Hei hei. Da var dette eventyret over for denne gang og jeg har hatt en utrolig reise med så utrolig mange fine minner og inntrykk på kort tid! Kroppen min har fått masse energi av denne reisen, og jeg føler jeg allerede har lært mye om både meg selv og andre rundt meg.

Jeg har bodd på fine hoteller, fine hosteller, mindre fine hosteller, en båt i to dager, i telt i to dager. Jeg har spist gode og dårlige frokoster, lunsjer og middager ute på fine resturanter, laget gode og dårlige retter selv på hostellet. Jeg har blitt kjent med folk jeg har likt kjempegodt som jeg håper jeg kommer til å ha kontakt med, og møtt folk jeg mest sannsynlig aldri ser igjen. Jeg har lært meg å surfe, svinge på bølgene og sitte meg ned på brettet når bølgen tar meg igjen. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle klare å komme meg opp på brettet engang. Jeg har gått opp en vulkan midt på natten og sett soloppgangen i Bali fra toppen. Jeg har vært på todagers seiltur på Whitsunday Islands og blitt så båtsyk at jeg spydde når vi hadde vært på en av de fineste strendene i verden: Whiteheaven Beach. Jeg har hoppet i fallskjerm i Australia, hoppet ut av et fly og elsket det, elsket opplevelsen og spenningen og jeg har lyst å gjøre det igjen! Jeg har snorklet i selveste Great Berrier Reef og sett nydelige fisker, EN HAI SVØMTE RETT FORBI MEG, jeg har sett en hai med mine egne øyne!! Jeg har holdt en koalabjørn, som hadde mye skarpere klør enn jeg trodde, og matet en kenguruu! Jeg har skapt sterke bånd med tre venninner og har delt et minne for livet med dem.

Jeg har opplevd så mye kjekt og denne måneden kommer jeg aldri til å glemme!! Litt bilder for å oppsummere noen av de beste øyeblikkene!

Takk for at dere fulgte meg på reisen, det var gøy å poste hva jeg gjorde på når jeg visste dere var så ivrige i å få vite hvordan det gikk med meg! Nå er det tilbake til hverdagen.

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

• 72 lesere

Hei. De siste dagene har vi vært nord for Cairns, på et sted som heter Port Douglas. En utrolig skjønn, liten by med litt av hvert, veldig vår smak med masse småbutikker og en fin strand.

Første dagen slappet vi bare av og lå oss på stranden, spiste god lunsj og fikk bestilt dykking i Great berrier reef. Vi lagde middag på hostellet og tok tidlig kveld!

Igår reiste vi tidlig avgårde for å være med på dagstur med Scuba diving! Vi hadde ikke gjort det før, så vi skulle ha instruktør som skulle lære oss alt. Da vi kom måtte vi svare på medisinske spørsmål og dessverre fikk jeg ikke lov av legen og dykkerinstruktørene og dykke og måtte bare snorkle hele dagen. Har med noe små blackouts å gjøre, som hadde vært veldig skummelt å få under vann. Skjønner at det måtte bli sånn men var utrolig kjedelig. Great Berrier Reef var nydelig å snorkle i også, så var en utrolig fin opplevelse uansett!

Siste dagen, altså i dag, har vi vært i Wildlife Habitat Zoo. Tidlig avgårde i dag også, og sett mange fine dyr som koala, kengeruu og krokodiller!!

Utrolig spennende og se disse dyrene som jeg aldri har sett før!!

Etter dette har vi bare lagt med bassenget og slappet av litt før bussen kommer og vi skal tilbake til Cairns! Snakkes i Cairns. Imorgen skal vi hjem!!!

• 78 lesere

For en opplevelse!!!

• 80 lesere

I dag har jeg gjort min livs opplevelse!!! Jeg, lille Irene, har hoppet i fallskjerm! Hoppet ut av et fly på 14000 ft, den høyeste skydivingen i hele Australia!! Helt uvirkelig!

