Hi loves! Dette indlæg vil handle om "Junk Food" erstatninger, der kan spises i kæmpe mængder uden, at det er nødvendigt med skyldfølelse. En livsstil handler om vanesag... Og at tænke! Hvis du tror, at du undgår fedme og en usund livstil ved at "forkæle" dig selv lidt ekstra her og der ved hjælp af væmmelige sødemidler, slik uden animalsk gelatine eller andre særheder? Så tager du fejl. Jeg pointerer det igen, da det ikke kan siges nok; højt industrielt forarbejdet mad, er uanset det rene helvede. Det vil dig kun det værste, og have dine penge, uden at tænke det mindste over risikoen af helbred. HVIS scenariet nu er, at du er på en slankekur der virker, og du lever af sødemiddel - Skal du absolut ikke tro, at det er godt. Det er det rene gift at indtage. Der er meget andet at påvirke, end sidebenene ;) Men jeg vil gå mere i dybden med det i et senere indlæg med fokus på aspartam, som er det sødemiddel, jeg har mindst tillid til. Man kan/vil dog næsten aldrig undgå alle de forfærdelige ting der kan være i fødevarer, men lav nu bare maden selv - også snacksene, så ved du i det mindste, hvad der er i. Som Rory Freedman og Kim Barnouin siger "Acceptable junk food that will make your nipples hard."


10 brunch pandekager

- Soyamælk vanilje (1,5 deciliter)

- Havregryn (efter behov)

- Yoghurt mælk, soya el. skyr (ca. 1 deciliter)

- 2 modne bananer

- Tilføj evt. valleproteinpulver (efter behov - urtekrams kan anbefales!)

- Steges i kokosolie for en sødere smag

Chokolade

- Naturligvis, er 70 - 85% chokolade fyldt med antioxidanter og kan spices op med mint, orange, knas osv med intet eller lavt indhold af tilsat sukker

Kakao

- Økologisk ris/soya drik med kakao med lavt, eller intet sukkerindhold

Popcorn

- Hjemmelavet popcorn fra urtekram

Vin

- Økologisk vin uden sulfitter

Is

- Friske soya is fra Naturli' (kan købes nærmest alle steder)

Chips

- Kartoffelskiver på brandepande m. olie og flagesalt


​Lakrids

​​​- Lakridsrod eller evt. mandler med lakridspulver will do the job ;) 



Der er absolut ingen nødvendighed i at købe slik, der indeholder alverdens lort man ikke kender til, når man kan tilfredstille den søde tand, nemt, billigt og sundere. 


Xo

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Likes

Comments


Nu bliver jeg endelig snart de længe ventede 18! Jeg går en tid i møde hvor kørekort og lejlighed er i den nære fremtid. Jeg har egentlig tænkt mig at gå imod normen ved at holde festen for familie og nærmeste kun, da jeg helst vil undgå fulde mennesker og traditionen for de 18 shot. Som nævnt i forrige indlæg, er jeg ikke den vildeste festabe, og det bliver jeg nok heller ikke selvom jeg pludselig er "legal". (Dog skal jeg ironisk nok skal i byen dagen efter min fødselsdag, men kun fordi det er en halloween fest, så kan det gå ;))

Jeg ved godt, at jeg er lidt af en freak hvad det angår, men jeg ELSKER virkelig halloween og gyserfilm! Faktisk så meget, at det er de eneste film jeg ser.. Hele oktober er halloween i mine øjne og det er absolut min ynglings tid på året! Jeg er så heldig at have fødselsdag d. 28 oktober, så det er oplagt at have et halloween tema. Der er vitterligt heller ingen større sorg for mig, end at man ikke går så meget op i halloween i Skandinavien og at gå ned i Blockbuster for at låne gyserfilm, er ved at være en sjælden ting.. Dog må begejstring holdes ved at pynte op alligevel og se lidt ekstra gyserfilm!



Interior Wishlist:

Links til de forskellige ting kan findes her:

Herstal glas, Sengegavl, CHAMBORD kaffebrygger, Night & Day sengesæt, Toiletbord fra IKEA, Champagnekøler, Kobber bestik, Ghost chair & CHAMBORD tekande.




Xo

Likes

Comments

Hey guys! Dette indlæg vil handle om disponering af tid og dårlige vaner. Jeg mener selv, at jeg er en meget "laid back" person, som ikke stresser over ret meget. Dog elsker jeg at have travlt. Jeg elsker at opnå en masse, og have en del at gå igang med! Derfor forekommer der ofte ambivalente følelser omkring identitetskrise, om hvorvidt jeg er et 'A' eller 'B' menneske, haha, men det en anden snak. Oh well, uanset hvor hektisk hverdagen kan være, formår jeg alligevel at få udført hverdagens gøremål. Jeg vil dele mine tips og tricks til at have mere tid i en travl hverdag, stresse mindre over små ting og vedligeholde træning og en sund kost.

