Endelig er det 1. desember og julekortene er bestitlT!

Er det bare jeg som synes det koster en formue å ta bilder for julekort? I år har vi tatt bildene på under 5 minutter, rett før barnehagen. Haha, lille M ble superforvirra når vi satte han ned i snøen på morgenen, og knipset løs. Ikke helt den morgenrutinen han er vandt til.

Men jeg synes det ble ganske bra, til å bli gjort i hui og hast.

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Når Markus var 8 mnd dro vi på cruise i karibien, etterfulgt av en uke i Mexico.

For en ferie det var! PÅ hotellet i Mexico hadde de egne delfiner som svømte utenfor rommet vårt.

Vi bodde på Hyatt Ziva i Cancun, og det er det mest fantastiske hotellet jeg noensinne har bodd på.

Du kan se mer av det her:

Cancun er helt villt, Uten tvil laget for turister, men det funker virkelig bra om du har med barn!

I april 2018 blir vi en familie på 4.

Markus skal bli storebror, og vi skal bli tobarns(!!) foreldre.

Det er så uvirkelig, men samtidig mye mer virkelig denne gangen. Første gangen jeg var gravid virket det nesten litt fjernt, for jeg visste jo ikke eeegentlig hva det innebar å ha ett barn.

Nå er vi i uke 20. (19+3) og resten av ventetiden kommer nok til å fly forbi.

Til nå har jeg vært ekstremt kvalm og til tider liggendes i fosterstilling. Jeg har vært så heldig å fått hyperemesis i store deler av dette svangerskapet. Dvs ekstrem svangerskapskvalme. Det er ikke noe gøy, for å si det sånn!

Forhåpentligvis holder den verste kvalmen seg unna fra nå av, så kan vi vente i spenning til lillesøster kommer <3

Ha en finfin dag!

Regner med at jeg ikke er den eneste som er dårlig på å bestille bilder i papirformat?

Det er så viktig å huske!!

Når jeg var liten så elsket jeg å blad i fotoalbum som jeg fant i hyllene hos besteforeldre og hos mamma og pappa. Det bringer frem så mange gode minner. Jeg har alltid vært veldig dårlig på å huske ting fra barndommen, så da er det fint å ha fysiske bilder som vekker minnene.

Jeg vil jo at mine barn skal kunne gjøre det samme, og idag tar vi jo ekstremt mye bilder siden tilgangen på kamera nærmest ligger i hånden vår til enhver tid. Så det lønner seg å starte tidlig! Forrige gang jeg bestilte bilder bestilte jeg 3000 bilder... Nå bestilte jeg 300. HAha.

​2E791619-519D-4C14-90F4C443BDA183BB-80B7A1B9-EE88-45F4-8F89142A185E8934​

Contains affiliate links
Lyngby vase

Det er så mye fint i butikkene nå! Men allikevel sliter jeg litt med å finne ting jeg ønsker meg i år. Når man er så heldig å ha alt man virkelig trenger, så blir jeg veldig fokusert på hva alle andre trenger og ønsker seg til jul. Men jeg fant et par ting jeg kunne tenke meg. luksusproblem.

Å ha med barn på tur er gøy, slitsomt, givende, lærerikt og en opplevelse du aldri glemmer!

Vi tok med mini på to langturer før han var fylt 1år. Det gikk overraskende fint!

Første gangen dro vi på Cruise i KAribien, etterfulgt av en uke i Mexico.

andre gangen var vi i Thailand på ett helt fantastisk hotell. ALT FANTES PÅ HOTELLET, SÅ VI TRENGTE STRENGT TATT IKKE BEVEGE OSS UTENFOR OM VI IKKE VILLE.

JEG LÆRTE MYE I FORHOLD TIL PAKKING FRA FØRSTE TIL ANDRE TUR. OG FOR ALL DEL, OM DU KAN TA MED NOEN BESTEFORELDRE SÅ GJØR DET ALT ENKLERE!

MARKUS VAR CA CA 8-10MND GAMMEL NÅR VI REISTE

SÅ, NOEN TIPS:

- KJØP EN STOR SEKK TIL Å HA MED PÅ FLYET, DA FÅR MAN PLASS TIL DET MESTE

- Ta med en liten termos som du kan fylle på med varmt vann til bruk i MME eller grøt. Det er ikke alltid lett tilgjengelig om du plutselig må stå i kø i en time. - Husk å fylle den etter sikkerhetskontrollen, på en café e.l

- Du får med all barnemat gjennom sikkerhetskontrollen, også ferdigblandet MME. Det er genialt om man bruker det under takeoff.

- PAkk smokker i alle bagger/kofferter og vesker. Om bagasjen da er sen eller borte så har du alltid en smokk tilgjengelig!

- Ta med en babydyne på flyet. Når det er turbulens så må du ha barnet på fanget med belte. Om barnet da sover så kanskje de klarer å sove videre i dynen. og det er mye mer behagelig å for deg også!

- Bruk Zip-lock poser for å pakke små bleieskift-poser. Når du skal finne bleier, våtservitter, engangsstellematter, krem, etc. frem fra en stor sekk, så er det mye enklere om alt befinner seg i en gjennomsiktig pose. Da er det bare å nappe frem den ene posen og gå inn på de bittesmå toalettene på flyet og gjøre sitt beste.

- Om du flyr på natten. Ta med pysj på flyet og gjør leggetiden mest mulig normal.

- Husk å bestille seng på flyet til babyen om det er mulig. I god tid før reisen.

- Ta med noe av reiseapoteket i håndbagasjen. - Termometer og paracet kan plutselig bli det viktigste du husket.

- Kjøp "Skrubber" fra Barnombord.no Disse brukte jeg for å vaske flaskene når vi var på flyet. Genialt!

- Ta med noen nye leker. Kjekt med Ipad når barnet blir større!

- Ta med små snacks som barnet liker.

- ta med kun en reisetrille og ikke prampack, om du kan. (Viktig at du kan legge ned ryggen nogenlunde). Vi brukte Yoyo Zen+ på andre turen. Det var gull! Den får du med inn på flyet som håndbagasje.

Masse lykke til på reisen!

God morsdag til alle fine mødre der ute! Håper dere fikk kjenne på følelsen av at DU er en unik mamma. Vi har feiret dagen i barnebursdag og med god mat på Lokstallen.

Ha en fin kveld ❤

Herlighet så stolt jeg er av denne lille blidfisen! Han vokser så fort, og disse bildene ble tatt i november, og det er stor forskjell på han fra da til nå allerede.

Begynner virkelig å glede meg til våren når jeg ser så flotte bilder. De er lånt fra Pinterest. Flowerpower!