Igår så stod GP på schemat och denna gången tog den plats i Göteborg.
Vi åkte ifrån Sävsjö redan vid 7.30 och var där en hel timme innan tränarna trott vi skulle vara framme. Men vad gör väl de, vi fick ju ta de lugnt och prata med folk innan så ingen skada på oss inte.
Mamma sköt också match samtidigt som jag och bi båda kom till final i respektive klass. Jag sköt 412.0 vilket kanske inte riktigt är det jag skulle vilja men med några för dåliga skott så blir de ju tyvärr så. Men jag vann grunden ändå. Finalen började lite knackigt med två dåliga nior men sedan fick jag ihop de bättre. Men Edman rådde jag ändå inte på och jag slutade tvåa. Men inga sura miner här, jag sköt de jag brukar på finaler så de va väl ändå rätt okej.

Min faster Gela kom och kollade när vi sköt final och efter att allt va färdigt och jag hade pratat färdigt med allt och alla så åkte jag och mamma med henne hem till henne för att äta, träffa min kusin Mandis, och bara umgås en stund nu när vi ändå kunde.
Sedan tog vi en sväng in till min morbror och moster som inte bor långt ifrån och pratade med dem en stund innan vi åkte hemåt.
En mysig och rolig dag med andra ord om man bortser från att man nästan smälte bort i alla skyttekläder😂

Nu har jag varit hemma några dagar och hunnit smälta det jag varit med om. Min första Världs Cup!

Men en helt problemfri resa blev det inte! Allt med flygen har gått helt problemfritt, men återigen så hade vi problem med hotellet. Men denna gången hade vi inte ens något hotell! våran bokning hade försvunnit någonstans så när vi kom till hotellet hade vi inga rum och det fanns inga rum att få. Efter tre timmars sittandes i baren på hotellet och fått i oss lite mat så lyckades de hitta ett hotell för oss. Men det var dock 60km ifrån München och bara 10km ifrån Österrikiska gränsen. Så efter att ha suttit i en buss och spelat kort i en och en halv timme så var vi framme där vi skulle bo. Jag, Michaela och Lotten delade runt och jag tyckte de va rätt roligt, då kunde man prata en massa.

På torsdagen var det PET på dagen och klädkontroll. Men innan de så gick jag bara runt och tittade på allt och så satt jag och spelade 500 tillsammans med Paul och Marcus och så passade vi på och äta innan PETen också. På eftermiddagen när vi kom till hotellet igen gick jag, Lotten, Michaela, Marcus och Sam in till centrum, ååh va myyysigt det va där!!! Vi åt lite glass, några tog ut pengar och så handlade lite vatten innan vi gick tillbaka upp för alla backar vi gick ner för på vägen ner. På hotellet gick vi till restaurang delen där alla andra satt och skulle precis beställa mat och satte oss med dem.

Fredag var matchdag. På förmiddagen gick jag bara runt och gjorde ingenting och sen åt vi lunch och spelade kort innan det började bli dags att göra sig i ordning. Men först var jag ju tvungen att kolla lite på herrarnas luftfinal och kolla på hur det gick för Lotten på hennes match innan jag började göra mig i ordning för min. Matchen gick dock inte min väg. Jag fick inte ihop det alls. Mitt arbete var jättebra och jag kämpade hela tiden, men poängen följde inte efter. Så jag var inte så glad när jag gick av banan. Det blev 410,0 och jag antar att det var helt okej för att vara första världscupen.

Efter matchen gick jag och Edman för att lämna in mitt gevär på servis hos Walther. Innan jag gick för att ta en fika tillsammans med Sam och Paul innan jag och Sam gick för att titta på Damfinalen och när Marcus hade PET på 50m banan innan jag hämtade upp vapnet och lämnade in det innan vi tog bussen till de nya hotellet vi skulle få bo på som denna gången låg inne i München. När vi hade bott in oss på rummen en stund så skulle vi gå och äta allihopa. Vi gick till en asiatisk restaurang precis runt hörnet från hotellet. Förutom alla oss från gevärsdelen så hade vi även med oss Marcus flickvän Judith och en Ungrare som känner Michaela och Paul.

På kvällen låg jag och pratade med Lotten fram till halv ett och det va jätteroligt även om det kanske inte va de bästa man kunde göra när man ska upp vid 4 för att åka med bussen till flygplatsen för att åka hem.

Flyget hem gick bra och jag var hemma i Sävsjö vid halv två. Då pratade jag med Leif och Linnea som var på skyttet innan jag och Linnea gick hem. Jag tog en liten powernap innan jag gick ut till några som spelade kubb och badminton. och på kvällen var vi ett gäng som hade pizzakväll som Leif bjöd på, vi hade de bara mysigt och roligt en stund tillsammans innan vi packade ihop och så var vi några stycken som gick in och tittade på film.

Jag är jättenöjd med min vecka i München. Även om resultatet på matchen inte var det jag ville så är jag jättenöjd över att ha fått vara med och lära känna de svenska laget ordentligt och ha kul med dem på årets största tävling. Allt har varit så mysigt och underbart att få vara med om och jag kan bara säga att jag längtar till när jag får åka med dem på tävling nästa gång!

Då är man 18 nu då! och jag har haft en så jättemysig dag!
Efter en lite långsam morgon så kom Linnea och knackade på dörren med blommor och choklad från henne, Bella och Angelica! Sedan gick vi och åt lite pizza från gårdagens mysiga pizzakväll som ett gäng att oss och Leif hade.

Vi spelade kubb tillsammans med Joggy i någon timme innan vi gick in och kollade på några finaler ifrån världscupen med Albin. (Mer om hur de gick för mig där kommer imorgon)

Familjen kom med bilen full med picknick som Linnea, Albin och Joggy följde med på. Det va jättemysigt och fint väder även om det blåste rätt mycket. Maten va jättegod och de va väldigt roligt. Vi gick tillbaka hem för att äta ostkaka med grädde och sylt och titta lite på tv.

Nu på kvällen har det blivit lite plugg, lite vanligt soffhäng och nu också ishockey.

Denna dagen har verkligen varit ett jättemysigt och bra sätt att starta året som 18åring❤

Då sitter jag på Landvetter och väntar på flyget som ska ta mig, tillsammans med Paul, ner till München. Jag ska nämligen göra min Världscup debut!

Jag fick frågan av förbundskaptenen redan i februari och efter att ha pratat med mina föräldrar tackade jag naturligt vis ja. Så jag tillsammans med sex andra svenska skyttar kommer att representera Sverige på vad som anses vara en av årets, världsligt sett, största tävlingar.

Det ska bli mycket roligt och lärorikt och så länge jag kan hålla nerverna i styr och lyckas skjuta avslappnat och precis som vanligt kommer detta gå bra och jag kommer vara mycket nöjd med min debut.

Jag skjuter på tävlingens första dag, alltså på fredag, men har redan PET imorgon. Hoppas att alla ni håller alla tummar och tår som finns för att det ska gå bra för mig.

Mer om hur det går för mig där nere kommer senare :)

Ps. Jag har fått mina nya Brills!!!