Header
View tracker

​Dagens lunch: Kallrökt lax på en bädd av babyspenat, isbergsallad, gurka, tomat, grön paprika, avokado, lite olivolja, salt, peppar samt smulad fetaost. MMMH!

HOLA AMIGOS! Sorry att jag inte bloggade igår men SÅKLART glömde jag att knäppa av ett endaste foto på nånting jag gjorde och jag kände verkligen inte för att ladda upp ytterligare ett inlägg med bara text. Hur som, jag drog till gymmet efter jobbet och det var fullsmockat av folk. Hade tänkt köra ett ryggpass men det fanns verkligen inte plats så det fick bli ett ofrivilligt konditionspass på en timme isället. Avslutade med en lång stretch vilket var riktigt gött så det blev lyckat ändå. 

Idag har jag varit ledig och härjat på med min flyttstädning i lägenheten. Farit hem till mörsil för att lämna/hämta lite grejer och så vidare. Var också på gymmet där jag brände av ett sånt sjukt bra överkroppspass. Brände på riktigt bra kan jag säga. Kör mycket kroppsvikt nu så uppvärmning blev hopprep, jumpsquats, squats med sumoboll sen fortsatte jag med sumobollslyft och pull-ups som uppvärmning för överkroppen. Körde vidare med legraises hängades i monkeybaren, rygglyft, liggade armhävning, mountain climbers+"dra in benen mot magen" i trx-band, rumplyft i trx-band, sidoplanka med dip, halv fällkniv med hantel, dips och en tricepövning som jag inte vet vad den heter men man har en hantel och så kör man armarna bakom huvudet upp och ner, fattar ni? haha. Tror det var allt. Avslutade med 20min pw sen en skön stretch. Börjar verkligen få in stretchen nu och det känns skitbra. 

När jag kom hem blev det middag sen dusch och matlådeprep och nu sitter jag i soffan som den potatis jag är. Det har varit en lång med skön ledig dag så det är bara att tagga till inför jobbhelg. HA DEE!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Alltså AAAAAH hade sån jäkla feeling på gymmet ikväll! Tänkte först köra ett löppass ute men kände verkligen inte för det. Funderade på löpband men nää då springer jag hellre ute. Så jag gick dit och lurade lite på vad jag skulle hitta på. Är rätt öm sen gårdagens överkroppspass så ville helst köra något annat. Men jag ville bli riktigt varm för jag hade planer på att köra en lång stretch efteråt. Så jag börjad med lite hopprep och jumpsquats i olika modeller för att få igång lite puls. Sen jäklar körde jag på! Brände av ett sjukt göttigt benpass med fokus på stabilitet och framför allt kvalitét på övningarna. Avslutade även med lite rumpa. Och det brändes kan jag lova! Fick så grym kontakt och känsla under passet, ville bara kötta på och kötta på. Det blev faktiskt hela 2h där borta och jag är SÅ NÖJD. Var fruktansvärt längesen jag fick den där känslan vid träning så det var gött att få en nytändning.

Dessa var övningarna jag körde (ska försöka komma ihåg alla):
Squats
Jumpsquats
Jumpsquats + hoppa ihop med fötterna
Utfall
Utfall på box
Reverse utfall
"Krabbgång" - man står i squatställning och går åt sidan
Donkey kicks bakåt + åt sidan
Squat från sida till sida
Brygga ( ni vet när man juckar mot taket haha)

Tror det var alla! Körde bara på känsla och det var så göttigt! Bra nog svettigt blev det så hoppas på träningsvärk imorn.

Nu ligger jag i sängen och ska sova, nattinatt!

Likes

Comments

View tracker

​HEJ OCH FÖRLÅT! Jag insåg häromdagen att jag HELT glömt bort att skriva här. Senast var i onsdag så vi drar en snabbgenomgång.

