Halloj!
Varit en himla bra dag idag!
Fint väder, fotboll samt seger och sedan systermys på det.
Galet hur syrran alltid kan få mig på så bra humör!
Har haft en himla fin helg, i fredags var det först jobb och efteråt blev det ju afterwork. Igår var jag med Mattias hela dagen. Först var det en blå seger ute på exan. Sen var jag hos honom och kollade OS samt sov en liten sväng. Bästa vänner får minsann ta att man behöver en powernap ibland.
Efter det drog vi ut till Asmundtorp och hämtade lite saker. Snackade lite med Anna, Niklas och ogge. Alltid lika trevligt!
Efter det var det bara hem och duscha och sen dra ner till honom igen där Lukas, Danne och Lena var. Umgicks med dem till tre tiden och hade en himla trevlig kväll!

Nu ligger jag nerbäddad i sängen. Känner mig inte alls taggad inför resan på fredag men det kommer! Blir nog en himla upplevelse. Har inte varit i Holland sen jag var liten och nu ska jag uppleva det med min bästa vän! Spännande spännande!
Lär väl skriva innan dess. Annars har jag nog en massa att dela med mig av när jag kommer hem! Ha det kanon! Natti pååååå er.

Den sista bilden alltså. Så mycket kärlek till den dagen. Vilket äventyr, vilka känslor.

Tja!
Redan tröttnat på livet här hemma så jag och Lena tar en weekend i Rotterdam och Amsterdam. Kommer väl att bli skoj!
Nu blir det dock att försöka ta sig upp ur sängen efter en utekväll som började med afterwork och slutade med ja, den tog väl bara slut helt enkelt.
Trött efter en lång arbetsvecka och ser så mycket fram emot bussresan till Holland just nu. Även om läget i Holland hade kunnat se bättre ut.
Nä nu blir det att klä på sig och dra till fotbollen. Viktigt. Mattias ska minsann med mig.
Han slipper icke undan!
Hoppas att ni får en fin lördag, jag hoppas att min blir lugn!
Haaaaa det!

Halloj!
Helgen är över och man är inne på en äckelvecka till i Sverige. Känns sådär.
Är i alla fall himla happy över att jag inte är hundvakt mer än i cirka fem timmar till. Hund är nog faktiskt ingenting för mig. Absolut bra sällskap när man bor själv men jag gillar att sova själv och hatar att passa tider.
Hopplöst för mig detta alltså.

Nu har jag sagt hejdå till Nelly som ska till Spanien, tagit en lång dusch och lagat middag. Ska alldeles strax fixa till mig då jag först måste ut med Moriz och sen ska jag och syrran köra till center syd, jag är mest sällskap då jag inte alls är på shoppinghumör om det inte innebär att shoppa en resa som tar mig långt härifrån.

Hur kan man redan vara trött på att vara hemma när man inte ens har varit hemma i två veckor ännu?
Pinsamt. Idag har vi åtminstone lite fint väder. Alltid något.
Ångesten över att man inte rev biljetten när vi skulle hem växer.

Nä nu blir det att ta tag i denna måndag. Tur att syrran finns så att man gör något.
Hoppas att ni får en fin vecka. Puss & kram.

Finns inget jag behöver som är någon annanstans.

Första jobbveckan gjord. I alla fall ikväll när jag går av mitt kvällspass.
Har en snarkande Lena och en snarkande fransk bulldog i min säng. Mysmorgon, eller?
Jag finner inga ord till gårdagens bravader. Måste lära mig att det förflutna är det förflutna. Fast ändå är mitt huvud helt bananas och jag vet varken ut eller in just nu. Det har jag inte gjort på åtta år och lär inte hitta rätt på ett bra tag till. Men det är väl så det ska vara?

Hoppas att allt är kanonbra med er i alla fall. Kram.

Dags för första jobbdagen sen semestern och sjukan. Ska bli skönt att komma ut igen! Klarar inte detta med att sitta hemma hela tiden.
Jag har icke fått provsvaren än men kroppen svarar väldigt bra på alvedon så nu kan dem icke hålla mig borta från vardagen något mer!

