Framme i paradiset Koh Rong, en ö i södra Kambodja. Efter en hel natt i en buss och em båttur var det skönt att komma fram till dessa underbara stränder och avkopplande miljö.

Första kvällen mötte vi upp några av Julias vänner som också var där vilket var jätteroligt! Vi åt god mat, crepes och drack drinkar. De andra dagarna spenderades på stranden med både sol och bad, picknick, frukost, en löprunda på morgonkvisten, kvällspromenader och kortspel.

En mindre rolig grej är magsjukan som nästan alla vi träffade här råkat ut för. Vet ej om de beror på maten eller vattnet men givetvis blev vi sjuka vi med trots att vi var försiktiga med ALLT. Hade redan varit tillräckligt sjuk när vi var i Siem Reap så det var tråkigt att bli sjuk och sängliggandes ännu en gång. Det visade sig i efterhand att jag fått en bakterie i magen så jag fick besöka sjukhuset och få antibiotika utskrivet men nu mår jag bättre så det är skönt. De andra friskande till fortare så de åkte ut på en båtutflykt som tydligen var helt fantastisk, så tråkigt att missa buhu:( De fick iallafall äta nyfångad fisk, snorkla bland koraller, bada i solnedgången och simma bland lysplankton.

Efter vår förmiddag bland olika tempel åt vi en god lunch på ett hälsocafé som heter ARTillery och ligger i Siem Riep. De serverade nyttig, glutenfri och även vegansk mat. Var sugen på allt men slutade upp med en Eggs Benedict med lax som det oftast gör. Till det drack jag en helt amazing fruitshake med mango och passion. Yuuuum<3

I Siem Reap upplevde vi den mest fantastiska soluppgången! Vi gick upp runt kl 4 på natten för att ta oss till Angkor Wat vilket var SÅ värt. När solen gick upp vaknade också hela djungeln till liv. Vi gick runt i det gamla templet och fascinerades av allt. Sjungande munkar, små detaljer och solen som lyste in från alla håll och kanter.

Får ni chansen att åka hit, missa verkligen inte detta! Absolut en av de häftigaste upplevelser jag varit med om so far.

Vi besökte även ett annat tempel som var riktigt gammalt det också. Har ni sett filmen Tomb Raider med Angelina Jolie känner ni kanske igen dessa bilder? Det är nämligen här en del av filmen spelas in. Det var så häftigt att se hur träden vuxit ihop med templet och se hur allt de gamla bevarats så pass bra.

Väl framme i Kambodja var vårt första stopp Phnom Phen, en stad fylld av hemsk historia. Under 70-talet skedde ett folkmord i landet där ledaren bestämde sig för att mörda en stor del av landets befolkning. Vi besökte ett gammalt tortyrfängelse och massgravar. Riktigt otäckt men även intressant för att man fick lära sig så mycket om Kambodjas historia.

Jag kan inte förstå hur detta kunde ske för bara ca 40 år sedan. Hur kunde det gå så långt att nästan halva befolkningen dödades av deras egna ledare? Kommer aldrig kunna förstå hur människor kan göra så mot andra människor.

Så är ni i Phnom Phen tycker jag att ni ska besöka Toul Sleng Genocide Museum och Killing Fields. Detta gav otroligt starka intryck på mig och fick mig att inse hur bra vi faktiskt har det i Sverige. Samtidigt som det var en fruktansvärd upplevelse var det också extremt lärorikt.

Även i denna storstad finns det flera mysiga parker. Vi hann bara med att besöka Gardens by the bay under de få dagar vi var här. Det var verkligen hur fint och mysigt som helst att strosa runt där. Vi såg häftiga ödlor och fiskar och en massa annat sevärt. Betalar man extra får man gå på en "skybridge" bland de konstgjorda träden som lyser när de är mörkt. En promenad eller en picknick här rekommenderas varmt.

En kväll fylld av dans, drinkar och skratt på Ce la vie, en klubb/bar som ligger högst upp på Marina Bay. Gjorde ett besök här på både dagen och kvällen och det var helt amazing båda gånger.

Dricka Singapore Sling och slänga jordnötter på Raffles hotell är ännu ett måste om ni är i Singapore. Ni förstår om ni åker dit haha;) Drinken var helt ok god men ganska pricy, iallafall om man ser på vår budget ;)

Pizza, pasta och vin. Drömmig kombo!

Fullkomligt älskar nöjesparker och Universal Studios erbjuder det allra mesta!!

Här är vi utanför slottet i landet far far away :)

Ett snabbt besök i Hollywood!

Sist men inte minst, ett stopp i Madagaskar världen. Älskar den filmen<3

Hade en grymt rolig dag med massa attraktioner, skratt och donuts. Min favorit var helt klart Transformer, så häftig! Om jag ska jämföra Universal i Singapore med USA skulle jag säga att USA är snäppet vassare men som sagt var det superkul här också!

Ett måste om ni är i Singapore är att besöka Marina Bay Sands. Det är ett hotell som ligger högst upp i den spektakulära byggnaden. De har en infinitypool med utsikt över hela staden. Vi bodde inte här då det kostar en hel del, men vi tog en drink i deras fantastiska bar med en helt ok view så att säga. Absolut en av de finaste rooftop barer jag varit på. Måste ni välja mellan att gå hit på dagen eller kvällen hade jag valt dagen(fint på kvällen också) eftersom du då får se hela Singapore på ett annat sätt.