Torsdag: Jobbade hela dagen och bestämde mig för att ha en vilodag vilket var välbehövligt. Jag kände mig stel och trött i kroppen.
Fredag: Jobbade mellan 6-16, skynda hem och vilade lite sen drog jag till gymmet. Smällde av ett svettigt cardiopass med lite olika typer av jumpsquats, boxjumps, burpees osv, Sen hem och duscha, byta om och möta upp resten av gänget för en middag nere på Supper. SÅ HIMLA TREVLIGT. Jag, Lelle, Lisa, Adam, Arvid, Kerstin, Gabbi, Jesper och Judith, fick bord i en av hörnsofforna där vi satt i två timmar och serverades massor med goda rätter. Sen gick vi vidare till Broken en sväng innan vi knallade hemåt igen.
Lördag: Jag jobbade i liften mellan 11.30-16.30. Det var rätt så mycket folk och superhärligt väder så timmarna rullade på ganska fort. Efter det gick jag hem, varvade ner lite och åt middag sen gjorde jag mig iordning för en utekväll. Vi började på torpet, sen Broken och sen Dahlboms till stängning. Mycket trevligt.
Söndag: Tog sovmorgon sen blev det dusch, en sväng på ica med Judith för lite mat och sen knallade vi upp till torpet. Det blev filmtitt och en sväng på byn med mat på Broken. Det var så härligt väder, solen sken och vi njöt verkligen på uteserveringen. Sen for vi hem och spelade spel hela kvällen.

Igår, måndag: Som vanligt jobbar jag 12-19.30 så började dagen med en morgonpromenad innan jag for iväg. Det är så himla fint ute nu. Så mycket härliga färger på träden. Efter jobbet åt jag gröt och stack till gymmet. Hade ingen riktig plan när jag kom dit men det slutade med ett överkroppspass och en ganska lång stretch. Har försökt fokusera mer på mina baksidor nu när jag stretchat för jag har varit otroligt stel efter all löpning. 

Idag är det tisdag och bilderna ovan är från min morgonpromenad. Jag är ledig och har en del att stå i för jag ska nämligen flytta i helgen så jag måste börja packa ihop här hemma eftersom jag jobbar resten av veckan. Så nu har jag fått i mig frukost och ska ta en dusch och sätta igång med dagen. Vi hörs lite senare. HA DE!

Likes

Comments

Hade egentligen inga förväntningar på dagens träning för jag känner mig trött i baksidorna. Men ut ville jag! Och efter att ha sett på insta att solen stod högt ovanför molntäcket som låg så tog det inte länge efter frukost innan jag snörade på skorna, spände fast extravikterna och tog med mig goproen och gick. Knatade upp till tott för att svänga in på totthummeln. Det är världens dimma så hela vägen upp till toppen varvade jag löpning med att stanna och filma.

Det var tungt för benen idag och jag fick kämpa bitvis. Men luften var otroligt frisk och som vanligt är det helt fantastiskt att få vara ute på fjället.

Mycket riktigt var det klarblå himmel ovanför locket och jag stod på toppen ett bra tag och bara sög in d-vitamin. Det är så härligt ute nu. Så frisk luft men ändå fortfarande varmt.

När jag kom hem stretchade jag ut baksidorna, men måste fasen stretcha ännu mer känner jag. Det får bli imornkväll, nu ska jag iväg till jesper och judith för pokerkväll och kvällens insats blir mina hallon jag köpte tidigare på ica. Wish me luck!

Likes

Comments

Ställer mig på rullbandet. Det var nästan så jag inte ville löpa ikväll för jag är lite seg och mina baksidor känns stela. "Äsch inga krav, 6km iaf, det får duga". Börjar gå för att värma upp, 5 min sen höjer jag farten. Tänker att "jag vill ju bli lite bättre för varje gång, det är lika bra att dra en liten ökning jämfört med förra gången." Höjer två snäpp sen sist. Det går bra. Ökningen känns knappt och benen var förvånansvärt pigga. Andningen är bra. Jah springer på trails i nya zeeland på skärmen. Bandet höjs och sänks i takt med höjningar på banorna. Ibland är det svinjobbigt, jag tänker att jag aldrig kommer palla 6km. Jag vill sänka farten, kliva av och vila. Men jag fortsätter.

