Hei,

Denne uka fikk jeg i oppgave å sette inn prisene som Anne hadde skrevet ut i plastlommer, først måtte jeg klippe de til slik at de passa inn i plastlommene. Deretter fikk jeg i oppgave å finne de gardinene som ikke hadde prislapp for å stifte de på. Har slitt med å laste ned Kid spillet på telefon, siden det ikke er noe internett tilgang i lokalet, men fikk det til til slutt, så fikk lov til å sitte å spille for å komme meg lengre, det er et spill som går ut på at man lærer seg om alt som Kid selger, det er forskjellige moduler man må klare, så må man få alle stjernene for å få 100% på hver modul. Modulene er forskjellig, det er er moduler med dundyner, fiberdyner, stearinlys og veldig mye mer, det er ganske vanskelig men syntes det er gøy når jeg klarer de forskjellige modulene. Så derfor har jeg lært litt mer om produktene kid selger. Vi har fått 2 paller med varer som kommer to ganger i uken. Også måtte vi ta ned noen av de liftgardinene jeg hang opp sist for å kappe dem litt mindre, også måtte jeg henge de opp igjen. Har også hjelpet kunder og stått i kassa. Også endrer vi hele tiden på utstillingene i butikken.

Likes

Comments

Hei.

Idag startet jeg min tredje jobb dag hos Kid. Trives allerede godt her, de ansatte er flinke å lære bort og jeg liker de veldig godt. De er flinke å hjelpe kunder, de gjør oppgavene raske, kan det de driver med. Disse to dagene denna uka skal jeg hjelpe til med å pakke opp varer, fikk inn 2 paller med nye ting som skal plasseres ut i butikken. Også på onsdagen fikk jeg inn mest penger, det syntes jeg var veldig stas, og hadde gjort det bra! Lærte hvordan jeg skulle slå inn retur på kassa, det var egentlig ganske enkelt. Hele torsdagen fikk jeg i oppgave å endre lift gardinene som hang på en hylle, de skulle endres og henges ned etter hverandre, da blir utseende mer ryddig og er enklere å se på lift gardinene.


Likes

Comments

Hei.

De første to dagene startet jeg klokken 10. Første dagen syntes jeg var litt skummelt, men ble fort kjent med de jeg jobber med og sjefen som var veldig pratsom og viste meg rundt i butikken og fortalte litt om at alle håndklærne og vaskeklutene de selger er økologisk. Fikk også vite litt nyttig informasjon av dynene og putene, hva som er den tynneste dyna som da er ganske billig iforhold til den varmeste dundyna de selger. Man får det man betaler og kvaliteten på tekstilene er i bra kvalitet. De selger lystette gardiner som ikke slipper inn noe lys. Fikk også opplæring i kassa, lærte hvordan jeg tar kunder, også fikk jeg med en gang bruker som jeg må logge på hver dag eg jobber der. Vi startet også med å ommøblere de forskjellige stilene de har i butikken, de har 3 forskjellige stiler, og de som passa best til denne tiden av året flytta vi nærmest døra slik at det er det første kundene ser når de kommer å besøker oss. Også fikk vi en stor eske med varer, som jeg fikk legge på plass.

Dag 2 fikk jeg enda mer hjelp med kassa, lærte hvordan jeg melder inn folk i kundeklubben, og de som melder inn kundene i kundeklubben må skrive ut en kvittering også underskrive på det, det lærte jeg. Også ommøblerte vi det siste lille vi hadde igjen. Hjalp kunder og sto veldig mye i kassa, det syns jeg var veldig morsomt! :) Fikk også prise litt varer.

  • 4 lesere

Likes

Comments

Kid Interiør er en butikk som har stort utvalg av gardiner, sengesett og andre nyttige interiørvarer til hjemmet ditt. Det er hyggelig med fornyelse, og det skal være enkelt å få til. Vår visjon er å inspirere. Vårt ønske er at kundene skal få det fint! Det er hyggelige mennesker man får bli kjent med, og de er veldig hjelpsomme med å finne de riktige tingene kundene ønsker å kjøpe.


Kid Interiør har mer enn 130 heleide butikker over hele landet, en samlet omsetning på ca 1 milliard kroner og 900 dedikerte medarbeidere som har som mål å fornye det norske hjem. Hovedkontoret flyttet til nytt logistikk- og administrasjonsbygg i Lier kommune i juni 2015.

