Vår buss mot Gisborne gick inte förrän klockan två i eftermiddags så vi passade på att besöka mitt favoritställe i Rotorua, nämligen Polynesian Spa. Det är så mysigt på detta spa (om man bortser från alla skrikande fiskmåsar). Idag lyxade vi till det och köpte till private pool med utsikt över sjön. Den privata poolen var verkligen så mysig och fantastiskt fin, värt varenda dollar. Efter någon timme på spaet åt vi lunch innan vi hoppade på bussen mot nästa destination. En perfekt start på dagen innan en lång bussresa.

Idag har vi besökt Hobbiton, det känns nästan som ett måste när man är på Nya Zeeland. Det är verkligen coolt att se hur de har byggt upp det och hur otroligt mycket detaljer det finns. Omgivningarna är så fina och det ser verkligen ut som på film. Det enda vi tyckte var negativt var att det var ett väldigt pressat tidsschema och allt gick väldigt snabbt, vi hade gärna haft lite längre tid att titta omkring. Den guidade turen avslutades på The Green Dragon puben som är med i filmerna och det var lite coolt att sitta där, ett bra avslut!

Dagens utflyktsmål var Waihieke Island som ligger 40 minuter utanför Auckland med båt. Ön var helt underbart fin, det kändes verkligen som en liten paradisö. Vi började med att gå en promenad längst kusten vilket det var väldigt backigt och svettigt en varm sommardag. Någon timme senare kom vi äntligen till en badstrand och det var verkligen efterlängtat. Efter nån timme på stranden gick vi en lite enklare väg tillbaka till färjeterminalen och på båten tillbaka somnade jag gott, hehe.
En väldigt underbar dag helt enkelt.
Imorgon står Hobbiton på planeringen!

Att försöka förklara gårdagen i ord känns nästan omöjligt. Oj vad mycket känslor och glädje. För igår var ju den stora dagen jag har sett fram emot i fyra månader.
Dagen började med att jag tog morgonflyget upp till Auckland och landade där vid halv tio. Glad och sprallig påbörjade jag den långa väntan. Oskars flyg var beräknat att landa vid elva men blev över en timme försenat vilket gjorde att det kändes som en halv evighet. Tror dessa timmarna var några av de längsta i mitt liv. Vid tvåtiden när jag nästan höll på att spricka av längtan såg jag Oskar komma ut i ankomsthallen. Det ögonblicket av total lycka tror jag inte går att beskriva, det måste upplevas för att man verkligen ska förstå. Efter några glädjetårar, en underbart lång kram och några minuter att bara smälta allt satte vi oss och åt. För jag tror att vi båda behövde lite tid att smälta det innan vi kunde åka in mot stan.  På kvällen delade vi en pizza och handlade innan vi slocknade i varandras armar, ojojoj vad jag har saknat det. Det var min gårdag och jag tror att jag kan kalla mig världens lyckligaste flickvän nu.

Det känns verkligen konstigt att efter nio veckor lämna Moana Lodge. Samtidigt kan jag inte riktigt fatta att jag faktiskt varit här så länge. Jag har verkligen trivts som fisken i vattnet att bo i Plimmerton. Perfekt att bo så nära Wellington men ändå bo vid havet och i lite mer lugn och ro. Jag kommer verkligen sakna hostlet för det känns lite som ett hem, men framförallt kommer jag sakna Alisa som jag jobbat med varenda dag. Men om bara några veckor möts vi upp igen! Jag kommer definitivt inte sakna min rumskompis, men man kan väl inte komma överens med alla...
Så tack Plimmerton för denna tid & på återseende!
För imorgon är det dags för mig att ta flyget upp till Auckland och efter fyra månader äntligen få krama på min underbara pojkvän. Har nog aldrig längtat så mycket efter en dag och jag tror inte att en vecka har gått saktare än denna heller...
Men nu börjar nästa äventyr!

3 saker jag saknar med Sverige:
- Familj & vänner
- Kunna gå runt i pyjamas hela dagen
- Maten

3 saker jag har lärt mig under resan:
- Göra vad jag själv vill & stå upp för mig själv mer
- Att kläderna går att använda längre innan de behöver tvättas.
- Sova i ett rum med massa främlingar.

