Har precis kommit hem från Florida med värdfamiljen. Vi bilade ner, tog oss 16 timmar!! Kom fram på Lördag förmiddagen. Bodde på hotell Lördag till Måndag morgon. Var mest vid poolen, åkte till ett mall och på Söndagen åkte vi till Universal! var så häftigt att se, är som en liten stad där inne. Åkte en massa karuseller, mycket där man blev genomblöt, men kul var det! Fick också åka Hogwarts tåget till Harry potter världen. På måndagen gick vi på båten. Vi åkte på en kryssning från Måndag till Lördag morgon, från Jacksonville i Florida till två olika ställen i Bahamas. Första stället var en lång fin strand på en privat ö. Gick av båten för att ta en mindre båt till land, spenderade hela dagen där med att snorkla och bada. Dagen efter åkte vi till nassau, som är staden, dit man även kan flyga. Var väldigt fina gator! Spenderade dagen vid ett hotell med pool och strand. Resterande dagar var vi på båten, inte att klaga på direkt. En pool, buffé 24/7, games shows och andra aktiviteter som hairy chest man competition, family game night och magi shower. Var även en film kväll då de visade x-men. Måste säga att det här var en de häftigaste resorna jag varit på, hade så kul med min galna värdfamilj och fick se så himla mycket! väldigt tacksam.

I Söndags åkte jag och Kerstin in till NYC. Gick runt i Soho, Little Italy och Chinatown! Slutade sen dagen med Central Park och 5th avenue.

Kardashian affären!!!

För någon helg sen åkte jag och Johanna till Coney Island. Ligger 45 min utanför Manhattan. Är en lång strand och boardwalk med restauranger, affärer och karuseller. Jättemysigt ställe!!

Förra helgen åkte jag och Johanna till Boston. Åkte tidigt på Lördag morgonen och kom fram vid lunch tid. Började med att traska till hostlet för att lämna våra grejer sen gick vi ut för att titta runt. Åt lunch, gick ner vid hamnen, vid köpcentrumet och kollade mest bara runt på alla fina byggnader. Var en väldigt gammal och fin stad. På kvällen tog vi en uber till deras park där dem hade en konsert, Blev väldigt lyckat!! satt och lyssnade på gratis konserten på en stor gräsplätt.

Vilken helg!! På Torsdagen åkte jag, min familj, Izzy och Johanna till Nanuet för kolla på fyrverkerierna, kan säga det att amerikanarna går "all in". Startade sen helgen med att gå ut i Pearl river på Fredagen med Johanna och Izzy, Hade lika kul som vanligt, älskar verkligen det stället och människorna man träffar. På Lördagen tog vi det lugnt, åt lite sushi och sen jobbade jag på kvällen. På Söndagen åkte vi in för att gå på Color Festival. Var så himla häftigt!! En av det större grejerna jag gjort här kan jag lugnt säga!. Vill absolut göra det igen. På Måndagen var det 4th of July, själv hade jag haft en så intensiv och rolig helg så gjorde orkade inte göra jätte mkt. Åkte in till NYC, träffade Alice!! så kul att äntligen ses, och så firade vi också 6 månader i USA. häftigt. Efteråt gick jag på brunch på ett rooftop party, var jätte fint och "fancy". Vi tänkte vi skulle se fyrverkerierna därifrån, men tyvärr började det ösregna... Så vi gick ut därifrån och så tog jag tåget hem istället. Såg fyrverkerierna från Seacauses iaf..

MASSA tack till Johanna som har tagit det flesta bilderna, kolla in hennes blogg!! http://nouw.com/almajohanna

haha en före och efter bild.

(Om man klickan på bilderna blir det större)

Träffade mina föräldrar i Miami där vi spenderade 4 dagar. Var så häftigt och se, vita stränder, blått vatten och skyskrapor. Åkte på bus tour, var på stranden och åt massa god mat. Sedan hyrde vi en bil för att åka till Fort Myers. Åkte förbi everglades för att säga "hej" till krokodilerna. Sedan spenderade vi några dagar i Fort Myers, jätte mysigt ställe. Och avslutade resan med att träffa mormor och morfar i NY där det också fick träffa min värd familj och se mitt liv här. Var riktigt kul och så himla glad att det kom. Var väldigt jobbigt när det lämnade, men snart ses vi igen <3

​Just nu sitter jag på flygplatsen i Atlanta i väntan på att ta nästa flyg till Miami där jag äntligen ska få träffa mina föräldrar! Aldrig varit lyckligare. Är såklart lite jobbigt att lämna barnen, dem har varit så söta den här veckan men kommer snart tillbaka till dem och nu ska jag bara njuta av min välförtjänta semester.

​Förra Fredagen åkte jag iväg en weekend till New Orleans med min travel klass. Delade hotell med Malin, Sara och en dansk tjej Jessica! Härligt gäng, vi åkte på tour, gick runt bland gatorna, drank drinkar på gatorna och barer, gick på ghost tour som slutade med att vi stod mitt i ösregnet... Så otroligt fin och speciell stad, någonting jag skulle kunna åka tillbaka till.

I Torsdags kväll åkte jag, Izzy, Johanna och Camilla till ett ställe i Nyack som heter the brick house. Jätte mysigt och fint där, åkte mat och spela biljard. Var så varmt, kunde ha shorts på mig 11 på kvällen!!

Igår blev jag inbjuden på poolparty av Judith, var en massa au pairer från min LCC grupp och några från Au pair America. Hon bor så otroligt fint!! Jätte stort hus, med pool, grind och sjöutsikt. Blev bjuden på mat och härligt sällskap!!

Idag var planen egentligen att vi skulle åka in till NYC men var för varmt.. Så vi googlade runt lite och hittade en sjö med strand 20 min bort! Såklart åkte vi dit och spenderade hela dagen på stranden. Efter det åkte vi till Bear Mountain. Har precis kommit hem men ska snart iväg igen för att ut och 'äta med tjejerna.

Kommer bli så konstigt att komma hem sen till sitt "vanliga liv", man gör så otroligt mycket här hela tiden.

I helgen åkte vi in till NYC vid förmiddag, jag och tjejerna åt brunch på ett ställe med utsikt över manhattan och empire state building precis bredvid! Fick mat och dricka innan vi gick vidare mot hamnen. Därifrån tog vi en båttur runt Manhattan, vilket stad man bor i!! så fint. Senare tog vi tåget mot pearl river och festade lite innan vi åkte hemåt igen. Lång men en av dem bästa dagarna.

​Kom precis hemifrån en baseball game som också var ett LCC möte, vilket betydde att alla tjejerna var där. Var riktigt kul, dock förstår jag inte baseball...