Sista dagen på resan styrde vi kosan mot Fort Lauderdale som vi skulle flyga hem ifrån. Vi åkte tidigt som vanligt och tog en tur med en riktig turistpråm på förmiddagen.
Vi åkte på floder med gigantiska hus med lika gigantiska yachter vid bryggorna. Sjukt hur mycket pengar en del har, guiden berättade om vilka som ägde olika fastigheter, hur mycket dom kostat och att det i princip aldrig var någon som bodde där.
Dom enda som syntes var trädgårdsmästare och andra arbetare som höll allt i toppskick.
Vi hann också med en sväng på den fina strandpromenaden och åt lunch på Bubba Gump's Shrimp , mumsigt värre :)
Vi lämnade tillbaka vår fina bil på flygplatsen och sedan lyfte planet mot Sverige kl 21 och efter 8,5 timmar var vi på Arlanda (fast då var klockan 11:30 ...)
Väl hemma på tågstationen i Västerås skulle jag ta rulltrappan upp med mina tunga väskor. Jag tänkte ställa mej lite galant på sidan så snabbfilen kunde smita förbi mej. MEN min väska lutade mot mej så både jag och väskorna vickade nedåt och hamnade på en kille som stod bakom mej - tur för mej annars har jag landat på huvudet i rulltrappan ... lyckades också ramla i trappan hemma och fastnade med armen i trappräcket och skaffade mej ett präktigt blåmärke.
Kanske dags för lite sömn , i sin egen säng :)
Vi har haft en riktig toppenresa men nu är det dags att börja jobba igen och plocka fram julen !

Snart är våra två USA veckor till ända men idag har vi haft en riktig kanondag på South Beach här i Miami Beach.
Med en vattentemperatur på 25 grader var det inte speciellt svårt att hoppa i plurret även om det blåste och gick en del vågor.
Vi lunchade på T.G.I Fridays riktigt smaskigt efter en dag i solen. Nu sitter vi utanför hotellet igen , summerar resan, planerar sista dagen i Fort Lauderdale och resan hem. Bjussar som vanligt på en bildbomb från dagen , vi har konstaterat att vi lyckats lägga på oss lite mer dökött under resan (utom Lasse kanske) håller in magen så gått det går på bild och jag valde att sitta i havet och försöka dölja det värsta ;)

Varit en sväng till Miami South beach och Little Havana.
Blev visst en shoppingtur på Dolphin mall åxå ;)
Sen har vi varit i någon håla som Per hittat där grabbarna tittade på bilar och jag Ulrica fortsatte gå i affärer , kan aldrig riktigt få nog :)
Sitter utanför hotellet 21:30 och det är 24 grader ute !!!
Samlar värme inför vintern :)
Har rattat Lincolnen ett antal mil idag i hektisk trafik fyra-fem filer i 110 knyck ;/
Imorgon badar vi på South Beach och sightseeingar i närområdet <3

Vi har inte bara varit på Ernest Hemingways favoritkrog Sloppy Joes utan tog en sväng förbi hans bostad.
Är framme i Miami Beach efter att ha intagit en bamseburgare på Le Tub, enligt Per och någon tvkock Miamis bästa burgare ,Edvin dina är minst lika bra och lika stora :)
Nu ska vi ta reda på vad Miami har att erbjuda.

Frukost på verandan i 23 gradig värme kam man inte klaga på (tror ni har runt 1 grad hemma)
Funderar på vad jag ska sätta på fötterna idag , lyckades få ett par fina blåsor på tårna igår efter nära 30 000 steg i Birkenstock ,kanske lite blöta ibland och med en skvätt sand...
Ska spendera ett gäng timmar i baksätet idag det blir bra vila för dom.
Dags att tanka bilen igen också , det enda som känns riktigt prisvärt hör borta, en liter kostar strax över 5:-
En varmkorv däremot kostade 75:- på hockeymatchen i Tampa Bay - liite dyrt

Ett lite annorlunda men inte helt fel första adventsfirande har vi haft i dag här i Key West. Vi har badat och slappat på stranden , promenerat ner till hamnen och ätit lunch sen har vi strosat runt på Duval Street tills det var dags att gå hem och ta en dusch före kvällspasset. Det blev en tidig kväll , imorgon är det dags att ta oss upp till Miami där vi skall bo tills det är dags att åka tillbaka till verkligheten igen.
Även om det är helt underbart här så saknar er därhemma 💕
På vägen från Homestead stannade vi på vägen ut mot Key West och besökte Dolphin research center, kollade när dom tränade delfinerna och Ulrica var med i vattnet när dom visade upp sina konster.
Hon fick också göra några trick och simma en sväng med dom.
Key West är ett häftigt ställe, väl värt ett besök.

Då har vi bytt destination igen , sitter vid en hotellpool i Homestead och avnjuter en liten småplocksmiddag.
Vi har varit i Everglades nationalpark och åkt airboat hos Jungle Erv , grymt fränt även om vi hade hoppats få se fler alligatorer under båtresan än vi fick.
Båten fräste fram genom träsket med en V8 motor på 400 hp :)
Vi såg många fler "gators" på flodkanten när vi åkte med bilen, på något ställe var det nog ett tiotal 2 metersbamsar på en 50 meter lång sträcka !
Vid ett glasstopp låg det en rackare bara en meter från ett ca 40 cm staket precis bredvid en varningsskylt ;)
När vi närmade Homestead var det otroligt mycket odlingar efter vägen , något vi inte sett tidigare under resan, man odlade potatis, majs,palmer,blommor mm mm.
Vi stannade vi en typ gårdsbutik och handlade avocado, solmogen mango och lite annat som vi smaskat i oss ikväll.
Imorgon bär det iväg mot Key West med bl.a. ett delfinstopp på vägen .

Då var det återigen dags att packa bilen mot ny destination. Inatt landar bi i Homestead MEN innan dess skall vi besöka Jungle Erv och ta en tur i hans aorboat och bekanta oss med Everglades alligatorer :/
Det blir nog häftigt.
Och den Amerikanska kalkonmiddagen igår kväll blev det inget av, det fanns inget kvar när vi skulle äta ,tråkigt men vi blev inte missnöjda med entrecoten vi åt istället :)

Det är torsdag och Thanks Giving Day i Sanibel Island ,ett firande man tar på största allvar här borta har vi förstått .
Vi åt en finfin frukost på hotellet innan vi åkte till en strand i ett naturskyddsområde här på ön , känd för alla snäckor och sköldpaddor (som vi såklart inte såg några)
Per och Ulrica for in till byn för att träffa Ulrica syssling och man som bor här sedan många år medan jag och Lasse passade på att tvätta upp våra kläder och sen hoppade vi i havet och tog det lugnt på stranden.
Dom hade skaffat lite ost och kex som fick bli dagens lunch på beachen , inte helt fel .
Sedan har dagen fortsatt i samma stil :) en riktig slappardag på stranden och den ljumma poolen.
Ikväll ska vi och äta riktig Thanks Giving Day middag , var annars skall man prova på helstekt fylld kalkon med dom rätta tillbehören ?

Då har vi landat på hotellet i Sanibel Island efter att ha sett Tampa Bay Lightning besegra Philadelphia Flyers , snacka om arrangemang runt en hockeymatch - mäktigt.
Ska bli kul att se hur det ser ut här imorgon , nu är det nämligen kolsvart , klockan är 01:42 gonatt :)

Arenan före match som blev fullsatt sedan