Vi kom opp på hytta sent igår, og idag våknet vi til strålende sol. I 12 tiden kom det skikkelig sludd vær, så ble det sol igjen. Uforutsigbart vær på fjellet. Kjørte hen å parkerte ved der vi skulle gå opp, så begynte det å snø igjen, noe som ikke gjorde noen ting, var bare deilig og flott! Ganske bratt helt opp, før du kommer på "toppen" og det går slakt oppover helt opp til den ordentlige toppen. Her var det soool❤️ og masssse vind! På toppen måtte jeg stå fast på bena for å si det sånn. Jeg har klart å glemme kamera hjemme!!!! Irritert meg veldig, men men...

Fjellskoa mine har enda en gang vist seg fra sin beste side her👏🏼 og den andre hunden er en vi passer litt🐶

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

• 52 lesere

Onsdag - torsdag bestemte vi oss for å dra opp til preikestolen. Skulle egentlig på hytta, men har sett så mange som reiser opp hit for å se på soloppgangen. Vi gikk opp på dagen, sånn at vi så solnedgangen og, noe jeg syns omtrent er like fint. Elsker spillet på himmelen som skjer når solen går ned eller opp.

Pakket med oss lavvo itilfelle, og den var vi glad for at vi satt opp, for det blåste rimelig godt på morgenkvisten. Vi hadde funnet oss et sted i ly, men allikevel. Tross for en forferdelig natt pga en hund som lå inni min sovepose, så jeg nesten ikke kunne bevege meg, var det er fantastisk tur! Tror helt seriøst jeg skal kjøpe en egen sovepose til Nala.

Hadde god middag på kvelden, sjokolade og så god frokost på morgenen igjen <3

• 99 lesere

På torsdag var vi med jobben på peppes etterfulgt av kino, hvor vi så bridget jones baby. En utrolig vittig og gøy film som jeg anbefaler å se. Man burde jo ha sett de to andre, noe jeg gjorde en uke før, haha. Lo så jeg nesten ikke fikk puste.

Fredagen dro jeg å hentet nala hos Esther, en venninne av meg, siden hun hadde sovet der, så tok jeg med meg Lita og. Deres hund, som jeg skal passe i en uke, for de skal til USA, der Steffen skal spille!

Etter dette dro vi opp på hytta, altså, jeg og besteforeldrene mine. Faktisk droppet jeg Justin Bieber konsert og en helg i Oslo, for en helg på hytta. Kall meg gjerne sær, men haha! Fikk også sett første episode av Grey`s anatomy på vei opp, noe jeg ofret mobilnett for å se(superfan). bare for å nevne en ting. Var utrolig deilig å komme opp på fjellet med den utrolige friske høstluften. På lørdagen gikk jeg tur med mamma og et par venninner av ho som var på en annen hytte der oppe. Skulle egentlig gå opp på en topp, men den fant vi aldri frem til, så vi endte bare opp med en 5 timers lang skautur. Hadde med 6 tisper på tur, noe som gikk overraskende bra, det ble noe dårlig stemning, men det skulle bare mangle egentlig, haha. På søndagen dro vi hen til Kvipt gården å spiste rømmegrøt(ofra da mat allergiene mine), men det var verdt det. Nå sitter vi i sofan å drar oss. Jeg, hundene også er lillebroren min på besøk, ser CREED, blodfan av ROCKY og jeg.

​Helt nydelig med høstfarger!

Måtte bare ta dette når jeg kom hjem og, syntes skyene var så stilige.

• 108 lesere

Nå er de bare noen ledninger som henger og slenger, så er vi nesten i boks, haha!

• 273 lesere

Legger ut før bilder nå, også tenker jeg å legge ut etter når vi er helt ferdige! nå er vi hvertfall flytta inn, men er litt igjen!

