Just nu ligger jag här och återhämtar mina ben, som ni ser på bilden. Jag har benen i ett par slags byxor som fylls upp med lyft som sedan trycks mot benen, så det blir ett väldigt högt lufttryck. Detta ska hjälpa benen att återhämta sig bättre. Det finns så mycket olika finesser för återhämtning här så man vet nästan inte i vilken ände man ska börja, haha. Precis innan jag hoppade i dessa byxor stod jag med benen i isbad för att återhämta benen snabbare. Dessutom har jag tillgång till massage, naprapat och personer som kan göra mirakel ifall jag har nån känning nånstans! Så himla underbart!

Annars då? Allt rullar på bra här i San Francisco. Nu är det endast fyra veckor kvar tills skolan slutar, men jag åker antagligen hem några dagar efter att skolan slutat helt. Kan inte fatta att tiden har gått snabbt! Det kändes som det var igår jag kom hit lixom. Iaf, skolan går betydligt lättare nu, jag har kommit in i språket och förstår hur lärarna fungerar nu. T.ex. så gick mitt andra ekonomi prov såå mycket bättre än mitt första. På mitt andra prov fick jag lixom dubbelt så mycket poäng jämfört med mitt första prov. Tjoho!!

Dessutom på torsdag åker jag till Los Angeles på tävling!!!!!!! Min första utomhus tävling här i USA. Och jag ska springa 10000 m på bana! Det är första gången jag springer den distansen på bana, så jag är väldigt nervös. Dessutom känner jag mig inte i världens bästa form, då jag var superförkyld för inte så länge sen. Får så hur det hela går.

Kram Isabelle

I veckan drog jag på mig en riktig rejäl förkylning. På onsdagen efter morgonträningen kände jag att det började ömma till i halsen och det blev bara värre under dagen. På torsdagen vakande jag upp med utan röst, så det blev ingen träning för mig utan raka vägen till sängen istället för att vila. Rösten kom så småningom tillbaka under dagen, men fortfarande hes. I fredags blev det bättre, men kände mig fortfarande sjuk... Så himla dålig tajming att bli sjuk precis nu: dels har jag ett viktigt prov på måndag som jag måste plugga till, dessutom har min höft precis blivit bra och jag har kunnat börja springa igen. Jaja, bara vänta till jag blir frisk.

Idag (lördag) jogga jag i 30 min för att känna hur det kändes och för att hålla igång benen. Kändes väl sådär kan jag säga. Resten av dagen har bestått utav plugg. Jag och några tjejer från laget tog bussen till ett jättemysigt café och pluggade i flera timmar. Resten av kvällen ska jag försöka ta det lugnt och bli frisk.

Btw, idag var det första gången jag åkte buss helt själv har i San Francisco. Nu känner jag mig lite säkrare och förstår hur bussystemet fungerar.

Glad påsk på er! Hoppas är er påsk har varit toppen och att ni snart får lite vår i Sverige.

Jag har inte gjort något speciellt under påsken, förutom idag då (söndag). Jag och några tjejer från laget bestämde oss för att åka ner till downtown till San Framciscos opera hus. Där hade de ett påsk firande med mycket sång, lite historia kring Jesus och lite bedjande. I början var jag lite skeptisk till det hela eftersom jag inte firar påsk ur ett religiöst perspektiv. Men när det hela drog igång var det faktiskt ganska häftigt, framförallt alla sånger som de sjöng. Sångerna var så mäktiga så jag fick gåshud över hela kroppen. Mässan höll på i cirka 1 och en halvtimme, sedan efter det gick vi till ett lunchställe. Jag var superhungrig, så maten smakade extra gott. Resten av dagen pluggade jag på, då jag har ett förberedande quiz imorgon inför det andra provet som äger rum den 4 april i microekonomin.

Btw, hittade jag ett supercoolt nytt pluggställe!!

Övriga veckan av Spring Break bestod av massa träningar, inte så mycket plugg och massa Parneviks tittande.

Förutom det så åkte hela track and field teamet till en grund skola med barn från 6-12 år för agera track and field coacher. Det var en varm och solig dag utan skugga med massa barn som lyssnade men som också inte lyssnade. Det var en annorlunda dag, men samtidigt kul. Barnen här är så annorlunda från hemma, men jag kan inte beskriva på vilket sätt.

Vi hade också en team building sak med hela track and field laget en dag under lovet. Vi alla skulle åka ner till stranden och bygga sandslott med temat: San Francisco. Det laget som gjorde bäst skulptur vann, haha. Väldigt konstig uppgift och det var typ ingen som ville göra det.

