I tisdags så besökte vi ett vattenfall där det bor apor.

Under resterande veckan har vi inte gjort speciellt mycket förutom solat, badat, och ätit.

Hejsan.

Semesterveckan har äntligen kommit och vi har tagit oss till Goa. Här ska vi slappa och återhämta oss efter 4 arbetsveckor med sol, bad, och sömn, natti!

Sista dagen i Pune är kommen. Vi började dagen med att åka till Sandvik och säga hejdå till alla vi hade träffat på fabriken. Vi bjöd personalen på vår avdelning med turkisk peppar, vilket var en stor "hit" här nere. Det blev en kort dag då vi fick sovmorgon och slutade tidigt.

När vi kom tillbaka till hotellet så packade vi våra väskor inför morgondagen. Sedan gick vi ner till poolen för att få lite sol innan vi gick och tog en fin club-sandwich i baren.

På kvällen så gick vi ner för att äta middag men vi blev bjudna på en 4-rätters middag av personalen på hotellet.

Vi kommer sakna Pune och personerna vi har träffat här!

Hejsvejs, Axel och Jonathan

Hejsan!

Under den senaste veckan har vi inte gjort speciellt mycket. Vi har har jobbat, ätit, sovit och igår så var vi med en av våra kompisar på en "bar"!

Xoxo Acke och Jonte

Under veckan har vi inte gjort mycket. Igår gick vi till gallerian och shoppade lite saker som vi behövde.

Idag gick vi ner till poolen för att få lite sol och bad, sen gick vi till rummet och sov i väntan på middagen. När vi kom till rummet så fick vi en rolig överraskning av hotellpersonalen.

Godnatt, Xoxo Axel och Jonathan

Tjena bloggen!

Grabbarna hämtade oss 14:00 på hotellet. Vi åkte till en stort tempel i Pune där en kung hade bott. Efter det så fick vi testa på en sockerbomb som de från Indien dricker när det är värmt, vilket var mycket gott!

Efter det så åkte vi till ett annat tempel där Gandhi hade bott när han besökte Pune. Där fanns det mycket historia om Gandhi och hans fru samt att hans aska ligger begravd där.

När vi var klara hemma hos Gandhi så åkte vi till hotellet för att fixa iordning oss inför middagen som vi hade med grabbarna på en fin restaurang! :)

Tack för denna helg Pune.

Xoxo Axel och Jonathan

Vi somnade runt 03:45 igår så det var jobbigt att gå upp när taxin kom till hotellet klockan 08:00. Vi bet ihop och åkte iväg. Det första vi gjorde var att besöka 2 heliga tempel.

Det första templet låg ganska lokalt nära Pune och det andra templet låg i Katraj uppe på ett berg. Inne i templen satt folk och bad till sina gudar.

Efter besöken på dessa tempel så besökte vi en djurpark som också låg i Katraj. Där såg vi många coola djur. Vi såg allt från ugglor, ormar, apor, sköldpaddor, fåglar, tigrar, tjurar och elefanter. Det var en fantastisk upplevelse!!!

Tjena tjena!

Under gårdagen så jobbade vi till 16:00. Efter jobbet så tog vi det lugnt och käkade middag. På natten så fick vi åka motorcykel med våra kompisar och de visade oss runt i Pune. De visade oss bland annat vad de gjorde på fritiden. 😊

Tja tja bloggen!

Veckan har varit lite seg och vi har inte gjort speciellt mycket. Höjdpunkten var idag när vi blev inbjudna av Claes Nord till en presentation som han skulle hålla för arbetarna på fabriken.

Presentationen handlande om presentationsteknik och var mycket intressant. Vi fick en hel del tips av Claes för hur man ska hålla en presentation.

Tjena tjena!

Idag var det lite roligare på Sandvik. Vi fick jobba med CAD som man känner igen från skolan. En annan rolig sak som hänt under veckan är att vi träffat Claes Nord på fabriken. Ett känt ansikte från fabriken hemma i Gimo :)