View tracker

​Nu har jag börjat min långsamma resa mot en lite lättare vikt. Det handlar om ynka 3,5 kg till en bekväm vikt, målet är den 7:e augusti. 

Jag har märkt att det svåra blir tillställningar, likt igår midsommar... Hade en vag plan men det blev lite för många köttbullar och glass... Jag tror att jag måste vara mer bestämd med vad jag tänker äta dessa gånger. Gårdagen resulterade i 1,8 kg upp och nästan tillbaka till startvikten, vilket inte känns så motiverade. Däremot står jag idag inför en utmaning att hålla mig borta från onödiga kalorier och snedsteg. Detta kan vara lika svårt det iallafall för mig då jag har en tendens att bara tänka "slitsamma det är ändå kört" vilket det verkligen inte är! 

Dagens plan är:

Frukost (Just eaten): Gröt med kasein + kaffe med kokosmjölk 

Lunch: STOR kräftsallad med ägg och hemgjord dillsås 

Middag: Krämig laxpasta (bönpasta) 

Post workout: lean protein bar 

Träning:

Rygg + 20 min trappa

60 min PW + ev. lite extra cardio

Känns bra, jag kommer klara detta. Intalar mig själv att det är dumt att göra gårdagen sensteg längre, vilket är en 100%-ig sanning! 


Tänkte också nämna kommande utmaningar som kommer stola krav på in karaktär kring kosten:

Söndag: Lunch hos mormor och morfar, här gäller det bara att ta lagom och ta av det "bra", tacka nej till fika och sött.

Nästa helg: 25 års fest i Stockholm, denna utmanings är lite svårare då den stänker sig över två dagar. Det kommer verkligen krävas "portion control" jag vill klara det, hade känts så bra att kunna känna en trygghet kring sådana evenemang.


Mer uppdateringar kommer senare under veckan, hade g! 

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Godmorgon!

Nu sitter jag framför nyhetsmorgon och sippar lite på det sista av mitt frukostkaffe samtidigt som jag redan fixat med endel plugg (skönt att vara effektiv). Snart ska jag ta bilen till skolan och sätta mig där för att plugga lite matte och sedan jobba med projektarbetet. Hade tänkt träna vid 6 i morse men hade småkänningar i halsen så det får bli eftermiddagsträning idag. Funderar på lite spinning eller liknande.

I går tränade jag två gånger. På morgonen körde jag 1 timma spinning-intervaller och på kvällen körde jag ett effektivt och snabbt axelpass. I övrigt har jag planerat veckan som följande:

Onsdag: Kondition + rörlighet

Torsdag: morgon: BEN em/kväll: lättare kondition

Fredag: morgon: 60 min spinning em/kväll: rygg

Lördag: VILA

Söndag: Har inte bestämt än.. Kanske lite axlar eller något kul.

Annars kommer veckan vara totalfyll med plugg. Läser två kurser som stänker sig över läsperiodens sista 15HP vilket gjort att vi inte riktigt kommit igång. Nu är det bara 1 månad kvar på terminen så det gäller att lägga in en högre växel.

Over and out!


Likes

Comments

View tracker

​Hejsan, eller borde jag ens starta så? Jag är en ung kvinna i på 22 år. Jag är extremt intresserad av träning och hälsa och har vart det så länge jag kan minnas. Mycket längre presentation kan jag inte bjuda på då jag tänkt vara anonym till en början och samtidigt dela med mig av lite djupare och jobbiga tankar. 


Anledningen till att jag startar en blogg är delvis för att spara dessa tankar och lärdomar som jag kommer få med mig under tiden samt att kanske någon (om det nu blir så) kanske kan ta nytta eller hjälpa mig.

Idag har det varit en jobbig dag. Jag har ett förflutet med överträning och för lite mat (ca. 4-5 år sedan) och jag jobbar nu mycket med mitt förhållande till mat. Alla förbud jag haft under många år har gjort att jag har extremt svårt att äta rimliga mängder av just sådan mat, speciell när jag är ensam. Ett lysande exempel på detta är mina mackor med smör. Jag kan inte bara ta en utan det blir kanske 3-6 st. vilket inte alls är bra. Ju fler olika varor jag tillåtit mig äta edstå svårare  tycker jag det är. Men, det finns alltid ett men. Jag skall lära mig. Har du något tips? Idag gick det inte så bra, 6 knäckte och 2 mackor... Planen var 2 knäcke. Jag kommer ändå behålla bröden hemma och lära mig. Om jag tar 2 kommer jag kunna äta det oftare och samtidigt behålla min form. 

En annan nyckel tror jag är att acceptera att jag inte kan gå med rutor året runt (har inte det nu) men ändå inte hata mig själv. Det är svårt, det finns ingen som vet om detta, jag skäms. 

Hoppas det jag skriver är läsbart annars där det väl vara ;) 

God natt, i morgon är en ny dag och det kommer finnas nya möjligheter till att lyckas! 


Likes

Comments