Jeg elsket det. Jeg kan ikke forklare dere følelsen jeg fikk, dette er noe som absolutt må oppleves hos alle i løpet av livet.

På forhånd valgte jeg at bilder og video skulle bli tatt av en som hoppet med oss med to go-pro på hodet, og det ble utrolig kult, spesielt videoen!! Dessverre er dette på Minnepenn så jeg må få funnet meg en internettkafé og se om jeg kan få innpå noe av det på mobilen slik at jeg kan dele det med dere.

Planen var å skydive kl 13:30, for det var det som stod på billettene våre. Vi tenkte vi skulle sove lenge og godt, men kl 06:30 er det noen som banker hardt og lenge på døren vår. Alle var like trøtte, men tilslutt åpnet vi døren og der står de fra skydiven og sier at vi er på morgengruppen og vi har 10 min på å gjøre oss klar, sjekke ut og sette oss i bussen med de andre som også skulle på skydiving! Vi var jammen stresset da, men vi kom oss opp og vi hadde våres livs opplevelse.

Ettermiddagen reiste vi videre til Cairns, og skal legge oss tidlig og få litt god søvn i natt. Mye nye innrykk på oss alle i dag. Gleder meg til å samle familien og vise videoen til dere!!

• 93 lesere

Hei igjen! I dag våknet jeg etter en god natts søvn i en seng, helt fantastisk. Morgenen var bra og alle fire fikk vasket all skittentøyet vårt!!! Kjempedeilig å få gjort det, så alle er kjempefornøyd med helt rene klær i ryggsekken den siste uken. (Ja, i dag er det bare én uke igjen av denne fantastiske reisen). Jeg prøver å nyte hvert sekund, men i dette sekund sitter jeg på en trang, klam buss med dårlig nett og solen skinner utenfor så jeg skulle helst vært et annet sted akkurat nå, men vi må jo videre oppover i Australia.

Nå er vi på vei opp til Mission Beach. Imorgen skal vi hoppe fallskjerm der, så dere hører mer fra meg i morgen, GARANTERT. Ååå som jeg gru-gleder meg!!

Håper alle har det fint hjemme, og begynner å kjenne savnet litt nå. Spesielt Martin som jeg er så vandt med å omgås hver dag! Blir godt å komme hjem også.

Snakkes imorgen!!

• 107 lesere

Heii! Jeg begynner å fortelle om dagen igår for i går hadde jeg ikke Internett til å oppdatere dere. Vi sto opp tidlig og leide snorkleutstyr, våtdrakt (Pga jellyfish er veldig farlig å få på kroppen her), leide scootere og var klar for hva dagen hadde å by på. Planen var å snorkle i Florence Bay (som skulle være det fineste stedet på øyen å snorkle), og deretter gå en tur i skogen som skulle være det beste stedet å se ville koalabjørner. Jeg har alltid hatt så lyst å se en koalabjørn på ekte og på nært hold!!

Vi leide to scootere og satt to på hver scooter. (Nei, jeg kjørte ikke) og koste oss masse med å kjøre rundt og få godt med vind i håret. Det var varmt igår, at scooter var virkelig deilig. Var nesten ingen biler på øyen, og vi passet på å kjøre på riktig side av veien. I Australia kjører de på motsatt side enn i Norge, og sitter også på "feil" side bak rattet i bilene. Det gikk veldig fint.

For å komme til Florence Bay, måtte vi parkere scooteren og gå i 30 min fordi bakkene var for bratte for sykler. De var virkelig bratte og tunge i varmen, og vi hatet hvert eneste steg. Vi var så glad da vi var fremme, og hev på oss snorkleutstyr. Vi ble kjempeskuffet da det bare var sand og grumsete vann og se.

Etterpå gikk vi i skogen og lette etter koalabjørner, og selvfølgelig var det ingen koalabjørner å se! Vi ble så skuffet, vi var til og med der akkurat det tidspunktet vi hadde blitt fortalt at de som oftest kom frem.

