Nu har vi även spenderat vår månad i Nya Zeeland! Här är en del bilder från The West Coast på södra ön där vi spenderar vår sista vecka innan vi avslutar i Christchurch. Jag kommer att göra fler inlägg från NZ senare, finns en del på kameran som jag får ladda upp ner vi är hemma! Har inte haft någon dator med mig på resan, tyckte det var onödigt att behöva bära runt på den. Nya Zeeland har bjudit på ett fantastiskt landskap med allt ifrån vita stränder, gröna vyer och glaciärer! Skiftande väder, 26 grader och strålade sol till regn och 15 grader dagen därpå.

Om fyra dagar lämnar vi Nya Zeeland och flyger vidare till ett efterlängtat Thailand. Och som jag har längtat efter två av mina bästa vänner som möter oss på flygplatsen samma dag. Hoppas allt är bra hemma i Sverige! Vi njuter av vår resa på andra sidan jorden!

Här hade jag kunnat stanna länge, älskar stranden och storstaden runtomkring! Många fina butiker och gator! Australiens Miami 😍

På bussen på vägen hit träffade vi tre svenska killar ifrån Växjö och komiskt nog skulle vi bo på samma hostel! Samma kväll blev det Beerpong, där jag och Jonathan ägde hela gänget och därefter vår första utgång i Australien!

Middag i Sydney på en bar och restaurang som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Den låg bara några 100 meter ifrån vårt hostel Sydney Backpackers. God mat och trevlig personal! Vi träffade en tjej ifrån Sverige som jobbade på restaurangen. Hon hörde att vi var ifrån Sverige när vi skulle beställa vår mat, vi sa väl inte riktigt bolognese och pasta penne på rätt sätt! 😄

Idag besökte vi Sydney Opera house och Harbour bridge! Vi åt lunch på Guylian som även fanns på flera ställen i Sydney. Caféet låg precis vid Circular Quay och vi hade utsikt över Harbour Bridge medan vi åt! Efteråt gick vi en runda i The Royal Botanic gardens. Där fick vi bevittna ett fint litet bröllop som precis skulle börja när vi gick förbi.

Vi tänkte även besöka Taronga Zoo idag men vi hade inte tid eftersom att det stängde vid 5 och man behövde minst 3 timmar för att uppleva hela parken! Bra att veta i förväg!

Lördag tillbringade vi ännu en dag på Manly Beach med runt 25 grader. Vi har haft det ganska kallt i Melbourne och Canberra så vi njuter av att äntligen vara där solen är! På eftermiddagen bytte vi ut campinglivet mot storstaden. Vi lämnade av vår campervan och tog bussen till ett hostel med perfekt läge mitt i centrum i Sydney! Första kvällen fick vi se fyrverkerier på Darling Harbour, väldigt mysigt och ett perfekt sätt att starta lördagkvällen med!

Fredag eftermiddag spenderade vi på Manly beach. En stor strand med mycket surfing och fina restauranger. Tillsammans med Bondi ska den vara världens populäraste strand men vi båda föredrog Bondi Beach!

Middag åt vi på en mysig liten restaurang ovanför stranden, med väldigt goda pizzor!

Nu har vi kommit till en finare camping. Här är det lite dyrare per natt men det är det värt eftersom det märks skillnad jämfört med de andra campingarna vi varit på. Här finns pool och lekplats till barnen, flera tv och sällskapsrum, 500 meter till havet och flera badrum.

Förmiddagen har vi spenderat på en liten strand precis intill vår camping. Vi följde skyltarna mot havet och en led i skogen med fantastisk utsikt! Bra träningspass för benen! Vi var helt ensamma på stranden som kallas Turimetta Beach.