All great things must come till an end.
Som ni kanske förstår av titeln så är detta slutet för bloggandet på denna resa. Anledningen är att min mobil har pajjat helt och går inte att använda. När jag försöker öppna en app så stänger den av sig och kameran går inte att använda. Lagringsutrymmet är fullt och även om jag raderar massa saker så är det lika fullt. Vi får hoppas på ett mirakel.

HalliHallå
Idag började vi dagen med att byta boende. Vi åt frukost på Subway mmmhm! Sen la vi oss på stranden som inte riktigt var så poppis då det var typ vi där. När jag fick nog av värmen så gick jag till starbucks och videochatta med familjen vilket var mycket trevligt!

Efter allt det så hängde vi på rummet och kylde ner oss. Har kollat efter lite jobb och planerat framtiden haha. Så sjukt att jag är här, min kompis Tova är i Wien och Sofia är i Kina? Vem vet när vi ses nästa gång lixom? Vi åt indiskt till middag ( har verkligen blivit en favorit) och jag köpte presenter till killarna i min familj. Sen blev det lite spa på rummet och kvällsmys.
Hadee

Igår var vi på en snorklingstrip där vi såg Nemo, Doris och massa fina fiskar! Jag blev sparkade i ansiktet av vilda kineser och stucken av små minimaneter då ja en lyckad dag! Råkade dock bränna mina läppar och rygg/axlar.. På kvällen tog jag en fotmassage och masserade bort all stress jag får av att mejla med kilroy och boka om min flygbiljett. Jag kommer åka hem den Singapore tidigare än planerat för att Anna ska gå en tvåveckors surfingkurs för 10 000kr som inte jag tyckte var värt.
( snor bilder av Lovisa SHOUTOUT www.nouw.com/resa )

Lördag och resedag. Lovisa och jag åt en supergod frulle på ett café när Anna Chillade (hon hade redan ätiti). Vi checkade ut från hostelet och la oss och Läste på stranden lite innan vi hämtade väskorna och fixade stämplar i passen. Vi åt en överprisad lunch på ett café och tog en färja till Langkawi som tog ca 3h. På färjan visade de en film som hette Point Break, tyvärr fick vi inte se slutet av den.. Vi kom fram i Malaysia vid 6 och checkade in på ett motell och tog ut pengar. Middag åt vi på ett lokalt kök typ och oj vad stark maten var! Det brände i magen hela kvällen..

Efter lite sovmorgon började vi dagen med en pangfrulle. Dock så mådde man lite illa efter.. Vi gick till sunrise Beach och den var så fiin! Drömmigt. Lovisa har en undervattenskamera som vi lekte lite med idag. Tror också att all lyckades bränna sig lite trots överanvändningen av solkräm. Vi träffade len firre som vi döpte till Fredde. Efter en dusch så ska vi gå och ta varsin massage och äta middag. Jag är såå trött på thaimat nu asså, så ska försök övertala de andra att vi går till ett indiskt ställe som jag sett.
Hadee

Oj vad jag gillar Koh Lipe. Efter att ha åkt färja hela dagen igår så kom vi fram till en superfin liten mysig ö. Det finns flera stränder som man kan gå till och en walking street där de Flesta affärer ligger. Vi checkade in på ett Hostel som heter A+ och är superfräscht! Man sover o små fack typ. Efter en middag på stranden så gick vi och kollade på film som visades på en bar. White house down såg vi och den var bra, bara det att man höll på att dö av värme. Imorgon ska vi sola och bada.
Hadee

Ja vad ska man säga om Koh Lanta egentligen? En död ö som tagits över av lite äldre svenskar typ. Nej men den var fin, jag tror att vi har sett så mycket fina stränder och platser att man inte riktigt uppskattar "vanliga stränder" eller vad man nu ska säga. Vi Bode på ett hostel som hette non la mer och fet var superfint och fräscht! Det var så sjukt varmt hela tiden. Vi var där i två nätter dvs ca 2 dagar och det räckte.

Fick en fråga om vilken kamera jag använder och jag använder en Canon G7x och min iPhone 6. Men om du ska göra en liknande resa så rekommenderar jag verkligen att ha en gopro eller en liknande som tål vatten! Det finns så mycket fina bilder som vi önskar att vi kunde tagit när vi tex dykt,snorklat eller bara varit på stranden!

Hadee

Fredagen spenderades på en lite finare strand vid namn Long Bech. Det var lite av ett mission att ta sig dit då man fick klättra i skogen och gå i den stekheta solen. Men det var värt det för den var mycket fräschare än den vi bor vid. Efter det så gick vi och satte oss och lyssna på en kille som sjöng live och oj vad bra han var och vilka bra låtar han körde! Det blev en superkul kväll.

Igår gjorde vi inte så mycket. Det blev lite bad och lite shopping. Vi gick också upp till viewpointen och kollade på solnedgången som var mycket fin. Nu så har vi ätit frukost och packat klart och ska ta båten om en timme till Koh Lanta.
Hadee

Vi lämnade underbara Koh Tao i onsdags och åkte nattbåt hit. På båten låg man bredvid varandra på smala tunna madrasser och det var en väldigt konstig upplevelse. När vi kom fram var vi så trötta och varma så då blev vi väldigt glada när vi upptäckte att hostelet låg på stranden. Vi delade rum med fyra killar som vi mest skrattade åt, kul. När de gick ut och skulle göra stan ( eller ön?) så somnade vi direkt, vi var helt slut.

Idag har vi varit på en heldagstur och sett massa öar och stränder. Vi simmade igenom en grotta där filmen The Beach var inspelad. Vi träffa också apor och Argentinare. Både Anna och Lovisa har bränt sig men inte jag! Tihi. Lovisa är alltså en kompis hemifrån som flög från Australien och joinade oss. Imorgon ska vi gå till en finare strand då den vi var på var ofräsch. Vi har även bytt till ett guesthouse där vi har eget rum.

Shit vad najs nu ska vi lixom softa,chilla och ladda batterierna! Ska bli as najs! ;)

Hoppsan glömde visst bort att jag hade en blogg.. Vi har iallafall tagit Dykcertifikat och hunnit träffa en kompis hemifrån! Vi har sovit och chillat vid poolen. Badat vid stranden och åkt på utflykt runt ön. Ikväll så lämnar vi Koh Tao och åker till Koh phi phi.
Hadee

Som rubriken säger så befinner vi oss just nu på Koh tao. Vi kom hit igår och åkte direkt till Ban's diving och anmälde oss till att ta dykcertifikat! Vi började kursen redan på kvällen så igår satt vi och gjorde läxor ändå tills vi somnade. Idag har vi haft teoripass på morgonen och fått dyka i poolen på eftermiddagen. Vår instruktör heter Maria och är ifrån Norge. Hon är väldigt duktig och snäll så jag är extremt taggad på att göra detta. Vi läser kursen på svenska och det gör ju allt lite lättare. Tyvärr så hoppade familjen vi gick med av kursen för pappan hade för högt blodtryck så Anna och jag fick en privatkurs. Något som alltid händer när vi bokat något på denna resan? Men jag klagar inte då kommer vi säkert bli pros. Imorgon så börjar vi 07.00 med dykning ute i havet så efter vi gjort alla läxor så blir det sovdags. Vi kommer även ha vårt slutprov i teori imorgon.. Så håll tummarna!
Jag har inte tagit några bilder de senaste dagarna då minnet på mobilen är fullt och det är för dåligt wi-fi för att kunna överföra. Det här får helt enkelt bli ett inlägg utan bilder.