Da vi kom tilbake til hotellet var teltet vårt knekt!! Vi kan ikke forstå hva som er skjedd eller om noen har gjort dette, men da bestemte meg og Ingvild oss for å høre om de hadde ledig rom på hostellet og det hadde de!! Vi tok rommet med en gang, og Andrea og Anais ble boende i teltet i natt også (etter litt gaffateip). (Det var bare falt sammen litt og ikke like stor plass i det som før, så to personer gikk veldig fint).

En veldig fin dag i går og dere skal snart få høre om i dag. Snakkes!!

• 108 lesere

Hei!! I dag har vært en solrik og ganske så fin dag. Vi reiste med buss fra Airlie Beach til Townsville i dag tidlig som planlagt, for å ta båt ut på Magnetic Islands. Øyen er kjempefin, og det stedet vi bor på er kjempemye finere enn forventet. Det går faktisk veldig fint å telte her! (til tross for at det er hardt, og savnet av egen seng hjemme i Norge blir bare større og større)

Når vi fikk bært de store og tunge sekkene våre på plass, var vi klar for å se Wallabies på øyen, det er dyr som ligner veldig på kengeruuer, men er bare i familie med dem, de er mye mindre! De bor som oftest ved steiner og nær havet, så i dag var vi der de har flest av de på øyen.

En veldig fin opplevelse! Imorgen blir også en spennende dag! Håper alle får en fin lørdag der hjemme!

• 116 lesere

Hei hei!! Da var vi tilbake på fastlandet og har brukt hele dagen på å planlegge resten av turen. Vi vil reise oppover og oppleve Magnetic Islands, men alle hostellene på øyen var fullbooket, så da fant vi ut sammen med en turguide at det beste (og eneste løsning) ville være å kjøpe oss telt og rett og slett campe to dager på Magnetic Islands. (Et nydelig sted hvor vi skal se koalabjørner, små kengeruuer og sole oss masse!) Vi følte oss kjempespontane da vi stod og hadde kjøpt både telt, myggspray, tepper og puter!! NÅ ER DET INGEN SOM KAN SI VI IKKE BACKPACKER.

I natt ligger vi i telt i Airlie Beach for å spare penger, siden vi uansett har kjøpt oss telt.

Snakkes!! savner alle hjemme!

• 122 lesere

Hei dere. Har ikke glemt dere der hjemme, jeg har vært på to-dagers seilbåttur og ikke hatt dekning.

Vi reiste fra Airlie Beach 16 mars, dessverre en veldig overskyet dag. Solen kom aldri opp, men det var likevel kjekt å seile og møte mange kule folk. På kvelden tok vi opp vinen og koste oss skikkelig.

Neste morgen skulle vi til verdens fineste strand: Whitsundays islands! Vi var uheldig med været, og fikk overskyet og regn denne dagen også. I tillegg ble jeg skikkelig sjøsyk og spydde plutselig utover havet.. Var en forferdelig dag i går, men heldigvis hadde jeg mange snille venner som hjalp meg gjennom dagen. Jeg hadde gledet meg masse til å snorkle, men det ble ingen snorkling på meg igår. Måtte sove og bli bedre. Alle de andre drakk igjen i går kveld, men da drakk jeg bare mye vann og ble kjempemye bedre da jeg våknet idag.

I dag sto vi opp tidlig og snorklet (så jeg fikk heldigvis snorklet jeg og), også reiste vi hjemover til Airlie Beach.

Turen ble selvfølgelig ikke like fantastisk som om det hadde vært sol hele turen, men det var en kjekk tur med gøye mennesker.

• 123 lesere

Hei. Da er vi kommet til Airlie, og vi har allerede sjekket inn på et 4 share room og lever virkelig som backpackere. Her skal vi bo to netter før vi reiser herfra på to-dagers seiltur.

Så nettopp en liten slange i busken!! Wææ!

Nå har vi nettopp spist lunsj, og skal gå litt rundt å bli kjent med stedet. Til nå virker det som et kjempekult sted med masse backpackere, så jeg er sikker på vi blir kjent med noen fine folk her også!