Når 6km och nånstans i bakhuvudet har jag ändå 10 som mål. Jag sprang ju det sist och det vore kul att kunna säga att jag sprang det ikväll igen. Benen känns ju ändå bra. Det här går ju bättre än väntat. "Okej 8 sen får vi se". Når 8km och tänker att "nu är det bara 500m sen 500 m till och då är det bara 1km kvar. Det är ingen biggie!". Jag springer på. Börjar öka takten i kamp mot klockan. Ökar. Ökar. Når 9. Ökar lite till. "Det ska banne mig gå idag igen".

På slutet är stegen långa och bandet rullar fort. Sen, äntligen, slår klockan om - 10 km. Det känns gött. Slår om till cool down och börjar pusta ut. 5 min nedvarvning och svetten bara rinner. Men det känns bra. Jävligt bra. Det är såhär jag måste pusha mig själv om jag ska bli bättre i löpningen. Och det är kul. Ger mig själv en klapp på axeln och går iväg till mattorna för att stretcha.

Ikväll lägger jag mig nöjd.

Likes

Comments

​Goood morgon vänner! Tisdag och jag ska iväg på jobb strax. Tog en skön morgonpromenad idag igen och jag kan verkligen säga att SHIT vad min träning har börjat förändras. Nu kör jag helt och hållet på feeling och vad som känns bäst för kroppen för den dagen. Jag brukar dessutom ALLTID träna med hörlurar och har så länge jag kan minnas haft tvångstankar om att jag "måste" ha musik annars kan jag inte träna. Men nu börjar jag helt avvika från det och imorse gick jag faktiskt min promenad helt utan något i öronen. Vilket var SÅ SKÖNT. Jag kände inte för att lyssna på massa skräll (även om jag gillar mina listor på spotify haha) så pass tidigt. Det var så skönt att bara gå och lyssna på ljudet av byn som vaknar till liv. Friskt och härligt minsann. Har ätit en superfrukost bestående av en grapefrukt, en ostmacka och en smoothie på mango, banan, spirulina, dadlar, havremjölk och vatten. Supergott och det håller mig mätt ett bra tag. Nu ska jag göra mig iordning och dra iväg till jobbet. Vi hörs ikväll,  ha deee!

Likes

Comments

Go'kväll vänner! Måndagen har passerat och dagens träning blev som följer: startade morgonen med en promenad. Tanken är inte att bli dösvettig och ta ut mig till max, utan jag vill helt enkelt passa på att få frisk luft innan jag ska till jobbet. Jag jobbar ju inne och eftersom jag för det mesta jobbar sent så hinner jag inte njuta av dagsljuset lika mycket längre. Särskilt inte nu när det blir mörkt så fort. Så det är min chans att få lite solstrålar på nosen.

Det var så himla skönt ute idag. Jag gick ut vid halv nio och kom hem en timme senare. Det kändes lagom. Tog en dusch, diskade undan gårdagens disk och gjorde sen frukost.

Efter jobbet var jag i princip bara hem å vände. Bytte om till träningskläder och drog i mig ett mellanmål. Var lite tom på energi så ett tag var det näääästan så jag inte ville gå iväg. Men bara nästan hehe. Är inne i ett bra flow nu med träningen vilket känns jäkligt roligt!

Knallade iväg på gymmet runt halv nio och brände av ett pass med fokus överkropp. Tror jag ska börja köra så numera - fokus överkropp eller fokus underkropp så kan jag alternera dom samt övningar. Det känns som ett bra upplägg. Imorn ska jag löpträna iaf har jag bestämt. Om jag inte känner väldigt starkt för något helt annat. Jag går mest på känsla nu för tiden, det passar mig bäst. Att ha ett strikt schema att följa gör att jag bara blir omotiverad och skiter i det eller gör saker halvdant. Kroppen bestämmer vad som behöver stärkas upp helt enkelt.