Likes

Comments

Hei.

På onsdag var det utrolig lite kunder siden det nettopp har vært både Damenesaften og black fridag, de neste storsalgene er ikke før i Januar, og de fleste kunder vil gjerne ha møbler før jul, men siden det er såpass lang leveringstid så venter de heller til salget i januar. Dagen gikk ganske fort, gikk rundt å prata med Andreas og Robin siden det ikke var noe spesielt å gjøre. Priset noen av møblene som ikke hadde pris på eller som skulle ha kampanjepris. Fikk et nytt spisebord som jeg fikk prise, med spisebordet fulgte det med 4 spisestoler som heter "Nordic Base". Og siden det ikke var noen oppgaver og gjøre gikk jeg runde i butikken og rydda litt, hjalp kunder og gikk med Andreas og Robin når de hadde kunder. Det kom også inn en del telefoner på morgenen.

På torsdag fikk jeg se hva Simon skulle gjøre, han hadde ordnet/fått en liste der det var nevnt alle møblene som skulle lagertømmes eller møbler som manglet i butikken som måtte opp i butikken, var som regler stoler som skulle ut av butikken, og da måtte vi sette ned prisen på de stolene og ta bort gammelpris. Fikk også lagt de nye prisene i plastlommer også fikk jeg laminere de. Kom et par som skulle se på spisebord, så ble med Simon for å hjelpe me, fikk lære litt nytt om et bord som jeg ikke har sett så mye på. På slutten av dagen ble jeg med Cathrine og endret utstillingen der de små spisebordene og barstolene som skal lagertømmes er plassert.

  • 14 lesere

Likes

Comments

Hei.

Da jeg kom på jobb tok jeg meg en rask runde rundt i hele butikken der jeg satt på plass stoler og puter der de skal være. Det var veldig mange telefoner som kom inn så jeg sto å lytta på de ansatte hva de sa, også etterhver kom Wigdis innom butikken, så jeg viste hun hvordan sofa jeg hadde valgt å fordype meg inn i, og viste henne hvordan stoff man kan velge mellom, og hva sofaen er laget av blant annet. Etterhvert som Wigdis hadde dratt ble jeg med Robin å hjelpa kunder som skulle kjøpe sofa, også fulgte jeg med på hvordan Silje ordnet og skrev ut salgsplakater. Det kom en kunde inn som lurte på hvor tv-benkene var og hvordan størrelser man kan få de i, men hun måtte dra hjem å måle først. På slutten av dagen gikk jeg og Cathrine for å finne en farge som jeg skulle få male på en vegg vi har i butikken, fikk være med å velge farge også målte vi veggen for å finne ut hvor mye maling vi måtte ha, så handla vi det inn, siden de hadde kasta alle malekostene måtte vi kjøpe inn nytt.

På torsdag begynte jeg å male veggen, måtte ta 2 strøk, var litt utfordrende å male det jevnt, malinen tørket veldig fort så var flere områder jeg måtte male over mange ganger, men det ble fint til slutt, fargen jeg brukte har koden: S4005-G80Y, så den er veldig grønn, men den ser litt brun ut. Deretter vaska jeg kostene og brettet jeg hadde brukt og la det i pose. Så fikk jeg prise litt varer og lest i brosjyrer og prøvesittet i møbler.


  • 14 lesere

Likes

Comments

Hei.

På Onsdag fikk jeg endelig en bruker på pc, så da fikk jeg starta opp brukeren min, det systemet på pc er ganske tregt så tok ganske lang tid å logge seg inn. Jeg ble også visst hvordan jeg tok de kategoriene vi bruker mest på jobben til favoritter, fulgte også etter Simon når det kom kunder som skulle se på sofa. Så lærte jeg litt mer om to sofaer som de kundene så på. Jeg fikk vite litt mer om sofaen vi har som heter Palma, hva den inneholder og litt mer om priser, stoff, hvordan fot man kan velge mellom. Også lærte jeg hvis det kommer en kunde og spør om sofaen "palma" så vet jeg hvordan jeg skal finne den frem i permen, også kan jeg finne priser til hvordan sofa del de ønsker å kjøpe.

