Header
View tracker

Dagens middag och det som jag ska ha med till jobbet. När jag jobbar så brukar vi göra lite extra man så att jag får med mig även till jobbet.

Idag så har vi lagat potatismos med kycklinglever, otroligt gott för dem som tycker om lever. Lever är också väldigt nyttigt att jätte och innehåller mycket järn. Är en otroligt lätt middag att tillaga och går väldigt snabbt också. Allt som allt tar det C:a 30min 😊

För att undvika att levern blir torr så använder jag även gul lök i.

Recept:

1 pkt kyckling lever
1 hel gul lök
1 kg potatis

Jag hackar upp löken, behöver ej finhackas. Lägger sedan löken i stekpannan. Lägger på levern direkt och rör om de. Lägg sedan ett lock på så får de stå och puttra lite tillsammans med levern. Rör om levern 2-3gånger. Är dock svårt att säga hur länge de ska vara i stekpannan då man får gå utifrån vad man själv tycker om. Vissa tycker om de blodigt medan andra vill ha de genomstekt. Se bara tills att det inte steks allt för länge för då finns risken att det blir jätte torrt trotts att man har lök i.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Åkte på ett ryggskott för snart tre veckor sen, en rätt rejäl då jag går på starka smärtstillande. Var hos sjukgymnasten för första gången igår och fick en akupunktur behandling.

Tänkte att nej får passa på och skämma bort min kropp lite särkilt nu när den är skadad. Så jag började min morgon med att gå på 45minuters massage. OMG säger jag bara, så underbart de var och man känner sig redan lite bättre i ryggen.

Tänk att vi minst en gång gått och burit på ett barn i 9månader och sedan fött dem. En massage är vi mammor lätt värda! Försök och hitta tid någon gång ibland och gå på en massage för det gör så mycket både för kroppen och själen.

Nu sitter jag och väntar på att få komma in för akupunktur behandlingen, ser dock mindre fram emot det. Känns som jag kommer vara helt slut sen när jag kommer hem 🙈

Likes

Comments

View tracker

Jag tänkte först börja med att säga vad det är som fungerat för mig ochfått mig att gå ner i vikt och tappa en massa cm särskilt runt minmage.

Jag harslutat att äta socker helt och hållet, dock går stevia sockerbra i lagom mängd. Jag äter sällan bröd men när jag gör det såär det endast mörkt bröd. Exempelvis när vi äter bearnaisesåsså gör vi detta själva från grunden då dem färdiga har mycketmera kalorier i sig. Vi äter pasta, potatis osv. Dricker endastvatten och ingen läsk överhuvudtaget. Försöker äta mindreportioner flera gånger om dagen. Är ju så att man inte alltid harhunnit fixa mat till sig själv och ta med till jobbet, då löserjag detta genom att köpa vanilj kvar som inte har någon tillsattsocker i sig. Samt att jag skär i mycket banan. Vissa dagar när jaginte hunnit äta så är det kvarg och banan jag levt på, men jaghar varit noga med att äta en stor burk flera gånger.
När man ändå känner att man skulle vilja ha någon efterrätt eller ett”mellanmål” så brukar jag antingen äta proteinbars eller såköper jag ProPud vilket man kan köpa som antingen shake eller sompudding form.

Detsom hjälpte mig/oss att minska sockersuget är ett kosttillskott somheter Burn som innehåller koffein samt grön te. Jag tar 1-2 kapslar varje dag vilket också har en effekt för ökad fettförbränning.Man blir också mycket piggare p.g.a. koffeinet. Denna kan manbeställa här :BURN X5 . OBS! Tänk på att INTE ta de tabletterna isamband med kaffe då man kan få koffein kick/chock. Utan ta antingen en kopp kaffe på morgonen och vänta 1 - 2 timmar och sen ta tabletten, eller tvärt om. Räkna med också att kaffe suget kan bli mindre när man börjar med tabletterna :)