Nej hörni nu ligger jag här i sängen och ska ta och släcka ner. Det är dags att logga ut för denna gång. Hoppas ni haft en fin måndag! God natt :)

Likes

Comments

Hej vänner! Ännu en vecka har gått? Hur fort går det inte nu?? Helt sjukt! Anyway, helgens träning såg ut som följer:

Lördag: jag var ju hemma hos pappa och hade tänkt ha en vilodag vilket det också blev. Tog en långpromenad för att få lite frisk luft och det var verkligen SÅ SKÖNT. Gick i 1,5h och bara njöt. Aktiv vila som man kallar det. Välbehövligt att få röra på bena också efter milen på fredagkväll.

Idag, söndag: började morgonen med frukost på bageriet med lillasyrran. SÅ HIMLA MYSIGT och vi åt tills vi blev proppmätta verkligen. Solen sken och när hon hade satt sig på bussen for jag hem och chillade lite innan jag gick ut. Kunde såklart inte hålla mig inne i det fina vädret så tänkte att en promenad upp på totthummeln är alldeles perfekt. Snörade på mig icebugsen och satte fast extravikterna runt anklarna sen bar det av. Knallade på första biten med bra tempo, det är ju i princip bara uppför. Har tänkt att jag vill bli bättre på fötterna när jag springer trail samt lära mig springa med dom där vikterna. Det är lite tjorvigt faktiskt, man känner sig lite klumpig. Men tänkte att "äsch lika bra att börja nöta!". Jag hade ju minst sagt energi efter våran superfrukost. Så jag satte fart på benen och i början var det stappligt men gick allt bättre å bättre. Tungt som fan i uppförsbackarna men jag envisades. Två extra kilo låter inte mycket men det gör mycket när man springer terräng kan jag säga! Körde på så gott jag kunde, det var så jäkla roligt och härligt att springa.

Det gick rätt fort upp och väl framme så satte jag mig mot en sten med ansiktet mot solen och pustade ut. "Det gjorde jag bra" sa jag till mig själv och slappnade av. Njöt av solen ett bra tag innan jag sprang ner igen.

Var hemma ca en timme sen bytte jag tröja och gick iväg till gymmet. Hade tänkt köra lite överkropp, typ armar/axlar men känner att knäet börjar göra lite ont så det blev en rehab kväll istället. En svettig sådan. Blandade utfall med enbens-squat, vanliga squats, wallsit och lite annat. Sen stretchade och foamrullade jag och det fick avsluta kvällen.

Nu ligger jag nerbäddad i sängen och har ställt klockan för morgonpromenad innan jobbet imorn. Jag är rätt trött så somnar nog snabbt. Godnatt med er!

Likes

Comments

Hej vänner! Fredagen är här och det är helt fantastiskt som vanligt. Idag slutade jag tidigt på jobbet så jag knallade iväg till gymmet för ett löppass! Hade egentligen tänkt springa backintervaller men det var både dimmigt, kallt och blåsigt vilket gjorde mig lite omotiverad att ge mig ut. SÅ med löpsugna ben ställde jag mig på bandet och satte igång klockan. Hade ingen plan egentligen på hur långt men över 6km skulle jag bränna av iallafall.

Benen kändes förvånansvärt lätta med tanke på gårdagens spurt upp för berget och diverse övningar på kvällen. Bra flås hade jag också, det kändes bra over all. "Gud vad härligt". Lite trist att glo in i skärmen på bandet dock så försökte låtsas att jag var ute i skogen istället.

6km kom och jag tänker att "äh jag fortsätter ett tag till, det här går ju så bra". 7 km passerar och tankarna går "8km sen är det bra". 8 kommer, 8,5...9 sen känner jag att "nä nu kör jag!". Siktar på 10km och höjer hastigheten. Benen springer på och är riktigt pigga, det går fort och det är svettigt. Men så gött! 10km passerarsen ytterliggare några hundra meter innan jag slår över på cool down.

Bandet stannar och jag flåsar ut. Svetten rinner, pulsen börjar återgå till normal och jag ler för mig själv. "Ikväll var jag en kämpe". Sprang längre och snabbare än jag hade tänkt. Nu känns det helt rätt att slänga sig på soffan resten av kvällen.