Varit ännu värre att ligga hemma efter vår otroliga resa. Man har bara fått mer ångest över att man inte rev biljetterna och stannade kvar. En stor del av mig stannade i alla fall kvar. Nu känns livet så otroligt osäkert. Jag vill resa, jag vill plugga men samtidigt tjäna pengar. Måste ta ett beslut och det är snart.
Galet.
Samtidigt måste jag ta ett beslut om ifall jag vill fortsätta ha kontakt med det omöjliga eller inte. Det är ju klart att jag vill, men är det så bra? När man går och saknar konstant hela tiden. Bara kom hit.

Jäkla tur att man har bloggen så att man kan skriva av sig, hade lätt kunnat bli tokig annars. Nä, nu blir det att klä på sig jobbkläder. Åtminstone jobbtröjan då jobbyxorna blivit alldeles för stora för mig. Suger.
Hoppas att ni får en fin onsdag. Det ska minsann jag ha, tror jag. Puss.

Halloj!
Jag lever någorlunda efter sjukan jag drog på mig efter semestern. Har fortfarande grymt hög feber men det får gå.
Vill verkligen försöka ta mig ut idag för att se Wormo dock så vi får se hur jag mår runt 13 tiden.
Det absolut sjukaste är att jag inte kan sova längre än till 05.00-07.00 efter resan. Kan verkligen inte somna om.
Lever i min säng nu framför Netflix.
Var på sjukhuset igår mer eller mindre hela dagen kändes det som. Väntar på provsvaren så förhoppningsvis får jag dem i början utav nästa vecka. Hopefully.
Nej nu blir det att försöka äta något och sedan ta en dusch. Vill bli av med detta äckliga virus.
Saknar Bali, saknar Glädjen, saknar allt.
Håller tummarna på att tiden går fort nu så att Vännerna kommer hit. Hoooooppas.
Ha en fin lördag, slår vad om att ni kommer att ha det trevligare än vad jag kommer. Puss och kram.

Min syster hjälpte mig så mycket igår. Är så lyckligt lottad som har just Frida som min storasyster. Att vi alltid har varandra, i vått och torrt. ❤️

Halloj!
Nu har jag minsann varit hemma i ett dygn men det enda jag kan tänka på är hur mycket jag vill tillbaka.
Har dock blivit sjuk som tusan och jag har absolut ingen aning om vad jag har lyckats dra på mig.
Blir antagligen att ringa läkaren och testa sig imorgon för alla olika virus man kan få där borta.
Helt klart värt det dock. Lena har också blivit sjuk. Är dock himla glad över att min feber inte kom förrän när jag kom hem så att jag inte hade sån feber på planet som Lena fick.
När man tänker tillbaka på resan känns det helt otroligt och det känns verkligen som att det inte har hänt. Det känns som att man levde i en stor dröm och att man precis har vaknat upp här hemma eller något.
Det har hänt så mycket saker och jag har varit med om så himla mycket att jag knappt vet var jag ska börja.

