Vi testade som tidigare nämnt en riktigt bra restaurang igår så vi bestämde oss för att gå tillbaka till den idag. Blev inte besviken! Riktigt god mat och riktigt trevlig personal. Synd vi åker hem imorgon annars hade jag velat testa fler saker på menyn. Restaurangen finns förhoppningsvis kvar om jag kommer tillbaka och då kommer jag komma tillbaka. Imorgon är det hemresa men vi åker inte förrän på kvällen så vi har hela dagen på oss.

Idag stod shopping överst på listan med saker vi tänkte hitta på. Snopna blev vi när vi fick reda på att det idag är en katolsk högtid. Detta innebar att alla butiker och shoppingcentret var stängda. Bara restauranger och souvenirbutiker som hade öppet idag! Köpte lite presenter och passade på att fika i det fina vädret. Imorgon är allt öppet igen så då ska vi passa på att shoppa innan vi drar till flygplatsen.

Vi hittade en restaurang ikväll som vi bestämde oss för att testa! Hela torget är omringat av restauranger så det är kul att kunna testa så mycket olika sorters restauranger. Nu har vi bara hunnit med denna men vi var absolut inte besvikna. Kan med handen på hjärtat säga att det var den godaste pizzan jag någonsin ätit.

Det har varit full rulle hela dagen och än är den inte slut. Stadsrundvandringen är klar så efter en snabb lunch drog vi oss mot slottet Wawel. En utställning och ett besök i draknästet fick det bli. Vår rundtur körde dessvärre bara förbi Schindlers fabrik så vi tänkte gå dit nu. Ska bara ta en halvtimme och känns dumt att ta en taxi då när vi båda faktiskt har fungerande ben. Vi kanske tar en taxi tillbaka dock, vi får se när vi är klara!

Äntligen är jag här! I mitt paradis på jorden.

Ser ut att bli en riktigt härlig dag här i Krakow! Vårt flyg var försenat igår så vi var inte här förrän 23:30 ungefär. Som tur var hade jag förvarnat hotellet så de hade personal på plats. Vi gick ut en snabb runda för att sträcka på benen sen gick vi och la oss. Idag ska vi boka in lite utflykter för kommande dagar sen beger vi oss på en stadsrundvandring.

Efter många om och men så är vi äntligen på väg till Krakow! Försenade flyg är största orsaken till att vi kom iväg så sent. Sånt som händer, bara skönt att vi snart är framme!

Idag tog världens bästa Ebba studenten och det skulle såklart firas. Fick stressa iväg direkt efter jobb och det tog sin lilla stund. Både tågkaos och busskaos men sånt får man räkna med. Det blev en väldigt trevlig kväll med många skratt. Nu har jag åkt hem till mina föräldrar för imorgon ska vi luncha men gammelmormor så kände inte för att dra ut ikväll.