Fin fredag på er!

Likes

Comments

​Alltså höreni, WOW vilken dag! Den har inte varit stillasittande iallafall, det kan jag tala om. Men ska börja att dra mitt löparpass som jag nämnde tidigare - here we go!

SÅ, jag har ju bestämt mig för att börja löpa mer trail vilket faktiskt är fantastiskt roligt, jag har bara glömt bort det helt enkelt. Så efter frukosten snörade jag på mig icebugsen, tänkte att lätta skor med bra grepp blir bästa valet för löpning i skog. Ingen pulsklocka, ingen musik, jag springer bäst utan sånt i det här fallet. Velade mycket innan jag väl kom iväg om VAR jag skulle springa men tillslut bestämde jag mig för att ta dra mig mot björnen och sen bara se vart jag hamnar. Det var ändå så fint väder så någon risk för att det skulle bli mörkt snart var icke-existerande. 

Gick upp till totthyllan och tog av in på leden som går mot totthummeln. Börjar knata uppåt och inser att "fuck vad dålig kondis jag har just nu.." MEN. det hindrar mig inte, från och med nu kan det ju bara bli bättre, right? Jag kommer upp till lite mindre lutning och nästan plant. Börjar sätta fart på benen och tar första löpstegen. Det går rätt bra ändå, flåset är helt klart där men benen verkar springa av sig själv. Har fortfarande mycket att lära tänker jag medans jag lyfter på fötterna för att inte snubbla på rötter och stenar. 

Jag springer på, det är tungt, vet inte riktigt vart jag ska men följer en runda jag och lelle gick förut när vi plockade blåbär. Det rullar på, svinjobbigt är det men det är kul. Ja, det är faktiskt jättekul! Jag ser så mycket fram emot att bli bättre och bättre och kunna springa långa rundor inne bland träden. Tillslut kommer jag ut på en av transporterna från fjällgården ner mot sadeln, stannar till och tittar mig omkring. Där, en led upp mot fjällgården berg. Brant, solen steker på och jag börjar bli trött. Tar några löpsteg uppåt men sen får jag börja gå. Försöker hålla tempo dock och svetten bara rinner ner. Bestämmer mig för att gå upp till totthummeln. 

Väl uppe på totthummeln lägger jag mig i mossan och pustar ut. "Fyfan vad skönt". Det känns bra. Jag är absolut inte där jag vill vara, varken med flåset eller tekniken men det kommer. Jag får jobba med vad jag har just nu, och som sagt känns det roligt att fortsätta kämpa på och se hur det går framåt. Där uppe ligger jag i över en timme. Gör lite styrkeövningar men sen njuter jag bara av utsikten, solen strålar och den underbara tystnaden som tar över. Hade med mig hörlurarna för jag tänkte ha dom på vägen ner. Men dom låg kvar i fickan hela tiden. Det var verkligen SÅ HÄRLIGT att bara vara för ett tag. 

När magen började kurra satte jag kurs tillbaka mot lägenheten igen. Hann bara komma in och få i mig en smoothie innan jag får ett meddelande av lisa "yoga core nu 17.45!" Då var klockan 17.25. Funderade i en halv minut sen bytte jag om och stack iväg. Dock blev det ingen yoga core för ledaren var inställd så det blev en core-pass bara. Gött det ändå, jag hade ändå tänkt träna mage/armar på gymmet senare. 45 min smällde vi av, sen väntade vi 1h och gick på body balance. Aldrig testat det förr men skulle absolut kunna gå igen. Det var ett skönt avslut på en härlig ledig dag. Nu måste jag göra matlåda tills imorn, duscha och sen hoppa i säng. Jag är trött, så jag hoppas att jag somnar snabbt. Har haft lite problem med sömnen på senaste...

Nåväl! Det var min dag det, hoppas ni haft en lika bra. Vi hörs nästa gång jag svettats, hej så länge!









Likes

Comments