Jag tar även omega kosttillskott för att vi är dåliga på att ätafisk. Jag började med den här processen i slutet av maj/början påjuni och har gått ner c:a 11 kg och minskat mycket i cm runt mage,rumpa, höft osv. Jag mår otroligt bra nu när man ändrat sinmatvana. Innan detta så drack jag Cola varje dag, samt så åt jagen bakelse på jobbet varenda dag som jag jobbade. Så detta är enstor omvandling för min del. Jag ska inte ljuga, det var tufft ibörjan men den Burn hjälpte till en hel del med sockersuget. Idaghar jag inte någon som helst sug på t.ex. donkan mat och liknande.Inte heller tycker jag Cola är gott längre.

Det man också måste tänka på är att ha en liten fuskdag då och då,dvs. ta en Cola om man vill, eller äta en bakelse osv. Är inte meningen att man ska för alltid sluta äta en massa man älskat.

Den stora frågan, hur mycket tränar/rör jag mig? Jo sen jag började med den nya kostenså har jag hunnit träna två veckor, och på dem två veckornatränade jag 3 gånger per vecka och endast 1h per gång. Annars harjag inte tränat, utan jag jobbar inom hemtjänsten vilket gör attvi cyklar/går en del. Man behöver inte vara iväg och träna varjedag för att detta ska fungera, dock måste man röra sig såklarttill en viss del. Kanske 1h promenad med barnvagnen varje dag?
Vill man att det ska gå lite fortare med viktnedgången så kan man skäraner på kolhydraterna lite, exempelvis inte äta potatis/ris/pastatill varje måltid utan att man skippar det vid några tillfällen.

Exempel på vad vi äter: hemlagad hamburgare, pasta med köttfärssås,korvstroganoff, pasta med svampsås, pasta med fläskfilé i sås,kyckling i ugnen med grönsaker och tikka masala

Ett stort tips är att börja med att ta FÖRE bild för att sedan ha något att jämföra med, inte alltid att det syns på vågen men att de syns på cm istället. Jag ångrar att jag aldrig tog en före bild. Och ja det kan kännas tufft i början men ge inte upp, även om det känns som att det står still och inget händer. Jag har själv gått igenom det, jag har velat ge upp otroligt många gånger. Men jag är så glad över att jag inte gjorde det, och nu när man ser den stora skillnaden så blir man ännu mer motiverad till att fortsätta.

Har ni några frågor så bara skriv en kommentar så svarar jag så fort jag kan :) Kommer komma flera inlägg om det hela, men detta var en kort introduktion hur jag gör :) nu är det dags för mig att nanna, god natt jag


p.s blivit något konstigt med min text så visa meningar går ihop med varandra, ber så mycket om ursäkt för det :)​

Likes

Comments

Kul att ni hittade hit ! :) 

Är så att jag blivit frågad utav flera mammor nu kring hur jag gjort för att gå ner i vikt och tappa så många cm som jag gjort under en kortare tid. Och då fick jag iden att skapa en blogg, där jag bloggar om hur jag äter, vad jag gör, lite recept på måltider som vi äter.

Den här bloggen kommer vara riktad mot mammor som vill ha lite tips på hur de kan gå ner i vikt på ett hälsosamt och effektivt sätt. Men också på en kanske lite mer hälsosammare kost. Det man inte får glömma är att det inte alltid handlar om att man vill gå ner i vikt, utan också handlar om att man vill må bra, känna sig piggare och ha mera ork. 

Många som inte har tid att ställa sig och laga lite mer nyttigare mat som tar lång tid och inte heller har tid med att gymma flera gånger i veckan. Jag är en utav dem här mammorna. Jag är hemma på förmiddagen med min man och båda våra barn, och sen på eftermiddagen/kvällen så jobbar jag.  Så det är full rulle alltid. Jag kommer att lägga upp bilder och recept på vad vi äter och oftast gör vi enklare och snabba rätter som inte tar så lång tid. Men som är både "nyttigare" samt går relativt snabbt att tillaga.

Likes

Comments