1. Meal prep - Lav en realistisk madplan over ugen (ikke imens du er sulten selvfølgelig) og spis efter den. Lav mad til to-tre dage af gangen, så undgår du at komme til at "snacke" dig mæt fordi sulten presser så meget på, at det er uoverskueligt at lave mad. Med realistisk mener jeg, at der ikke skal fokuseres på at spise lidt! Man skal sgu have noget brændstof, så man kan ace igennem dagen, men lad dog være med at regne i kalorier, tænke protein fitness "diller", spise light produkter fyldt med sødestoffer og til sidst, men ikke mindst; hold dig fra højt industrielt forarbejdet mad så meget som muligt. Der skal sgu mad til at komme igennem en lang dag, og man tager ikke på, hvis man bruger hovedet omkring hvad man putter i munden og kun spiser, når man er sulten.

2. Stå tideligt op (you snooze, you loose) - Jeg er typen der tit kommer for sent, og ELSKER at sove længe (guilty pleasure), så dette punkt er meget relevant for mig! I mit tilfælde fungerer det bedre, hvis jeg kun sætter én alarm, så jeg vender mentaliteten til, at jeg bliver nødt til at stå op, når jeg hører den. Hvorimod hvis jeg ved at der flere alarmer, snoozer jeg igennem det hele...

3. Stop med at sige "jeg har ikke tid" ​- Værste vane af alle! Oftest ER der tid! Det kan godt være at du arbejder, skriver en aflevering eller laver nogle andre ting; men overvej igen hvor mange gange man falder fra. Overvej hvor mange gange man kommer til at logge på Facebook og bliver ufokuseret på sit arbejde og tænker, at man "bare lige skal have en pause", som bliver til minutter, der bliver til en halv time, der bliver til en time osv. Få nu ting gjort! Det smutter også nogle gange for mig, at jeg kommer til at kigge på noget andet end det jeg skal midt i et modul, men det sker mindre og mindre jo mere jeg er bevidst om problemet. Overvej, hvis du brugte alt din tid i skolen på skole, så ville der altså bare være meget mere tid. Brug din tid fornuftigt, og der kommer pludseligt meget mere af det.

5. Træning - Jeg foretrækker at træne efter skole, så jeg ikke når hjem og ligge mig først. Der er nemlig dér, det går galt. Jeg er lige kommet tilbage i en god rutine med træning, hvor jeg træner ca. 3-5 hverdage og så omhandler det 30 - 60 min af min tid, ja så lidt tid ER nok, hvis man ikke bruger tiden hver gang på selfies og instagram. 

6. Weekender - Uanset hvor meget det rent faktisk generer mig, træner jeg næsten aldrig i weekenderne. Man begynder virkelig at mangle det, når man bliver vant til det. Jeg fokuserer på at slappe af, være sammen med familie og få lavet nogle afleveringer. Jeg prioriterer faktisk ikke engang at gå i byen... Ikke fordi jeg "restricter" mig selv, men mere fordi jeg simpelthen næsten aldrig har lyst. Hver eneste gang jeg har trådt ud af døren, fortryder jeg og ville meget hellere bare have været hjemme, som tiltrængt. Jeg kan desuden heller ikke se formålet i natklubbens skumle toner, "jagten på kød" og så højt "musik", der ikke engang er musik at man ikke engang kan have en samtale. Hver sine lyster :) 


Xo 


Likes

Comments

Love, style and bad habits. Written by some badass french women; Anne Berest, Audrey Diwan, Caroline de Maigret and Sophie Mas who writes about: How to dress, attempt to behave themselves, culture and attitude. I have personally picked out some of my favourite parts of the book.


When you can have everything: 

* "She doesn't wear a gold watch that costs as much as a fancy car, in fact she doesn't own a fancy car."

* "She doesn't carry an enormous designer bag."

* "It's her personality that sparkles and nothing else: the signs of intellectual wealth."


A mother's advice on love (To be passed on, whether or not you have children): 

* "Always be prepared, he could be just around the corner."

* "Love is not alone enough. You have to work at it." 

* "Age should never be an excuse to go early to bed." 

* "Be financially independent, so that you love only for love."

* "When you no longer want to love each other, it's that you're still in love. When you still want to love each other, it's that you've fallen out of love." 

* "If he's right, he'll come back at a gallop."

* "Just because you only have on life, doesn't mean you should be afraid of wasting it."


​Cool or cold?

* "When invited to parties, be the last one to arrive. Sip your champagne, but never get too drunk."

* "Always look as if you are gazing at the sunset. Even during rush hour in the Metró. Even when picking up frozen pizzas at the supermarket." 

* "When on the phone, no need for small talk - "Hi how are you." Get to the point. Hang up as soon as you have the answer. End all of your calls with - "See you later." even with people you won't see for a year."


​Hard to admit.

* "She often pretends her child is sick in order to get out of dinner parties that will bore her to death." 

* "'She doesn't balk about changing diapers but she never mentions the nasty details."

* "She occasionally let her children sleep in her bed, especially because all the parenting books ever written forbid it and because she likes to stand out from the crowd . . ." 


Xo 


Likes

Comments