Som titeln lyder och bilderna visar träffade vi idag Jon Olsson i Båstad. Dagen började i stugan med frukost och efter att ha fixat oss begav sig familjen till Båstad. I Båstad var planen att kolla på Jon Olsson när han spelade volleyboll då en turnering anordnades på stranden. Jag och Maja började strosa runt i området och när vi lite senare möter upp familjen för att äta ser vi Jon utanför Peppes Bodega. HELT SINNES! Vi som från början kom för att kolla på matchen och skulle nöja oss med det... Helt klart över förväntan! Både jag och Maja gick fram för att ta kort och bemöttes av en ödmjuk kille som gärna ställde upp på bild. Volleybollen var även den ett roligt tidsfördriv. För övrigt en bra dag i Båstad med GODASTE pizzan någonsin från Peppes!

Nu ska den lyckade dagen avslutas med grille ute i solen, kan det bli bättre?

Puss & kram / Ida och Maja

Solglasögon, Zara / Topp, Zara / Jacka, BikBok / Byxor, BikBok

/ Ida

Idag spenderade Ida och jag några timmar i Halmstad där vi strosade runt och åt god mat. Vi åt smarrig lunch på pinchos(rekommenderar deras halloumi) och gick sedan runt i de olika affärerna som fanns, dock inte det bästa utbudet. Vi fikade på ett väldigt mysigt cafe som hette Skånskan där vi drack kaffelatte och delade på en chokladboll. En härlig stad och en mysig dag.

/Maja

Juni och Juli flög förbi i raketfart. Troligen på grund av allt roligt som hänt! Sommarlovet började med att jag de två första veckorna jobbade på en fotbollsskola, vilket var kul men oerhört ansträngande då man tog hand om små barn..

Midsommar spenderades med ett tjejgäng på 10 personer hos en av mina kompisar, väldigt trevligt. Vi åt en mycket god midsommar buffé och senare på kvällen tillkom fler härliga människor som vi tillsammans med hade en rolig kväll.

Ovan är bilder från midsommarfirandet<3

I början på Juli åkte jag och två tjejkompisar till Halmstad och min stuga på västkusten för att kolla på HOV1<3 Vi "köade" från 14 på förmiddagen till 22 på kvällen för att få de BÄSTA platserna längst fram vid scenen. En väldigt lyckad kväll/dag som bjöd på sol, bra musik, mysigt sällskap och lätt ett minne för livet. Ska göras om.

Igår kom jag och familjen hem från ett litet äventyr på Costa del sol. Vi började resan i Malaga där vi spenderade 2 dagar med att turista. Museum bockades av, likaså restauranger och andra sevärdheter som gamla stan. Väldigt vacker stad! Därefter åkte vi till La Cala de Mijas, en by mellan Marbella och Fuengirola kort sagt. Sjunde gången gillt och lika nöjda med den trogna solen som alltid lyser samt bemötandet av de som bor där. Ställe som ligger mig varmt om hjärtat<3 Blev även ett snabb besök i Marbella där vi åt och strosade längs med strandpromenaden.

Nu blir det häng i stugan på västkusten i några dagar framöver. Planerna inför veckan är oklara än så länge, blir kanske något besök i Båstad, Halmstad och Laholm.. Stay tuned!

/Ida

Mitt namn är Maja, är 15 år och bor i Växjö med min familj. Förutom att gå i skolan spenderar jag helst min tid med kompisar och på fotbollsplanen men även i stallet och på innebandyplanen.

Jag har aldrig tänkt tanken att starta blogg men efter att ha läsa några mindre bloggar ett tag nu tycker jag att det verkar väldigt kul. Så när jag och min syster bestämde oss för att starta en blogg härmondagen öppnades mina ögon inför något nytt.

Hoppas ni också ser fram emot att ta del i vad vi gör// Maja

Sommarlovet har sprungit iväg och endast halva är kvar..? Jag och min syster Maja fattade beslutet att börja blogga efter inspiration från bland annat bloggarna Louise Jorge, Linn Ahlborg och Jennifer Andersson. De små bloggarna är mina favoriter då de som bloggar oftast är i samma ålder (mer igenkänning) men Janni Delér och Andrea Hedenstedt är annars två andra stora favvisar!

Jag heter Ida är 17 år och lever ett liv där vänner är i störst fokus, likaså familjen. På fritiden är det fotboll och skolan som gäller (går natur, ska börja andra året på gymnasiet). Mer om mig kommer ni få reda på under tidens gång!