Torsdag kom Vibeke til Bohus og besøkte meg. Jeg viste hun de sofaene jeg likte best som vi har utstilt, siden jeg alltid har vært fan av bare hvite, beige og grå sofaer så har jeg fått nye favoritter som er i fargen blå og grønn. Vibeke spurte også om en sovesofa vi har, men har aldri egentlig tenkt noe over den så var vanskelig å svare på de spørsmålene. Hjalp også kunder med det de lurte på, og spurte om hjelp hvis jeg ikke viste helt hva jeg skulle svare eller ikke fikk til å sjekke opp på pc.

  • 14 lesere

Likes

Comments

Linda var hjemme med syk barn, så jeg startet dagen med å rydde, fant ut at de hadde endret noen av utstillingene i butikken, så ble litt bedre kjent med hvordan nye møbler som var plassert der, også fikk vi mange kunder som jeg sprang frem og tilbake til for å hjelpe og hente hjelp om jeg ikke kunne svare på spørsmålene. Var med ene kollegaen å inspiserte et par som ønsket en sengegavel, så fikk vite at de hadde fått inn en helt ny gavel, og litt nyttig informasjon om de andre sengene de har der og litt om hvordan andre senger de hadde der tidligere som var byttet ut med en lilla seng.

Fikk jobbe litt med oppgaven vi har fått hos Wigdis- der jeg valgte å ta utgangspunktet i en sofa som heter "Fie"
​Inne på interiøravdelingen spurte hun ene kollegaen om jeg kunne hente alle pleddene som lå på barneavdelingen å legge de hos interiøravdelingen, de skulle lage bedre plass til de, også fikk jeg mange kurver i forskjellige farger som jeg skulle legge i hyllene til utstilling, også måtte jeg tenke på linjer og farge, hvor de fargene passet best til de andre gjenstandene som er i de andre hyllene.

  • 20 lesere

Likes

Comments

Hei.

Da jeg startet dagen hadde alle litt å gjøre når det gjelder rydding etter damenesaften. Etterhvert kom Linda ut i butikken, fikk jeg i oppgave å gå rundt å prise de varene som var på tilbud. Lærte meg litt mer hvor de forskjellige merkene er, på enkelte merker er det lettere å finne frem hvis en kunde kommer å spør meg hvor for eksempel kolleksjon av Skovby ligger. Også vet jeg litt mer om produktet og hvordan farger man kan få de i, hvis man ønsker andre farger. På slutten av dagen fikk jeg lære meg hvordan man bruker lamineringsmaskin.

På torsdag var det rolig med kunder, så hadde ikke så mye annet å gjøre enn å små rydde rundt, så da kom lederen fra interiøravdelingen å spurte om jeg ville hjelpe de med å pakke opp julevarer. Det syntes jeg var veldig morsomt! Ble litt bedre kjent med de ansatte som jobber der, også fikk jeg vite hvor lageret er og hvor de kaster plast og papp. Ble også visst hvordan man skrur på slik at pappen blir borte. Det var veldig morsomt å få jobbe litt på interiøravdelingen. Etterhvert kom Linda å henta meg, da skulle jeg få opplæring av datasystemet. Det syntes jeg var veldig avansert, men jeg lærer vel til slutt, har allerede begynt å lære meg litt av å se på de ansatte som har kunder ute i butikken.


Likes

Comments

Hei.
Jeg startet klokken 10, onsdag 19.10/16. Da jeg kom på jobb ble jeg satt i arbeid å lage mat, på torsdag skulle butikken feire damenes aften, da måtte jeg og to andre ansatte lage omkring 1000 dadler som var surret i bacon. Tiden gikk veldig fort og vi hadde det koselig mens vi hørte på musikk og prata sammen både om private ting og ble en del jobbsnakk om butikken, hvordan damenes aften skulle foregå, hvem som skulle komme dit for å holde foredrag, hva som skulle gjøres i butikken og alle varene måtte bli priset på nytt, så skulle foregå mye kassearbeid, støvsuging, endre litt på utstillinger og vaske alle skapene for at det ikke skulle være så støvete.

​​Fikk vite at det er omkring 30 ansatte på Bohus, både på interiøravdelingen og møbelavdelingen. Mesteparten av dagen gikk ut på å lage dadlene ferdige. Etterhvert som jeg måtte gå ut i butikken fikk jeg i oppgave å vaske alle skapene og bordene som var i midten av butikken. Da dette var gjort ble jeg med Linda og hjalp en kunde som spurte spørsmål angående en modulsofa hun var interessert i.
​Torsdagen ble jeg hjemme siden jeg følte meg dårlig og kasta opp på natten. 

Likes

Comments