Contains affiliate links

Idag är det fredag (!!!) och ännu en skolvecka har swishat förbi. Det går verkligen så himla snabbt, och det känns som det inte alls är långt kvar tills det redan är höstlov. Har väldigt roliga planer för den veckan, men kommer avslöja det när det börjar närma sig lite mer, hehe (jobbig person, ja).

Än så länge har min dag iallafall bestått av skola en stund (en kort sådan), samt att jag har ätit väldigt god middag med familjen. Hann även med att umgås med Alice & Elli ett tag efter skolan, vilket alltid är jättemysigt. Förutom det har jag tillåtit mig att bara koppla av hela eftermiddagen, för sådana stunder behövs verkligen ibland.

T-shirten hittar ni HÄR

Och förresten, på tal om höst: har ju hört att rött ska vara den nya "it-färgen", vilket absolut inte är något jag klagar över. Har börjat älska att klä mig i rött, och vill i princip att HELA min garderob ska bestå av det just nu.

Precis som både idag och resten av veckan så spöregnade det nästan precis hela fredagen igår. Trotsade dock det, och var ute och gick i skogen med Alice efter vi slutat skolan. Var ute och pratade om allt och ingenting i nästan 1,5 timme, vilket var så himla mysigt och skönt.

Väl hemkommen åt jag go-middag med familjen. Lax är, och har alltid varit en stor favorit hos mig, tycker det är så otroligt gott. Lagom mätt la jag mig därefter i soffan, kollade Wahlgrens värld (en till favorit) och bara njöt av att det äääntligen är helg.

Sitter nu och har håltimme och drömmer mig tillbaka till denna goda middag med min fina mamma häromdagen. Det var bara vi hemma, så efter jag slutat jobba bestämde vi oss för att ta vara på en av de sista sommarkvällarna för i år och äta ute istället för att laga något hemma. Tråkiga jag beställer nästan aaallltid samma när jag är på restaurang, men det är ju i och för sig av en anledning, haha ;)

Hörni hörni hörni, vad jag mår bra just nu. Först och främst: det är FREDAG!! Inte nog med det så har jag sovmorgon till elva, och slutar sedan redan vid två - faaantastiskt. Känner mig faktiskt bara allmänt pigg och glad, vilket jag tror både beror på att jag kommit igång bra med träningen, samt all den D-vitamin jag fick i mig förra veckan (den man absolut inte fick av den svenska sommaren i år dårå :-)). Och på tal om D-vitamin, så har min familj bokat en resa tillsammans. Är SÅ tacksam, för att ha något lite större att se fram emot denna gråa hösten vi har framför oss tror jag kommer göra himla gott för både mitt humör och mående.

Annars då? Detta var det min frukost bestod av imorse. Har ju aldrig orken (eller tiden) för sånt här annars eftersom jag nästan alltid börjar skolan tidigt, så får ju passa på att lyxa till det när jag väl har tid. Enkelt, och väääldigt gott!

Hejsan hoppsan! I skrivande stund sitter jag och slänger i mig det sista av min frukost, samtidigt som jag har sminkborsten i högsta hugg (haha yelp). Alldeles strax ska jag bege mig till skolan för att genomgå den längsta dagen på hela veckan. Går nämligen till 16.40 idag, vilket känns laaaagom roligt i detta nu. Tänkte berätta att vädret inte ser ut att bli något vidare heller, men sådär mycket borde jag inte klaga. Även fast jag hellre hade velat kunna gå klädd precis som på bilden nedan... Åh, vad jag redan saknar Grekland!

Som jag nämnde i förra inlägget var vi på en båtutflykt under en av dagarna i Kreta. Dock känns det en aningen avlägset med tanke på att det var 4 dagar sedan, samt att jag till och med nu är hemkommen från Grekland. Spelar i och för sig inte så stor roll tycker jag, för stället vi besökte är ju fortfarande lika magiskt och fint som det var då, right? ;)

Dagen började med att vi blev upphämtade med en buss, som sedan körde oss till färjan vi skulle åka med. Tillsammans med vääldigt många andra människor tillbringade vi ungefär 1 h på båten innan vi kom fram till första stoppet: Gramvousa. Tanken var att följa med en guide upp till ett berg och titta på den fina utsikten, vilket också är det platsen är mest känd för, men att snorkla i det kristallklara vattnet lockade oss aningen mer.

Fotade tyvärr inte alls särskilt mycket på detta stoppet. Vi alla fyra var så otroligt varma och badsugna så det var det vi ägnade oss mest åt. Kände att jag ville passa på när det är sånt här vatten som ovan, för woooow vad klart det var! Hade inte mycket att klaga på i denna stund alltså.

Efter lite snorklande gick vi (och alla andra) på färjan igen, och ungefär 15-20 minuter senare var vi framme vid nästa, och även den sista platsen att stanna på. Balos hette detta, och precis som på tidigare stopp blev jag när jag gick i land helt mållös över hur fint något faktiskt kan vara. Detta ställe var något större än Gramvousa, samt att det både fanns en lagun och en vanlig strand att bada på. Fantastiskt vackert, och även här: kristallklart vatten.

Åh, vad jag drömmer mig tillbaka när jag ser dessa bilder. Vill dit nu nu nu nu! Och som ni kanske förstått, så skulle jag STARKT rekommendera att åka på båtutflykt till Balos & Gramvousa om ni är på Kreta. Bland det finaste jag någonsin sett.

Innan gårdagens middag <3

Hola hola!! Till skillnad från en väldigt lugn chill-dag idag, ska vi imorgon åka på båtutflykt! Detta är nog något av det jag sett fram emot mest på denna resan, så hoppas och tror att vi kommer få det underbart. Om det bara är hälften så fint som på bilderna på google är jag nöjd, vilket kanske säger en del.

Tror vi kommer vara borta i princip hela dagen, så om jag inte är alltför trött kommer bilder från utflykten ut imorgonkväll. Om inte annat kommer de väl senare, we will see! Kramis

Tidigt imorse (eller ja, igår morse blir det ju nu) bestämde vi oss för att ta bussen in till Chania. Den staden är ganska mycket större än den vi bor i, och vääldigt fin var den också. Det första vi gjorde när vi kom dit var iallafall att gå en sväng i några butiker. Hade förväntat mig vanliga "turistbutiker", så blev positivt överraskad när vi hittade både ZARA, Pull and bear och H&M bland annat.

Det blev otroligt varmt i centrum så vi begav oss till närmaste strand vi kunde hitta. Inte behöver det vara något fel dock, för vattnet där var magiskt fint. Hade dock oturen att skära mig på en vass sten på bottnen, vilket slutade i lite blod och att jag nu halvt haltar. Förhoppningsvis läker det väl om inte allt för länge, men i skrivande stund är det inte särskilt bekvämt om jag ska vara helt ärligt...

Förutom foten så har jag haft en såå bra dag. Hade lätt velat åka in till Chania någon mer dag, för som ni ser på bilderna ovan ser det ju alldeles underbart ut!