Vi landade sent på kvällen den 19 juli och då slog liksom värmen mot oss på något vis då vi var vana vid kalla Sverige. Stack till kuta där vi hade vårt första boende.
Vi bestämde oss för att käka något och testa deras kända öl, bintang. Träffade trevliga människor där som sjöng om oss på scenen och allt vad det hette. Somnade gott den kvällen men precis innan vi somnade lyckades jag såklart fånga pikachu i sängen på hotellrummet. Haha ganska impad över det.
Sov som en bebis den natten.
Dagen efter bestämde vi oss för att sola på taket vid en himla fin infinitypool där vi hade världens finaste utsikt över havet. Lyckades dessvärre bränna oss pretty bad den dagen så kvällen avslutades med lite shopping och mys.
Dagen efter stack vi vidare till seminyak där vi fick en lyxvåning och hade verkligen the time of our life där.
Gjorde lite utflykter, hängde vid poolen och poolbaren. Stack till kuta igen för att festa på skygarden där vi träffade en massa människor från alla olika länder. Schweiz, Österrike, Australien, England och massa andra ställen.
Hade en kanonkväll som dessvärre slutade med att en österriker kastade sitt glas med vodka och redbull rakt i mitt huvud och gav mig världens bula. Dum i huvudet.
Stack hem vid 2 tiden och somnade gott. Dagen efter tog vi en liten utflykt mitt ute i havet där vi såg alla sorters olika fiskar och liknande. Underbart.
Dagen efter det stack vi vidare till en annan ö som heter nusa lembongan. Där bodde vi i en bungalow mitt på stranden. Hade dock svårt för att sova så vi tillbringade endast två nätter där istället för tre. Tog båten från hamnen som var en pytteliten fiskebåt med cirka 20 pers på som körde oss ut till en större båt där vi fick hoppa från den mindre båten till den stora med våra väskor vilket verkligen var otroligt obehagligt men ändå häftigt.
Den båten tog oss till gili trawangan. Ni kan tänka er vita stränder och turkost vatten. Drömmen. Vi bodde först i en liten villa som vi trivdes himla bra i förutom när det gällde att vi hade cirka 5 olika ödlor på vårt badrum.
Efter en natt där stack vi vidare till nästa hotell på ön som också var en liten villa. Himla mysigt och vi trivdes himla bra. Vi shoppade en massa, gick och fick fotmassage samt gellack på tånaglarna. Himla lyxigt. Älskade det.
Sedan träffade vi ett svenskt par (första svenskarna på hela resan.) som var himla trevliga. Vi tipsade varandra om ställen att åka till och allt annat möjligt.
Det tog emot att lämna fina trawangan men det väntade himla fina äventyr på gili air. Där hade vi pratat med en kille som heter Nichlas om att dyka lite och umgås.
Vi ville ju testa på att dyka men var lite rädda för det. Vi bestämde oss dock för att skriva in oss inför dagen efter och nervositeten växte. Tillbringade kvällen med Nichlas, benito, camille och calypso. Först satt vi och kollade solnedgången i sittpuffar på stranden och sen gick vi till en liten bar där killarna visade oss hur man spelade footjenga.
Så himla roligt men jag och Nichlas var ju såklart det förlorande paret. Mycket på grund av att jag är så kort.
Kvällen avslutades med ett Kvällsdopp i vår pool utanför vår stuga. Helt underbart.
Morgonen efter gick vi upp tidigt för att äta frukost innan vår dykarutbildning.
Vi hälsade på våra nya vänner och sedan satte jerome oss i ett litet bås där vi skulle ligga på sittkuddar och kolla på en film medans vi gjorde ett prov. Det gick hur bra som helst.
Efter det var det bara att få en dykarutrustning innan vi gick till poolen för träning.
Träningen gick bra förutom att jag fick så himla ont i öronen och huvudet pga trycket ju längre ner i bassängen man gick.
Detta gjorde mig såklart mer orolig över havet men strunt i det tänkte jag.
Väl på båten ut till turtle heaven där vi skulle dyka fick vi höra något om en haj i närheten och tänkte "vad i helvete" men struntade sen i det och kastade oss baklänges från båten och såklart så fick jag panik i början med andningen men sen löste det minsann sig. Väl nere på botten ser jag hur Lena och instruktören Sal är uppe på ytan och Sal ger mig ett tecken som betyder att jag ska stanna och jag tänker liksom "jaha, ska jag bara stå här och se glad ut?" Så de gjorde jag. Tills jag insåg att jag hade fullt sikte fram, åt sidorna men fan inte bak". Haha, den känslan...
Dykningen var helt otrolig dock och man såg verkligen enorma havssköldpaddor samt alla olika fiskar man kan tänka sig.
En dykning på 45 minuter kändes dock som 5 minuter vilket var helt sick.
Väl uppe på båten var vi så jäkla nöjda över att vi hade dykt att vi knappt kunde säga ett ljud till varandra.
Väl tillbaka på land stack vi och duschade innan vi hade bestämt oss för att lära gänget svenska drickspel.
Vi kom dit och jag hade så himla mycket vatten i mina öron att jag inte kunde höra vad någon sa.
Men jag hörde minsann hur dem berättade att hajen i närheten var en vithaj och det går minsann knappt att förklara hur man kände just när dem sa det.