3 saker jag älskar med Nya Zeeland:
- Naturen
- Människorna
- "No worries" attityden som alla har

3 maträtter jag saknar:
- Stuvade makaroner & köttbullar
- Knäckebröd med ost & paprika (räknas det?)
- Tacos

3 saker jag ser fram emot:
- Att Oskar kommer nästa vecka!
- Hobbiton

- Hoppa fallskärm
- Barristakurs
- Tatuering
(kunde inte välja bara tre..)

3 saker jag inte visste innan jag åkte hit:
- Att maten faktiskt är så dyr som den är här
- Att vädret är så skiftande
- Att den nya zeeländska dialekten låter lite rolig

Mina 3 favoritplats hittills:
- Wellington
- Taupo
- Rotoruas spa

Vi har pratat om att gå den långa hiken nästan enda sedan jag kom till Plimmerton och idag tog vi tag i saken. Vi packade våra ryggsäckar och smörjde in oss i solkräm. Utsikten var verkligen fantastiskt och på ett ställe kunde vi till och med se till sydön. Vi svor bitvis över den steniga terrängen men lite över fyra timmar senare satt vi trötta och nöjda på tåget tillbaka. Det var kul för ungefär halvvägs satt ett äldre gäng och grillade korv så vi satt där en stund och åt korv med dem, väldigt spontant haha. De var supertrevliga och var och hälsade på släkt och barnbarn här i Nya Zeeland.
Jag kan verkligen inte annat än älska detta underbara land.

Idag, 1 januari 2017, är en väldigt speciell dag. Inte för att det är den första dagen på det nya året utan för att idag firar jag ett halvår med världens bästa pojkvän. Tiden flyger iväg när man är lycklig. Dessa långa fyra månader utan min andra halva har varit tuffa precis som vi visste att de skulle vara. Saknaden efter någon annan kan verkligen vara enorm. Men av den långa tiden återstår endast 13 dagar! Om 13 dagar börjar ett nytt stort äventyr som kommer bli helt fantastiskt (om min magkänsla har rätt).
Mitt liv har alltid varit lite knasigt när det gäller timing på saker så jag blev knappt förvånad när jag hittade min stora kärlek precis innan jag skulle åka till andra sidan jordklotet. Men äkta kärlek rostar ju inte (haha klyschigt jag vet) så då är det lika bra att fullfölja sina drömmar och åka till andra sidan jorden ändå. Sedan har jag ju den enorma turen att min kärlek kommer hit.
För jag tror att om man verkligen hittar rätt person så löser man allt omkring. Allt känns bara så enkelt och rätt. Ibland behöver kärlek inte vara så himla komplicerat. 13 dagar kvar, it's a piece of cake!

I fredags efter jobbet satte jag mig på ersättningsbussen in till Wellington för en eftermiddag i city. Jag mötte upp Fanny (så kul att träffa henne igen!!), en vän till henne och två killar vi flög från Köpenhamn till Auckland med. Jag, Fanny och en annan tjej reste ihop de första månaderna så det var så kul att prata om vad som hänt sedan i början av november. Gud vad tiden flyger iväg! Fanny hade spontanbokat en tatueringstid så jag och hennes kompis Karin följde med henne. Tatueringen blev superfin! Efter det satte vi oss på Ekims Burgers då vi hört mycket gott om dem och våra magar kurrade rejält vid detta laget. Supermysigt ställe att sitta på en fin solig dag och stället var väldigt coolt. Burgarna var väldigt goda men många i gänget tyckte de var alldeles för starka men jag älskar stark mat så de föll mig precis i smaken. Jag valde en med bacon, guacamole & salsa som det var riktigt sting i. Helt klart värt ett besök och med tanke på hur mycket mat man fick var det även väldigt prisvärt.

Adress: 257 Cuba St, Wellington

Häromdagen när både jag & Alisa var väldigt sega efter jobbet så kom vi överens om att vi borde göra något vettigt av dagen. Så sagt och gjort hoppade vi i skorna och började promenera. I början var vädret väldigt molnigt men vi hade vädergudarna på vår sida förefter halva rundan tittade solen fram och molnen seglade bort. Plimmerton & Nya Zeeland är så himla vackert, jag slutar aldrig förvånas över denna underbara natur. 2 1/2 senare var vi vid Alisas hus och där fikade vi på (HEMMAGJORDA PEPPARKAKOR!!) innan jag promenerade den sista halvtimmen hem och kände mig mycket bättre. Sedan kunde jag med gott samvete bädda ner mig under täcket med en bra film.