På lördagen var en tidig morgon, då hela laget skulle på tävling i Sacramento, cirka två timmar från San Francisco. Eftersom jag har haft problem med höften skulle jag inte tävla, men alla skulle följa med ändå. För mig gjorde det dock ingenting, eftersom det skulle vara varmt och sol hela dagen. Dessutom älskar jag att kolla på när andra tävlar, det är så peppande. Jag tränade där på morgonen tillsammans med några andra från laget som inte heller skulle tävla och hade sedan resten av dagen att bara njuta av solen. Kanske njöt lite för mycket, för när jag kom hem såg jag att jag var röd i hela ansiktet och på ena armen. Måste använda solkräm nästa gång. Iallafall, alla gjorde bra ifrån sig på tävligen och jag tror alla var nöjda.

Ha det så bra!

Kram Isabelle

Efter halva terminen har man Spring Break här i USA, då är man ledig i en vecka från skolan. Då brukar många resa hem till sina familjer eller resa någonstans med sina kompisar. Vi i teamet fick iallafall första helgen lediga till att göra något kul, för under veckan var vi tvungna att vara på campuset för gemensamma träningar samt andra aktiviteter. Men iallafall, jag och Tatjana (en tysk tjej) bestämde oss för att dra till Santa Cruz som ligger cirka 1,5 h med bil söder om San Francisco. Jag har hört att det ska vara en väldigt mysig stad nära vattnet. Vi bokade hotell samt buss ner dit, men bussen var vidrig. Vi valde en billig buss för att spara lite pengar, men bussen stank och busschaffören var otrevlig.

När vi kom fram gick vi direkt åt lunch för vi var så hungriga. Vi gick till ett brasilianskt ställe kallat Samba Rock Aqui Cafe, där de serverar något smoothie liknande gjort på aqui bär i en skål tillsammans med granola och färsk frukt. Det var supergott! Efter det gick vi direkt till hotellet och sedan gick vi på en liten upptäcksfärd runt i stan. Till vår besvikelse regnande det, det var kallt och blåsigt, vilket gjorde oss på dåligt humör. Så vi åt en snabb middag och gick tillbaka till hotellet och relaxade.

För att muntra upp stämningen lite bestämde vi oss för åka upp till Redwood Forest för att testa på canopy dagen efter. Redwood trees är världens högsta träd och canopy är en slags linbana mellan träden väldigt högt upp. Vi började med en god frukost på The Buttery och klädde sedan på oss alla kläder och regn kläder vi hade för att hålla oss varma och torra för att sedan ta en buss upp till stället. När vi väl kom fram traskade vi runt lite i skogen först och kollade på de stora träden och sedan gjorde vi the canopy. Jag har gjort något liknande i Costa Rica förrut men det här var mycket högre upp. Jag som är höjdrädd också tyckte det var extra läskigt. Men annars var det häftigt!! Vi åkte sedan tillbaka till hotellet för lite träning innan middag. Vi hittade en italensk resturang med världens godaste pizza jag någonsin ätit. Vi avslutade kvällen med glass.

Dagen efter började vi dagen med löpning och sedan frukost på The Buttery igen. Typ världens mysigaste café. Till skillnad från de andra dagarna vi varit här var det äntligen sol. Staden blir så mycket finare och inbjudande när det inte är regn och kallt. Vi strosade sedan runt i staden tills bussen hem till San Francisco skulle avgå. Denna gång en mycket frächsare buss och mycket trevligare busschafför.

Kram Isabelle

Tiden går så himla snabbt. Redan påsk liksom, och om två månader åker jag hem till Sverige. Som sagt, tiden går så himla snabbt men ändå långsamt. Ska ändå bli skönt att komma hem under sommaren och känna på den svenska luften och träffa familj och vänner, för att sedan komma tillbaka till hösten. Saknar Sverige och mitt hem där väldigt mycket, men försöker ändå se det som en lärdom att vara borta så länge och helt själv. Jag hoppas att det kommer att ge mig nånting.