Vi satt i ett bås på stranden och körde drickspel enda fram tills 4 på natten. Himla bra kväll.
Dagen efter vart vi så himla trötta så vi tillbringade dagen vid poolen och bara tog det lugnt. Dagen efter skulle vi ta båten tillbaka till fastlandet.
Väl på fastlandet var vi så himla deprimerade över att det var över och att vi hade fått säga hejdå till våra nya vänner att vi knappt visste vad vi skulle göra. Till slut bestämde Lena att vi skulle ha en utekväll på skygarden och det är jag så himla glad över. För den kvällen var kanon.
Vi kom dit och det visade sig att det var girls night out vilket betydde gratis inträde för tjejer och gratis drinkar. Vi dansade med massa olika människor och hade en kanonkväll. Jag träffade minsann en person jag aldrig kommer att glömma och som jag verkligen hoppas på att jag får träffa igen. Helt underbar.
Himla bra kväll helt enkelt.
Dagen efter var vi så slitna men tillbringade ändå hela den dagen på stranden. Var dock inte alls lika bra väder på fastlandet som det var på öarna.
På gili var där liksom aldrig några moln.
Sista dagen tillbringades åt shopping, indonesisk mat, packning och lipande över att lämna.
Somnade gott till slut och dagen efter slängde vi oss på stranden innan det var dags att åka till flygplatsen.
22 timmar hem var fruktansvärt. Ville hemskt gärna riva biljetten och stanna kvar kan jag säga er. Drömmen är kvar på Bali. Det suger.
Har med andra ord haft en helt otrolig resa med min bästa vän.
Bilder från resan kommer här!

Halloj! För oss är det middagstid och vi gjorde ju världens dummaste grej imorse och försov oss. Klockan skulle ringa 08.00 och vi vaknade 10.30 i världens panik. Idag ska vi ju minsann resa vidare.
Kuta har absolut inte varit så farligt som alla har sagt. Vi trivdes här och har träffat på massor av nytt och trevligt folk.
I tisdags satte vi oss och käkade på ett ställe i närheten av hotellet vilket var kanon. Sen umgicks vi med dem som jobbade där hela kvällen innan läggdags. Vår jetlag slog oss hårt i ansiktet igår när vi vaknade. Då slängde vi oss vid poolen och låg där med världens utsikt och i en sån värme man knappt kan tänka sig. Det slutade med att båda två blev rätt brända och därför chillar vi lite idag från solen. Efter att vi hade solat stack vi till shoppingcentrumet beachwalk. Helt underbart ställe och där åt vi nog världens godaste pizza och drack mojito.
Nu ska vi i alla fall vidare. Hotellet här vart kanon och nu har dem ringt en taxi inför kommande två nätter i seminyak. Ikväll blir det nog party med några andra svenskar här från ön. Dem har hyrt en villa och bjudit in oss på förfest innan vi drar till skygarden.
Var på spa igår också. Himla skönt men dem är ju verkligen inte försiktiga. Tror min rygg knäcktes 10 gånger. Men det var absolut skönt!
Sen gick vi typ och lade oss i normal tid och jag hade tydligen skrämt Lena inatt då jag hade gått/pratat i sömnen. Så blir det ibland!
Nä, nu är taxin här! Ha det fint! Pusssss

Bali är underbart och vi har inte ens kommit till paradiset ännu. Älskar det här! Funderar på att gifta mig med en indones och stanna här. Okej för alla?