Blogkeen
Nouw

Idag har jag jobbat lite o nu ska jag sätta mig och göra klart de sista jag har i skolan o sen är jag äntligen färdig! Mindre än en månad kvar nu så ska bli himla skönt att slippa plugga i höst.

Eftersom studenten närmar sig så hade vi i måndags pubrundan som vi sett fram emot i flera veckor... som jag skrev i tidigare inlägg så är pubrundan något som inte alla skolor har men det betyder att vi gick mellan olika barer och avslutade kvällen/natten på stans nattklubb. Blev en grym kväll och är absolut nöjd med den. Har lagt upp lite bilder så ni får se hur roligt vi hade ;) (flesta bilderna är tagna med Snapchat därav dålig kvalité)

Kram Ingela

Jag går sista året på gymnasiet och nu är det inte långt kvar tills vi är färdiga, så alla är sjukt taggade på att ta studenten om snart bara en månad! Helt sjukt att sista året har gått så snabbt för vi började med att gå 2 månader i skolan följt utav 4,5 månads praktik och nu 2 månader tillbaka i skolan igen. Det ända jag har kvar nu är 1 prov och två uppsatser sen är jag totalt färdig, och nu börjar alla roliga aktiviteter!

Nästa vecka så kommer vi ha en pubrunda och jag har förstått att alla skolor inte har detta så det är som de låter att man besöker flera barer på en kväll och avslutar på nattklubben. Tror detta kommer bli en underbar kväll så längtar verkligen.

Några andra aktiviteter vi kommer att göra innan studenten är att åka på klassresa, ha grillkväll, ha balen, skattjakt (eller poängjakt som de heter på vissa skolor) och slutligen champagnefrukosten o studenten!

Även lagt upp lite bilder på mina saker till studenten så ni kan få se mössa, klänning o balskor (väljer mellan dessa två paren för har inte bestämt vilka jag ska ha än).

Kram Ingela

För några veckor sedan så var jag i Schweiz och kollade på några hotell skolor jag funderar på att gå på. Jag har aldrig varit i Schweiz innan så de var jätte roligt att få resa dit då man sett så mycket fina bilder därifrån.

Jag gillar inte att flyga så vi åkte tåg ändå från Sverige ner till Schweiz och jag tyckte att detta funkade bra. Mamma var inte lika glad över att åka tåg för hon tyckte det tog för lång tid men de beror ju på vad man gillar...

Jag hade några veckor innan resan fixat interrailpass till oss, och för er som inte vet vad detta är så är det ett tågpass som man kan åka på inom hela Europa ett visst antal dagar som man själv väljer och behöver då inte köpa massa olika biljetter utan åker bara på passet. Ett mycket billigare och smidigare alternativ så var jätte nöjd med detta! Det ända man ska tänka på är att det på vissa sträckor är platsreservation och då måste man boka detta, men endast reservationen.

Vi bodde på ett hotell i Montreux som ligger i södra Schweiz vid Lake Geneva och vi hade sjukt fin utsikt från vårt hotellrum! Tror faktiskt att det var de jag tyckte var allra bäst med resan.

Under våra dagar så fick vi se Montreux, Neuchâtel, Caux, Le Bouveret och Luzern vilket var helt underbart. Jag kommer absolut att åka hit igen någon dag om jag inte väljer att plugga på någon utav skolorna i 3 år för har inte bestämt mig än för hur jag ska göra så vi får se, men verkligen de bästa skolorna inom Hospitality som man kan hitta!

Här nedan kommer lite bilder ifrån resan...

Hejsan och välkommen till min blogg! Jag heter Ingela och jag är en glad o social person som älskar att skratta o ha roligt! På min fritid är jag med kompisar, reser, tränar o gör lite vad jag känner för då jag är väldigt spontan av mig. Ett stort intresse är även mat och att baka så det kommer kanske att bli en del sånt här på bloggen också, men vi får se... Har tidigare haft en bakblogg där jag lagt upp egna recept som jag kommit på, men då det tar mycket tid att dagligen baka och komma på nya recept så kände jag att tiden inte räckte till så slutade då med detta. För tillfället pluggar jag sista året på restauranglinjen och snart så är det dags att ta studenten, något som vi sett fram emot ett tag nu och som ska bli väldigt roligt! Vad jag planerar att göra efter studenten får vi se men jag börjar med att iallafall jobba i sommar o så får vi se vad som händer i höst. Vad ni kommer få se på denna blogg är ännu lite oklart men kommer iallafall nu i början att vara min vardag och även massa från våra olika studentaktiviteter så hoppas ni vill följa med mig här på bloggen!