Bilder från Como, Italien och Lugano, Schweiz.

Vi var i underbara Cannes ​i fyra dagar. Jag verkligen älskade denna häftiga och fina stad. Dagarna spenderades vid hotellets pool eller på den fullproppade stranden i stan. Vi bodde hur mysigt som helst i vår fina lägenhet. Det var så skönt att kunna laga egen mat! Det var första gången jag var i Frankrike i somras och vill mer än gärna tillbaka i framtiden.

Vi var framme på hotellet i Florens lite senare på kvällen efter en toppen dag i San Marino och Rimini. Florens är en riktigt fin och kulturell stad. Vi strosade mest runt i staden och såg populära sevärdheter som de gigantiska kyrkorna Santa Maria Fiore och St Maria Novella Basilica. Det var riktigt varmt och mycket människor så vi hann inte se så mycket som vi önskade. Det var flera timmars kö bara för att köpa biljetter så vi blev lite besvikna. Florens är en väldigt dyr turist stad, här kostar tex ett glas cola på en vanlig restaurang över 80 svenska kronor! Efter två nätter i Florens åkte vi vidare till Pisa där vi var i någon timme innan vi åkte vidare till Cannnes i Frankrike!!

Pisa, en fin och mysig stad som var väldigt liten. Det var häftigt att se de lutande tornet men de var inte så märkvärdigt. Jag hade föreställt mig något helt annat. Ännu en grej jag kan bocka av på min to do list!

Tidigt på morgonen var vi framme i Ancona Italien och vi betsämde vi oss för att åka till San Marino. San Marino är ett litet land som ligger i den mittre delan i södra Italien. Vi som trodde att San Marino var ett väldigt litet land blev glatt överraskade. Det är en mycket fin stad som ligger på en väldigt hög höjd. Vi åt Frukost på ett mysigt hotell med en väldigt fin utsikt över dalen. Eftersom att San Marino är ett så pass litet land har de lite lättare lagar. Det säljs till exempel vapen i massor av små butiker runt om i hela staden, vilket var riktigt häftigt. Det finns även många små märkesbutiker. Butiker som Gucci och Prada.​​

Efter några timmar i San Marino åkte vi vidare till Rimini beach. Rimini är en fin semesterort i Italien där vi var några timmar. Vi såg inte mycket av Rimini men det lilla vi såg var väldigt fint! Timmarna i Rimini spenderades på stranden i en solstol innan vi åkte vidare till Florens. Jag minns att jag åt en väldigt god Pizza i Rimini på en super fin restaurang vid havet. Staden Rimini vill jag gärna tillbaka till i framtiden. Det var synd att vi endast spenderade några få timmar i denna stad!

Next stop: Zadar Kroatien!! Förra året besökte vi Pula och Rovinji som är två underbara städer men Zadar var en lika underbar stad! Kroatien är känt för att ha medelhavets finaste och klaraste vatten och Zadars stränder var verkligen super fina. Vi besökte två små och fina städer som heter Nin och Vir som tillhör Zadar för att se lite mer av Kroatien. En dag var vi ute på en båtutflykt men jag som lätt blir åksjuk sov mestadels av turerna. Vi åkte till en stor cool ö med en saltsjö mitt i som hade högre salthalt och vattennivå än själva havet så det var ganska häftigt. Jag fick inte riktigt ihop hur det gått till men det var iallafall riktigt fint! Vi bodde i 7 nätter i en fin lägenhet i Zadar och hade äntligen möjlighet att laga egen mat. Att äta på restaurang är super trevligt och gott men när man gör det varje dag efter dag är det skönt att i lugn och ro äta hemma.

En dag spenderades i Staden Split. Vi badade, solade och använde vårt undervattenskal för att filma under vattnet. Vi turistade i staden och åt en super god lunch på en mysig restaurang. HIT VILL JAG TILLBAKA! Efter att vi ätit middag åkte vid en nattfärja vidare till Ancona, Italien.

Wien är en riktigt fin stad, en av de finaste jag besökt! Wien är en riktigt stor stad med massor av fina byggnader och många fina parker. Vi åkte häst och vagn en dag för det var sååå fruktansvärt varmt! Stackars hästar! Vi bodde på ett super mysigt hotell två nätter innan vi åkte vidare till Kroatien.

Årets Europaresa började den 4:e Juli med att vi tog en nattfärja från Nynäshamn mot Gdansk i Polen. Båten tog hela 19 timmar, med de timmarna sov vi bort. Dagen efter spenderades i många timmar i bilen till den fina Staden Krakow. En riktigt liten och mysig stad! Vi stannade i Krakow i 2 nätter innan vi for vidare till Wien. Påväg till Wien åkte vi igenom Tjeckien åt lunch och fika

In lööööv i mina super blingiga sandaletter från Duffy! Jag köpte mina på skopunkten i Barkarby för 199kr. Skorna kommer vara så snygga till min nya svarta klänning och lite smycken! Ett plus är att de är sjukt sköna!

Bilder lånade av Johanna, själv glömde jag kameran hemma!

Idag har jag haft en riktigt bra dag med bästa Nikita och Johanna. Vi har spenderat dagen i stan, kikat runt lite i affärer, fikat och strosat runt i vår fina stad. Åhh vad jag älskar stockholm, synd att det har varit så frukstansvärt dåligt väder de senate dagarna. Vi gick från stureplan efter en liten fika vidare till djurgården via strandvägen (vilket lätt är en av Stockholms finaste platser, enligt mig), tog massa bilder, gick förbi grönan och tog färjan tillbaka till slussen. Riktigt mysig och lyckad dag med 2 underbara tjejer.

Älskar detta fina armband som jag fick i konfirmations present av min moster.