Vardag

Igår morse kom vi äntligen hem efter en relativt strulig hemresa, missade planet så fick sova i München för att sedan ta ett tidigt morgonplan. Men som tur va kom vi hem, & kort efter vi anlänt kom Josse & Olli.
Hade det jättemysigt, åt pizza & snackade. Saknat dem så. Olli stannade över natten & åkte nyss hem.
Ska snart göra ve mig för att sedan åka jt till lbg för mer mys höhö.

Resor

Idag är sista dagen här i Sydafrika, vi flyger hem tidigt imorgonbitti & ska därför spendera dagen på stranden för att paniksola in i det sista.
Igår åt vi middag på en jättefin restaurang & åt supergod mat. Det blev ganska sent igårkväll, då vi inte lämnade restaurangen förens närmre 10 & vid 11 satte jag & Sina igång en film som inte slutade förens närmre halv 1.

Hur fin är inte min bästis?

God jul!!
Idag har vi firat jul, the south African way. Vi åt först en stor hotellfrukost som vanligt, & fick candy-canes av personalen som var utklädda som tomtenissar. Sen åkte vi till en botanisk trädgård där vi gick runt & kollade & solade på gräset. Sedan åt vi en superstor & god buffé, där vi även fick små afrikanska ansiktsmålningar i form av prickar & blommor i svart & vitt.
Sen åkte vi hem & har nu ätit en "julmiddag", dvs kinamat.
Snart ska Sina komma till mitt rum & kolla julfilm. Hoppas ni haft en underbar jul.

Imorse gick vi upp 06:15 för att sedan gå & käka en snabb frukost vid 06:30 innan vi packade ihop oss i bilarna & körde till Aquila där vi skulle på Safari!
Körde runt i 2h  i jeepar & fick se massa djur, blev framförallt glad av att äntligen får se vilda lejon. Vi kom så nära dessutom.
Efter det åt vi en jättegod lunch & sedan låg vi vid poolen i några timmar innan vi åkte hem igen.
Ikväll har vi ätit kvällsmat & jag har nyligen snackat ft med mina saknade där hemma. Jag ska snart sova då jag är jättetrött.

Moi idag

Resor

Idag låg vi på stranden i 2 timmar, sedan besökte vi en jättefin vingård där vi åt lunch & sen var vi på ett shopping mall på kvällen, toppenbra dag.

Resor

Godahoppsudden. Wow vilket vackert ställe, den sydligaste punkten.
Där var vi idag, samt på en strand full av pingviner.
Nu ska vi ut & käka kvällsmat.

Resor

Imorse anlände vi i Kapstaden, en stad jag redan är kär i. Svårt att förklara känslan man får av att vara här, allting är vara helt underbart.
Hotellet vi bor på är jättefint & stort, samt att det ligger värdigt centralt.
Hämtade även Sina & co. på flygplatsen vid 5 & sedan pt vi middag. Nu har jag nyss duschat & landat i min sköna stora säng. Kommer somna så fort jag släcker ner. Varit en lång dag.

Mitt & Annies rum, här kommer jag sova gott.