Hej!! Idag var jag hos polisen och fixade nytt pass eftersom mitt tydligen gick ut i juni. Sedan skulle jag även hämta ett par byxor på MQ, men de var inte klara. Nu sitter jag på pappas kontor och dricker kaffe och väntar på att han ska sluta så jag kan få skjuts hem!

Igår var jag ledig efter 11 dagar av jobb. Jag åt lunch på stan med Madelene och gick en sväng i affärerna och fick med mig ett par byxor och en tröja från MQ hem. När jag kom hem väntade ett paket från Zara på baksidan och sen kan jag ha lagt en till beställning från Zara igår kväll... Idag jobbade jag 7-18 så gjorde inget speciellt under dagen, men efter jobbet hämtade mamma och pappa mig och vi åkte hem för att äta lite plockmat och mysa framför ÖFK-Galatasaray. Det var en väldigt bra match som avslutades med 2-0, vilket inte var superförväntat men det var iallafall jätteroligt! Imorgon jobbar jag också 7 till 18, men sedan är det helg vilket ska bli skönt.

Nu är det äntligen bokat och klart! Den 3 september säger jag hejdå Sverige och hej Italien. Jag kommer att bo i centrala Milano tills Juni och jag ser framemot det här så himla mycket. Nu för tiden är jobba det enda jag gör så det känns jättebra att faktiskt ha någonting som händer snart. Det enda som är kvar nu är att skriva på kontrakt, men det var det tydligen ingen brådska med. Jag förstår knappt att det snart är dags att packa väskorna och flytta igen, men det känns så bra!

Godmorgon! Just nu sitter jag i soffan och äter frukost framför Modern Family. Jag börjar jobba 12 idag så jag tänkte ta en lugn morgon och sedan cykla till jobbet. Idag får jag även veta hur det gick på mina exams som jag hade i maj. 15.30 ska de vara uppe så jag får väl kolla på jobbet. Sedan har jag fått väldigt roliga besked om det kommande året, så nu är det nästan bara att boka flygbiljett och packa väskan så är jag redo att åka. Det ska bli så roligt!

Efter en lååång bergsbestigning i Alpi Liguri och musslor sitter vi nu på stranden i Bordighera och återhämtar oss. Det var roligt med lite vandring, vilket inte är någonting vi gjort här förut och jag vill absolut göra om det! Det var härligt och man känner sig så nöjd när man kommit tillbaka hur jobbigt det än var. Ikväll tror jag bara att vi ska laga middag hemma och sedan vet jag inte riktigt. Jag åker iallafall tillbaka till Sverige imorgon för midsommarfirande och jobb, så jag hoppas att det blir lite gelato innan jag åker iallafall!

Ikväll blev det middag på bästa Apricus! <3 Det var jättebra som vanligt och det blev mojitos, bresaola med ruccola och kanin. Vi middag i solnedgången och satt där i några timmar tills det blev mörkt, därefter gick vi upp till torget och myste lite till. Hejsvejs!

Just nu sitter jag på flyget påväg mot Nice. Vi höll nästan på att missa det då flyget från Östersund blev försenat så vi fick springa genom Arlanda och knuffas med lite folk, men vi han till gaten precis. Här om dagen började jag läsa Looking for Alaska av John Green som jag fortsätter på nu och den verkar ganska bra faktiskt, jag har inte kommit så lång i den än men det känns iallafall härligt att äntligen kunna läsa valfritt utan måsten som det tidigare varit. Jag blir hursomhelst bara kvar i Italien tills torsdag och det blev lite spontant det här men jag är så glad att jag åkte. Vädret i Italien ser ut att bli en antingen bättre än i kalla Sverige, ca 30 grader varje dag(!!).

Fick fina pioner av Mathildas familj och vår granne som kom förbi i förrgår på min mottagning. Blev överraskad av Mathilda och hennes föräldrar som kom upp från Örebro! Det var en jättemysig eftermiddag med massa folk och mat. Sedan på kvällen åkte jag, Mohammed och Ida in till stan och träffade Mathilda och hamnade på Vezzo där vi beställde in lite drinkar, sötpotatispommes och hamburgare!

Så det var alltså studenten det. Hela studentveckan var så sjukt rolig trots att jag var lite sjuk. Avslutet på mitt Örebro kapitel kunde nog inte ha fått ett bättre slut och jag är så tacksam över de här tre åren för allt jag har gjort och alla de underbara människorna som jag träffat som har gjort mina år och som jag har skapat oförglömliga minnen tillsammans med! I fredags och igår sa jag hej då till de flesta och imorse efter frukost på hotellet var det även dags att krama om Mathilda och säga hej då till bästa sambo. Att åka från Örebro var såååå mycket jobbigare än jag hade tänkt mig att det skulle vara, men jag antar att det är något bra? Det måste ju bara betyda att jag har haft det sjukt himla bra och jag vet ju att vi kommer att ses snart igen!!