Idag är det skärtorsdag och påsken har officiellt börjat. Jag brukar inte fira påsk, så för min del spelar det ingen roll om jag är i USA eller i Sverige. Oftast under påsken brukar jag vara iväg på träningsläger. Men iallafall, eftersom vi har många olika nationaliteter i teamet (tyskland, polen, kanada, england, australien och usa) så firar vi alla påsken på våra egna vis. Några går till kyrkan idag, imorgon och på söndag och andra firar inte påsk alls. Det är också många kineser på skolan som inte firar påsk i överhuvudtaget. På söndag ska jag faktiskt till kyrkan med alla tjejer i laget för något slags påskfirande, fast det är mest för att vi ska äta brunch/lunch tillsammans efteråt på ett jättegott ställe.

Idag var alla lektioner inställda efter klockan fyra, så man kan säga att det har varit en halvdag idag. Imorgon är också alla lektioner inställda. Men eftersom jag varken har lektioner på tisdagar eller torsdagar så gjorde det mig ingen skillnad, förutom imorgon då. Ska bli sååå skönt med en ledig dag imorgon. Idag har jag iallafall haft en bra träning på morgonen, sedan ett besök hos kiropraktorn och efter det lite plugg i biblioteket med Tatjana. Efter plugget gjorde jag dagens andra träning, för att sedan gå till det berömda food truck stället The Off Grid nära oss. Varje torsdag kommer det jättemånga food trucks till Haight Street (precis där Golden Gate Park börjar) och de har gudomlig mat. Det var första gången jag var där och jag åt en California Burrito BBQ (Pulled Pork, Pommes Frites, Bacon, BBQ sås och cole slow). Väldigt god. Sedan delade jag en kompis på en Donut.

Glad Påsk på er!

Kram Isabelle ​

Det var ett tag sen sist!! (Om man inte räknar med det förra inlägget jag publicerade nyss)

Vad här hänt sen sist då?

- Ingrid har varit här!!! (Superkul!!!)

- Jag har tagit bort en av mina kurser för den var för svår. På mitt schema har jag (eller hade jag) engelska, matte och microekonomi, men matten var alldeles för svår för mig. Eller rättare sagt läraren var hur dålig som helst på att förklara så jag fattade absolut ingenting vad han pratade om. Dels är läraren kines och har en väldigt svårförståelig accent plus att han pratar så himla tyst. Även fast jag satt på första raden i klassrummet så kunde jag ändå inte höra honom.

- Jag har haft prov i ekonomiklassen, vilket jag tror gick väldigt dåligt. Jag har också haft en inlämning av en argumentativ uppsats i engelskan, vilket fick väldigt bra!

- Träningen har gått väldigt bra än så länge, tills jag denna vecka fick problem med höften. Så denna vecka har jag inte fått springa alls, endast cyklat och crosstrainat. Detta är väldigt tråkigt då jag egentligen skulle ha tävlat i helgen. Men höften känns betydligt bättre, efter en massa behandlingar, sänkas hoppas innerligt att jag får springa imorn!!

Ha det bra så länge!

Kram Isabelle

För cirka 20 dagar sen var en av mina kompisar hörnor besök över några dagar. Det va sååå kul att se henne ä, eftersom jag inte sett henne på cirka 5 månader. Just nu är hon i New York och jobbar som aupair. Hon varit där i ett halvår nu och hon ska vara där ett halvår till.

Som sagt, superkul att ha henne här ett tag och visa henne runt i staden och på campuset. Så skönt att kunna prata svenska med nån, och även ta igen all den tid vi har missat medan hon har varit i New York. Vi passade på att turista också. Bland annat hyrde vi cyklar och cyklade över Golden Gate Bridge och vidare till en liten stad där vi köpte världens godaste glass. Sedan tog vi färjan tillbaka till San Francisco. Vi vandrade också upp till Twin Peaks, som sägs ska ha jättefin utsikt över hela city, men blev lite besviken när vi väl kom upp dit. Hade trott på finare utsikt.

Det ända jobbiga var att jag hade skola och massa träningar medan hon var här. Så emellanåt fick klara sig själv. Jag skickade iväg henne på massa turist saker hon kunde göra själv, haha.

Här kommer lite bilder från när hon var här.

Ha det så bra!

Kram Isabelle

Imorgon är min första tävling här i USA!!!!! Min första på väldigt väldigt länge.

Vi kommer att åka till Seattle imorgon bitti (vi lämnar skolan 6.00!) och flyget går 8.30. Sedan springer jag 18.05 på fredagskvällen. Det ska bli väldigt spännande, eftersom det är min första tävling på länge så jag har ingen aning om hur formen är. Men det är kul att vara igång igen, med tävlandet. Jag ska tävla 5000m, på en inomhusbana (16 varv).