• 158 lesere

For ca en uke siden planlagte vi en tur opp til en omvendte båt etter av jeg ble spurt om jeg hadde gått den før av de vi gikk med. Det hadde jeg ikke, så da ville vi jo det. Litt vanskelig med en gang å finne en dag alle 4 kunne når alle jobber omtrent fullt. Men tirsdag 09.08 kunne vi, de to vi skulle med jobbet på dagen og det gjorde for så vidt Snorre og, så vi dro ca halv 5, for jeg og Snorre er jo alltid trege. Tok en stund før vi fant frem, men vi endte opp med å parkere ved spikeren treningssenter, rett ved UIA og gå innover en sykkelsti, så kom du etterhvert inn på en grus vei og et veldig flott sted med strender og stier innover. Da går man bare videre innover, så kommer det etterhvert et skilt som det står den omvendte båt på. Var veldig fin natur oppover, som Mina sa "ringenes herre skog". Jeg hadde selvfølgelig tatt på meg fjellskoa for anledningen, siden jeg trodde det ble kaldt, det skulle jeg jo aldri ha gjort, for jeg fikk jo kjempe fort gnagsår og det endte opp med at jeg måtte ta av meg skoa å gå på sokkene resten av turen...... Dette gikk fint det, hadde heldigvis kjukke ullsokker på meg. Nala fikk seg til og med et bad på veien og de to hundene gikk jo kjempe fint sammen heldigvis!

Super fornøyd med denne sekken fra Norrøna !!

• 182 lesere

Idag har verdens beste, fineste, søteste, vittigste hund bursdag❤️ 2 år er bebin min idag, og ja, skriver bebin, for ho er som bebin min. Hun har så personlighet, og gir meg så mye glede i hverdagen❤️ "En hund har bare et ønske her i livet fra mennesket; elsk meg. Det er din beste venn, du er dens liv, den vil være din, trofast og full av kjærlighet. Du skylder den å vise deg verdig en slik hengivenhet. Dette er kjærlighet det, forkledd som en mopp."

• 205 lesere

Idag på morran fikk vi meldingen "Gratulerer med ny bolig!". Det gikk veldig fort og den var veldig billig + at det er stor uteplass og det har vi savnet med tanke på at vi leier nå. Utrolig flott her vi leier, rett ved vannet og har jo uteplass, men ikke eget, så blir noe annet da. Er noen ting vi kommer til å ordne allerede før vi flytter inn, så kommer oppdateringer!

• 234 lesere

Igår bestemte vi oss for at vi skulle lage middagen ute. Vi skulle jo uansett gå tur med Nala + at vi skulle ha middag. Snorre fikk jo primus av meg til jul, men vi har liksom aldri fått brukt den ordentlig, så nå tenkte vi at vi kunne teste dette. Og det gikk jo selvfølgelig som en drøm. Det var helt nydelig å sitte helt ved vannet med den utsikten å spise middagen! Før vi gikk sa han også at han kun ble med på tur om vi kunne gå på tromøya (på grunn av at det observert ulv der). Hadde jo vært helt sykt å sett en ulv i det fri, men det ble ikke noe av. De er jo så sky at den er nok enten på tur et annet sted (håper det, så den ikke blir felt) eller så har den plenti av gjemmesteder. Vi dro ut til Alve først, for å prøve oss på en tur der, men kom bare til masse hytter så bare gikk tilbake igjen også ut til Bjelland isetdet. Gikk ut helt i enden der ved vannet. Utrolig flott plass, og man kunne tydeligvis se rett over til tromlingene, noe jeg ikke visste sist vi var der-

• 305 lesere

Hytta er alltid et sted vi elsker å komme til. Vi drar stadig opp dit visst begge har fri en helg. Den hytta vi er mest på er hytta til tanta til mamma. Den ligger i birtedalen, et fantastisk sted vil jeg si. Utrolig flott utsikt også. På hytta er det et fullkomment bad, kjøkken og stue, noe jeg helt ærlig syntes er veldig deilig. Vi har en hytte et annet sted også som mamma er medeier i, uten strøm og vann, noe som Snorre hadde syns vært skjønt, for han er kanskje litt mer der enn det jeg er. Så får nok ta han med opp dit snart. Hvertfall så var vi her for noen helger siden. Har ikke vært der siden i vinter så det var deilig. Sov der i to netter. Dro opp etter endt kveldsvakt fra min side på en mandag, gikk topptur på kvipt på onsdagen og reiste hjem på onsdagen igjen:) Dette er en veldig fin tur da den ikke er så veldig lang, men forholdsvis tung. Det er vel sånn på alle toppturer. Først er det rett opp, så en strekning rett og så nedover igjen. Her er det også flere vann langs turen i forhold til å ha med hunder. Du kommer også til en foss og et ganske stort vann etterhvert. Når man går her er det plutselig en stømlinje som går over bekken, og så plutselig stopper den før det store vannet. Her sies det at det bodde en gammel dame over vannet og langt inn i skogen. Når hun ikke kunne bo der lenger ble strømmen kuttet.