Header

Fredagscirkeln blev en riktig svettfest och jag tror jag fortfarande eftersvettas haha, men hur härligt att få börja helgen på det sättet? Bästa känslan om du frågar mig! Behöver ni inspo till helgens träningspass har ni det här:

1. Good mornings x15
2. Bent over row x15
3. Step ups x15 på varje ben
4. Kettlebell sumosquat x15
5. Rope pull to face x15
6. Burpees x15

Kör alla övningar back to back och vila ca 1,5 minut efter sista burpeen. Kör cirkeln 5 gånger och avsluta sedan med 10 snabba intervaller på löpbandet 30x30 sek. Jag kan erkänna att träningsvärken jag dras med idag var inte speciellt peppande att springa intervaller med.. det gick riktigt trögt, men jag gjorde det i alla fall och det är huvudsaken :)

KÖR HÅRT!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

God morgon och glaaad fredag <3 Idag vaknade jag verkligen med träningsvärk i hela kroppen... tidigare har jag gillat det lite grann, ni vet som ett kvitto på att man gjort något bra, men nu för tiden blir jag bara irriterad och ibland kan det hindra mig från att köra ett pass som jag redan planerat in. Träningsvärk för mig är som ett kvitto på att muskeln är otränad och det gillar jag inte riktigt haha :-P Just idag känns det okej, så jag ska strax sticka iväg och köra en helkroppscirkel och några intervaller, känner mig sjukt pepp!!! :-P Hoppas ni får en skön fredag mina vänner, KRAM

Likes

Comments

What's cookin'? I vårt kök lagas det väldigt mycket sötpotatis.. i alla olika varianter. Hetsen kring sötpotatis har ju pågått ett tag och jag har inte tröttnat än haha.. det är ju så sjukt gott. Förutom att det är gott så är det en riktigt bra kolhydratskälla och snäppet bättre, om man ser till näringsinnehållet, än potatis. Det är absolut en s.k. superfood och är rik på C-vitamin som boostar vårt immunförsvar.

För mig är sötpotatis en stor favorit och jag brukar alltid rosta den i ugnen med olika kryddor och antingen så mixar jag den till en slät puré, skär upp den i klyftor eller så gör jag som ovan: delar den på mitten, så blir det som bakad potatis :)

More sweet potato to the people ;)

Likes

Comments

God morgon på er <3 Kom nyss hem från ett riktigt bra benpass på gymet. När jag inte kör högintensiva cirklar så kör jag oftast tunga styrkepass emellan, för att bli starkare. Cirkelträning gör en inte så mycket starkare, därför behöver man köra rena styrkepass för att sedan kunna öka vikterna i cirklarna. Hänger ni med? :-P Idag blev det 100 benböj med så få set som möjligt och jag klarade det på 7 set och sedan avslutade jag med 3 dropset i sumosquats med kettlebells. Alltså kontakten i rumpan är magisk haha :-P

Jag har nyss ingått ett samarbete med Proteinworld, och de som följt mig ett tag vet att jag inte riktigt är ett fan av tillskott egentligen. Jag är mer för riktig mat och med tanke på att jag inte ska tävla eller har något speciellt mål med min träning (förutom att bibehålla en aktiv livsstil och en bra kosthållning) så behöver jag inte proppa i mig med massa tillskott. Jag har dock på senare tid, av olika anledningar, haft svårt att få i mig den mängd protein min kropp behöver och har bestämt mig för att testa det här proteinpulvret från Proteinworld och det är sååå gott! Smakar som vaniljglass :) Detta proteinet är både vegetariskt, glutenfritt, sojafritt och det innehåller inget aspartam. Det är det viktigaste för mig, att det inte är fullproppat med massa skit!

Nu? Promenad och lunch med en kompis! Ha en fin dag<3

Likes

Comments